«شاید هم این بار خودم سوبله ، چوبله شدم.» این جمله را پرویز مظلومی می گوید ؛ مربی آلومینیوم در اولین تقابل با پرسپولیس بعد یکسال از دربی معروف 10 نفره در تهران. او می خواهد به فرمول دربی ، تیمش را برابر پرسپولیس برای بردن به زمین بفرستد.

مهدیه جباری: پرویز مظلومی سرمربی آلومینیوم هرمزگان که سال گذشته نتایج خوبی مقابل پرسپولیس گرفت روز جمعه دوباره مقابل این تیم قرار می گیرد. البته مظلومی این بار روی نیمکت استقلال نیست و باید با آلومینیوم به مصاف پرسپولیس برود که در لیگ برتر هنوز با یحیی گل محمدی شکست را تجربه نکرده است. مظلومی تقابل با پرسپولیس را یک بازی سخت توصیف می کند ولی امیدوار است که تمیش 3 امتیاز را بگیرد.
او ابتدا در پاسخ به این سوال که آیا به مسوولان آلومینیوم هرمزگان قول داده اید که در لیگ برتر بمانید می گوید:«خیر، قولی برای ماندن در لیگ ندادم ولی تا آخرین هفته تلاش می کنیم. ما 8 بازی سخت داریم که هر کدام مثل یک فینال است، در اولین بازی هم در آبادان امتیاز گرفتیم و حالا باید خودمان را برای دیدار با پرسپولیس آماده کنیم. در هفته های آینده هم بازی های سختی با تراکتور و سپاهان دو مدعی قهرمانی داریم.»
اما اکبر میثاقیان گفته آلومینیوم در لیگ مانده بود وقتی تیم را به مظلومی داده اند. تیمی که از ابتدای فصل در پله 13 لیگ بوده باید در پایانش هم همین جایگاه را داشته باشد. مظلومی می خندد و می گوید:« انشالله که آخرش همین طور باشد. من ریسک بزرگی کردم. راستش اصلا امسال نمی خواستم مربیگری کنم اما به هر حال وقتی بچه جنوب باشی و از جنوب پیشنهادی برایت بیاید سخت است بنشینی در خانه. اکبر راست می گوید . او دوست قدیمی من است. فوتبال را هم خیلی خوب می شناسد. بازی های سختی برای مان مانده . بازی با سپاهان ، تراکتورسازی و ملوان. اگر بتوانیم از این بازی ها 10 امتیاز بگیریم ، قطعا در لیگ می مانیم اما به هر حال باید خیلی پر قدرت بازی کنیم تا بازنده نباشیم.»
میثاقیان درباره مظلومی و رفتنش به آلومینیوم گفته بود:« آفتابش را من خوردم و حالا که فصل خنک رسیده ف مظلومی آمده تا لپ هایش گل بیاندازد.» مظلومی در پاسخ به این حرف ، می گوید:« بابا اکبر جان تو انگار یادت رفته که من بچه جنوبم و اینجا بزرگ شدم. تو گرمای خرما پز آبادان . من که از آفتاب جنوب ترسی ندارم. از نیم فصل با من تماس گرفتند که به هرمزگان بروم اما خودم گفتم به اکبر زمان بدهند چون واقعا نمی خواستم امسال مربیگری کنم. حتی قبل از دربی هم که آمدم پیش شما دیدید که درباره پیشنهاد آلومینیوم برای تان گفتم. راستش من اول از همه زنگ زدم به میثاقیان و با او حرف زدم . رخصت گرفتم و خودش گفت ایرادی ندارد. حالا کمی دلگیر بوده چون او کار بزرگی انجام داد و این تیم را به لیگ برتر آورد. اما مربیگری است دیگر. یک روز می آیی و فردایش باید بروی. یادش بخیر اوایل دهه 60 که اکبر از مشهد آمد استقلال و با ما بود. با آن ماشین معروفش!»
مظلومی جمعه با پرسپولیس بازی دارد. این اولین تقابل است با پرسپولیس بعد از آن دربی معروف ده دقیقه ای! مربی فصل قبل استقلال که دو رکورد بی نظیر برابر پرسپولیس دارد ، درباره بازی امسال و این بار در بندر می گوید:«ما به روزهای خوبی پرسپولیس خورده ایم و آنها در این چند هفته احیا شده اند. با این حال راهی جز گرفتن سه امتیاز نداریم و جمعه حتی به تساوی هم راضی نیستیم. من عادت به بازی ترسو جلوی پرسپولیس ندارم. همه فورواردهایم را می گذارم توی زمین. یا می بریم یا می بازیم. بازی قبل هم جلوی نفت باید می بردیم چون مساوی آن بازی نه برای ما ارزشی داشت نه نفت آبادان. این بار هم جلوی پرسپولیس می رویم که برنده باشیم.»
بازی با آلومینیوم برابر پرسپولیس چقدر دشوار است؟ او می گوید:«پرسپولیس پارسال هم تیم خوبی داشت و امسال هم این تیم تقویت شد. از زمانی که یحیی گل محمدی آمده، وضعیت پرسپولیس بهتر شده و آنها باخت نداشته اند. با این حال ما تلاش می کنیم تا پرسپولیس را شکست بدهیم و امیدوارم اولین بردم مقابل پرسپولیس باشد. به هر حال همیشه برای استقلالی ها بازی با پرسپولیس مهم است. ما باید امتیاز بگیریم تا در لیگ بمانیم.»

مظلومی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید ایمون زاید به پرسپولیس گل بزند می گوید:«او انگیزه زیادی دارد و امیدوارم به پرسپولیس گل بزند. شاید هم این بار با تیم من برابر پرسپولیس هت تریک کرد. البته فعلا که در تمرینات با بچه ها کار می کند. دارم می سنجم ببینم می تواند در بازی فیکس باشد یا نه چون هفته قبل را مصدوم بوده است.»
مظلومی که برای بردهایش با استقلال برابر پرسپولیس ملقب به سوبله چوبله شده بود ، اینجا و در این بازی هم می تواند حریف را سوبله یا چوبله کند؟ او می گوید:« خیلی سخت است. آنها هم تیم خوبی دارند. ما می رویم برای بردن. خدا را چه دیدی شاید این بار خودم سوبله ، چوبله شدم! ولی ما تا آخرین لحظه می جنگیم برای بردن.»
آلومینیوم پر است از ستاره های لقب دار از سوبله گرفته تا ایمون 10 دقیقه ای و میداوودی واویلا. مظلومی می گوید:« این همه لقب داریم اما مهم این است که بتوانیم آخر فصل تیم را در لیگ نگه داریم. ما همه تلاش مان انجام این کار دشوار است.»
راستی او که در نیمکت مربیگری استقلال لقب سوبله چوبله گرفته هنوز در هرمزگان لقبی ندارد. آیا آنجا هم این مربی لقب دار می شود؟؛«نمی دانم اینجا چه لقبی به من می دهند.فعلا که لقب ندارم ولی امیدوارم با آلومینیوم نتایج خوبی بگیرم.»
4141
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =