۰ نفر
۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۶

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با مسعود بارزانی رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق به او در خصوص مواضع اخیرش درباره سوریه و بغدا هشدار داده است.

به گزارش خبرآنلاین رئیس جمهوری روسیه ضمن انتقاد از مواضع بارزانی در قبال تحولات سوریه از او خواسته است تا دست از حمایت تروریست ها برداشته و با دولت مرکزی عراق نیز روابط خود را بهبوبد بخشد.

در همین رابطه وب سایت کردی اس.کردنت به نقل از پایگاه اینترنتی السیاسه کویت نوشته است که پوتین اخظار شدیداللحنی در این خصوص به بارزانی داده است.

براساس این خبر پوتین از بارزانی خواسته است موضع ضدیت خود  علیه سوریه را تغییر دهد و با سیاست ایران و روسیه و سوریه همراه شود اما ظاهرا بارزانی از این هشدار نارحت شده است. همچنین پوتین در این دیدار مخالفت خود را با انعقاد قرار داد فروش سلاح به منطقه کردستان اعلام کرده است. بر خلاف میل بارزانی روسیه به حکومت مرکزی عراق - سلاح می فرشد نه بارزانی.

برخی از وب سایت های نزدیک به اتحادیه میهنی کردستان عراق هم گزارش داده اند که منتشر نشدن تصاویر دیدار بارزانی با پوتین نشان دهنده ناخرسندی رئیس جمهوری رویه از عملکرد بارزانی بوده است.

تا کنون تصاویر رسمی از دیدار ولادیمیر پوتین و مسعود بارزانی با یکدیگر منتشر نشده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شکوه IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۴
    33 47
    برای اولین بار باید از پوتین تشکر کرد.
  • حسن IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    5 0
    انشاالله خداوند بارزانی را از مکر پوتین که مرامش انکار خداست به دور دارد بارزانی قطعا دریافته پشت بستن به روسیه تکیه برباد کردن است فقط فاسدان به روسیه امید می ورزند