دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری مهمترین وظیفه حکومت را صیانت از آرامش و امنیت روانی جامعه دانست.

حبیب الله عسگراولادی یکی از اصلی‌ترین حقوق مردم را آرامش و امنیت روانی دانست و گفت: از مهمترین جقوق مردم این است که حکومت آرامش و امنیت روانی و اخلاقی جامعه را صیانت کند تا در پرتو این مهم، رفاه، پیشرفت و تعالی امکان تحقق داشته باشد؛ بر همین اساس مردم از حاکمانی که برمی‌گزینند انتظار دارند این وظیفه را به نحو احسن انجام دهند.
وی تصریح کرد: اگر حکومت این وظیفه اصلی را رها کند و دچار رقابت‌های بی‌پایان درونی و بیرونی شود، این وظیفه روی زمین می‌ماند. تذکر مقام معظم رهبری به مسئولان نظام درباره رعایت حقوق اساسی ملت در حقیقت یادآور این وظیفه بود که ما در قانون اساسی یک فصل مختص حقوق اساسی ملت داریم. کسانی که سوگند یاد کرده‌اند به قانون اساسی به عنوان بزرگترین میثاق ملی عمل کنند، نباید از انجام این وظیفه غفلت کنند.
اهم اظهارات دبیرکل جبهه پیروان در ادامه به نقل از ایسنا می آید:
• امروز که ملت ایران مورد هجوم همه‌جانبه قدرت‌های بزرگ قرار دارد، آنها به ایران طمع دارند و دست از سر ما برنمی‌دارند. وظیفه دولت است که در برابر زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های استکباری جهان بایستد. طبیعی است آنها در نظام اقتصادی ما اخلال کنند. بنابراین دولت باید تدبیری برای برون‌رفت از این اختلالات داشته باشد. حل مشکلات اقتصادی به ایجاد آرامش و امنیت روانی و اخلاقی جامعه کمک می‌کند و این یک وظیفه تعطیل ناشدنی دولت است.

مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستور کار همه دولت‍‌ها بوده است

• مبارزه با مفاسد اقتصادی همیشه در دستور کار دولت‌ها بوده است، دستگاه قضایی در این مورد همت ویژه دارد. همین چند روز پیش اعلام قطعی احکام دادگاه فساد بانکی با چهار اعدام و حبس‌های ابد و طویل‌المدت و نیز مصادره اموال غارت شده به نفع ملت، امیدآفرین بود. این احکام نشان می‌دهد نظام در برخورد با مفاسد با احدی شوخی ندارد. امیدواریم دستگاه قضایی این حرکت قاطعانه خود را استمرار ببخشد.
دشمن می‌خواهد فضای بی‌تقوایی، خشم و نفرت در مناسبات داخلی ما حکمفرما باشد
• هوشیاری نخبگان و مسئولان در برابر توطئه‌های دشمنان ضروری است، استکبار جهانی و دنباله داخلی آنها در گردش اطلاعات بین نخبگان و مسئولان اخلال می‌کند. دشمن می‌خواهد فضای بی‌تقوایی، خشم و نفرت در مناسبات داخلی ما حکمفرما باشد. بنابراین باید هوشیار باشیم که سلاح مبارزه ما با این اخلال، همانطور که رهبری فرمودند، تقوا و صبر.
• ما باید تلاش کنیم این‌بار هم یک انتخابات سالم، قانونی، اخلاقی و رقابتی جدی برگزار کنیم و این وظیفه مهم دولت و دستگاه نظارت بر انتخابات است.
کشور ما اکنون عملا در محاصره نظامی ناتو و آمریکاست
• کشور ما اکنون عملا در محاصره نظامی ناتو و آمریکاست"، ملت ما اکنون مورد تهدید و تحریم و برخوردهای فلج‌کننده استبداد جهانی است. طبیعی است که ما در این مقطع باید متحد و یکپارچه پشت سر رهبری بایستیم و مقاومت کنیم. سه دهه مقاومت و پایداری ملت‌ ما را به قله‌های پیروزی و پیشرفت نزدیک کرده است.
• اگر یک قدم عقب بنشینیم یا توقف داشته باشیم، ده‌ها سال از قافله پیشرفت عقب خواهیم ماند؛ در نتیجه اتحاد مردم و نیز ضرورت همگرایی مسئولان بیش از پیش احساس می‌شود. مردم رفتار مسئولان را زیر نظر دارند و در موقع خود نسبت به اصلاح امور هماهنگ با آهنگ رهبری اقدام می‌کنند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =