بارانی که وعده شده بود، بالاخره بارید، در تهران و چند شهر دیگر. اما سازمان هواشناسی هشدار برای سیلات در 14 استان داده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ عبدالرضا امیدوار شهری، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی هشدار داده است که امروز در بیشتر نقاط استان های گیلان، مازندران، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، یزد، کرمان، غرب فارس، شمال بوشهر، شمال هرمزگان، شمال خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی به سبب بارش شدید باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف، آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

او گفت: از اواخر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان بارش باران گاهی با رعد‌وبرق و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف شدت بیشتری دارد. به همین دلیل آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق به ویژه در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

به گفته امیدوار شهری طی این مدت در ارتفاعات البرز منتهی به استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، البرز، قزوین، تهران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی به سبب بارش برف، اختلال در تردد جاده ای دور از انتظار نیست.

 

برف و باران در اکثر نقاط ایران

همچنین واحد مرکزی خبر از برف و باران در نقاط مختلف ایران گزارش داده است؛ هم اکنون در استانهای اردبیل ، آذربایجان غربی و شرقی ، گیلان، مازندران، تهران، قزوین، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی به سبب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف تردد خودروها در جاده ها به کندی صورت می گیرد.
محور فرعی پونل - خلخال در استان اردبیل هم به علت بارش برف و احتمال سقوط بهمن تا اطلاع بعدی مسدود است.

از گیلان هم خبر می رسد بارش برف در مناطق کوهستانی حیران در محورآستارا به اردبیل، گردنه الماس در محور اسالم به خلخال، جیرنده رودبار و دیلمان از صبح امروز آغاز شده است. بیشترین بارش باران هم مربوط به تالش با 22میلیمتر وآستارا با 12میلیمتر است.

اداره کل هواشناسی گیلان اعلام کرد. دریا امروز و فردا مواج و برای صید وصیادی نامناسب است. پلیس راه گیلان از رانندگانی که قصد عبور ازجاده های کوهستانی و برف گیر استان را دارند خواست وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی مجهزکنند.

همچنین بارش برف و مه غلیظ باعث کندی تردد در برخی از محورهای مواصلاتی استان اصفهان شده است. کازرونی، رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راه و شهرسازی اصفهان امروز اعلام کرد: تردد در محورهای شهرضا - سمیرم ، سمیرم - یاسوج، تیران - داران و داران - الیگودرز بر اثر بارش برف به کندی صورت می گیرد.
او از رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند خواست تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ همراه داشته باشند و قبل از سفر برف پاکن و چراغ های مه شکن را کنترل کنند.

بنابراعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان بارش باران و برف از دیروز در مناطق کوهستانی این استان آغاز شده است. در فریدونشهر و خوانسار 5 سانتیمتر برف و درگلپایگان و سمیرم هم مه غلیظ گزارش شده است. در حالیکه در برخی از نقاط کوهستانی استان اصفهان از جمله فریدونشهر و خوانسار برف درختان را سفید پوش کرده است درختان بادام در باغ بهادران با شکوفه هایشان حال و هوای بهاری به طبیعت بکر این منطقه بخشیده اند.

بیشتر محورهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری نیز لغزنده است. سرهنگ اعرابی، رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی های دیشب در بیشتر نقاط این استان تاکید کرد رانندگان با سرعت مطمئنه تردد کنند. ‌هم اکنون در بیشتر گردنه های برف گیر استان بارش برف و باران گزارش شده است. بارش برف و باران در بیشتر محورهای استان بویژه شهرستانهای فارسان و کوهرنگ ادامه دارد.

سازمان هواشناسی چهارمحال و بختیاری تا اواخر امروز بارش برف و باران در بیشتر نقاط استان پیش بینی کرد.

احمدی، کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم از احتمال آب‌گرفتگی معابرعمومی در استان خبرداد .
او از دامداران خواست از چرای دام درحاشیه رودخانه ها ومسیلها طی امروز و فردا خودداری کنند .

بارش برف و باران هم که از دیشب در زنجان آغاز شد موجب لغزندگی جاده های استان شده است. مسئول روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی زنجان گفت: هم اکنون بارش برف وکولاک شدید تردد در3 محور زنجان- طارم ، زنجان - دندی و تهم - چورزق را دچار مشکل کرده و تردد تنها با زنجیر چرخ میسر است. بارش باران هم که همچنان در استان ادامه دارد موجب لغزندگی محورهای زنجان- قزوین ، زنجان - تبریزو زنجان - بیجارشده است.

یاغموری، رئیس اداره آمار اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: این بارشها تا صبح فردا در استان زنجان ادامه خواهد داشت. بارش های برف و باران به صورت متناوب ادامه می‌یابد. کاهش دما، وزش باد و بارشهای پیش‌بینی شده یخبندان را برای استان زنجان درپی خواهد داشت. دمای هوای استان نیز در این مدت تا 8 درجه‌ سردتر می شود.

اداره کل هواشناسی استان قزوین هم وضع هوای این استان را در بیست و چهار ساعات آینده ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید در برخی ساعات بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 278833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =