فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: پس از حضور 23 ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد شمال اقیانوس هند، برای اولین بار پس از انقلاب بیست و چهارمین ناوگروه اعزامی ایران وارد آبهای جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام می شود.

به گزارش خبرآنلاین، امیر دریادار حبیب الله سیاری در نشستی با خبرنگاران که صبح امروز دوشنبه برگزار شد از حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام خبر داد.

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد برای به همراه آوردن پیام صلح و دوستی برای کشورهای جهان افزود: به منظور اجرایی شدن تدابیر فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی پس از حضور مستمر در آبهای آزاد شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، بابل المندب، دریای سرخ و کانل سوئز اکنون تجربه جدید را با حضور در آبهای آزاد جنوب شرق آسیا داشته است.

وی با اشاره به پهلو گرفتن بیست و چهارمین ناو گروه اعزامی نیروی دریایی ارتش در تنگه مالاکا تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش با حضور خود در جنوب شرق آسیا و اقیانوس آرام برای اولین بار پس از انقلاب بیش از 20 هزار کیلومتر دریا نوردی را تجربه می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مسیر ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آبهای آزاد جنوب شرق آسیا از جنوب اقیانوس هند، خلیج بنگال و ورود به تنگه مالاکا است و فردا ناوگروه اعزامی جمهوری اسلامی ایران وارد اقیانوس آرام خواهد شد که مقصد نهایی ما بندر جانگ ژیان چین خواهد بود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پیش از این درباره وضعیت حضور ایران در آب‌های آزاد، گفته بود: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، نیروی دریایی در آب‌های آزاد و مناطق راهبردی جهان حضور پیدا کرد تا اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران را تأمین کند.

وی با تأکید بر این‌که حضور ایران در آب‌های آزاد به هیچ عنوان به معنای تعرض به دیگر کشورها نیست، اظهار داشت:از آنجا که آب‌های آزاد متعلق به همه ملت‌هاست، جمهوری اسلامی ایران برابر قوانین و مقررات بین‌المللی، این اختیار را دارد که در آب‌های آزاد حضور پیدا کند.
هفته پیش وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد که به زودی از یک ناوشکن کلاس موج به نام جماران 2ˈ در آینده ای نزدیک رونمایی می شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =