رییس جمهور گفت: سیاست قطعی ایران در منطقه، توسعه و ایجاد روابط همه جانبه و صددرصدی با کشورهای حوزه خلیج فارس است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدي‌نژاد يكشنبه شب در اجلاس شوراي عالي خليج فارس با تاكيد بر شناخت منبع اصلي اقتدار و رمز ماندگاري اظهار داشت: يك كشور بدون آنكه در آن هويت ملي و ريشه هاي عميق فرهنگي و آرماني شكل بگيرد، نمي تواند دوام بياورد و اگر هم دوام آورد تاثير چنداني بر معادلات جهاني نخواهد داشت.

رييس جمهور برخورداري از سابقه فرهنگي غني و تاريخي را منبع اقتدار ملت ايران دانست و گفت: اقتدار ملي پايه و اساس تنظيم روابط و حضور موثر در معادلات جهاني و نيز عامل اصلي تقويت امنيت ملي است.

دكتر احمدي‌نژاد ضرورت توجه به جايگاه ، عظمت و رمز ماندگاري ايران را مورد تاكيد قرار داد و خاطر نشان كرد: اقتدار ايران برآمده از توانمندي هاي ذاتي است و بر پايه اعتقادات ديني، روحيه همبستگي و همدلي و هويت ايراني- اسلامي بنا شده است و بايد بر اين اساس سياست ها و برنامه هاي خود را طراحي و اعمال نماييم .

رييس جمهور خليج فارس را منطقه اي تاثير گذار و تعيين كننده در معادلات منطقه اي و بين المللي دانست و گفت: در اولويت اول بايد تمام مسائل مربوط به اين منطقه و سپس مسائل بين المللي مورد توجه باشد.

وي تصريح كرد: بايد از موضع بزرگواري و برادري با همه دنيا به ويژه كشورهاي منطقه برخورد كنيم و هنر مديريتي اين است كه محيط پيراموني را وارد شعاع فرهنگي خود كنيم.

دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه امنيت خليج فارس براي جمهوري اسلامي ايران يك موضوع مبنايي است، گفت: به لحاظ جايگاه و منافع ملي ،در طول تاريخ هيچ گاه هيچ دولتي در ايران به دنبال ناامن كردن خليج فارس نبوده و ايران تضمين كننده امنيت خليج فارس است.

رييس جمهور بر ضرورت تعميق روابط و همكاري هاي ايران با كشورهاي منطقه تاكيد كرد و گفت: بايد توجه داشت كه هر مقدار بين كشورهاي خليج فارس فاصله وجود داشته باشد ، دشمنان اين خلاء را پر كرده و از آن عليه ملت هايمان اقدام خواهند كرد لذا بايد همواره بر پايه عدالت ،برادري و صداقت در مسير ايجاد و گسترش روابط همه جانبه و تنگاتنگ گام برداريم.

دكتر احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: منافع ملي جمهوري اسلامي ايران از آنجايي كه يك نظام مكتبي است منافع ملي مشروع همه ملت‌ها را تامين مي كند و ملت ايران به دنبال عدالت و برادري است.

رييس جمهور با بيان اينكه دشمن و استكبار به دنبال اين است كه ايران با هيچ كشوري رابطه صميمي و عميق نداشته باشد، اظهار داشت: بايد در منطقه خليج فارس به دنبال برقراري رابطه حداكثري و صد در صدي باشيم.

در اين اجلاس مسائل مختلف مربوط به حوزه خليج فارس در بخش هاي مختلف فرهنگي ،سياسي ،اقتصادي و زيست محيطي مورد بررسي و تبادل نظر قرار گرفته و تعدادي از پيشنهادات مطرح شده در اين زمينه به تصويب رسيد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =