سرتیپ محمد حسن نامی با حضور در مجلس، برنامه های خود برای نه فقط 6 ماه باقی مانده از دولت احمدی نژاد، بلکه برای دولت بعدی به صورت پازل وار در حیطه وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات شرح داد.

مهمترين برنامه وي اجرای احکام برنامه پنجم توسعه است که شامل حمایت و برقراری شبکه توسعه، تجارت الکترونیک، پیشرفت در شبکه مالیاتی کشور، توسعه شبکه علمی، توسعه شبکه آموزشی، توسعه شبکه اسناد و املاک کشور و محقق کردن کاربرد فناوری اطلاعات در کنترل فرایند نفتی و دفاع سايبري خواهد بود.
وي همچنين با توجه به اهمیت تمرکز بر سیاست گذاری و تصمیم گیری و هماهنگی در فضای مجازی و دستور رهبر معظم انقلاب در ایجاد شورای فضای مجازی تاكيد كرد که این وزارتخانه بیشترین ارتباطات را با این شورا برقرار خواهد کرد.
سرتيپ نامي در حوزه مخابرات به منظور رفع دغدغه نمايندگان تاكيد كرد كه مشكل كارگزاران مخابراتي بايد به سرعت حل شود . وي افزود تعريف نحوه همكاري كارگزاران با شركت مخابرات به صورت پيمانكاري و قراردادي در دستور كار قرار خواهد گرفت. تقويت نظارت بر حوزه هاي خصوصي و تنظيم مقررات و روابط بين اپراتورها بر اساس اصل 44 از موارد ديگري است كه وي پيگير خواهد شد. نامي تاكيد كرد راه اندازي اپراتور دوم جلوگيري از انحصار خدمات ارتباطي بود و در حال حاضر مهمترين دغدغه اطمينان از ارائه خدمات مطلوب به مردم است و بر اساس بند الف ماده  45 و بند ت  ماده 46 اگر اپراتورهاي مخابراتي نتوانند خدمات مناسب به ملت ارائه دهند، با سخت گيري و جريمه مواجه خواهند شد.
وي در مورد سرمايه گذاري در بخش مخابرات و ارتباطاتي گفت بعد از واگذاري مخابرات به بخش خصوصي سرمايه گذاري سير نزولي گرفته است.
تشكيل سازمان نظام مهندسي ارتباطات و فناوري اطلاعات براي ارتقاء دانش فني مهندسي در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات ، حمايت از زبان فارسي در فضاي مجازي ، استفاده از امكانات لايه ژئو براي ايجاد سايتهاي دريافت صوت و تصوير از ديگر برنامه هاي سرتيپ نامي بود كه در مجلس اعلام شد.
در مجموع برنامه هاي مطرح شده از سوي سرتيپ نامي از چند جنبه قابل بررسي است: يكي اينكه وي قصد همكاري كامل با شورايعالي فضاي مجازي و اجراي برنامه توسعه پنجم توسعه را دارد، حال آنكه شورايعالي فضاي مجازي بخصوص در مورد شبكه ملي اطلاعات نقطه نظرات بعضا متفاوتي با آنچه تاكنون اجرا شده دارد و براي ادامه همكاري با شورايعالي فضاي مجازي بايد موارد مطرح شده مد نظر قرار گيرد. همچنين براي پيگيري بند الف و بند ت اپراتورها تحت فشار قرار خواهند گرفت تا خدمات بهتري ارائه دهند كه اينجا نظرات مردم و سرتيپ نامي در كنار هم قرار گرفته تا شاهد بهتر شدن وضعيت خدمات اپراتورهاي مخابراتي در آينده باشيم.
وي در مورد جلوگيري از انحصارطلبي در بخش مخابراتي و ايجاد اپراتور دوم براي جلوگيري از انحصار اشاره كرد اما در مورد قرارداد رايتل و اينكه قرارداد انحصار اين كمپاني تا شهريور 93 توسط وزير قبلي تمديد شد، صحبتي نكرد.
استفاده از امكانات فضاي ژئو نيز نكته مثبتي است كه شايد برنامه هاي وي را با وزراي قبلي متفاوت كند و بايد منتظر شد تا ببينيم در آينده دانش فني ما تا چه حد اجازه خواهد داد تا از امكانات بالقوه اين فضا استفاده كنيم.
5656
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    17 0
    جالبه در کشورمان یک منخصص یک استاد کاربلد دانشگاهی یک کارشناس الکترونیک پیدا نمی شود !!!!!!!! بعد می گن چرا فرار مغز ها وجود داره!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    0 1
    چرا ایرانسل را به بورس نمی آورید؟