از یک وزارتخانه فنی مانند وزارت ارتباطات انتظار می رود گزارشهای فنی دقیق مبتنی بر آمار به مردم ارائه کند.

ایسنا روز شنبه 26 اسفند ماه 1391 به نقل از معاون وزیر ارتباطات از وضعیت اینترنت در سالی که گذشت چنین نوشته است:
 
{رئیس سازمان فناوری اطلاعات معتقد است: اگرچه ممکن است در سال 90 گاه با اختلالات و قطعی‌هایی مواجه بوده باشیم اما درنهایت وضعیت کلی اینترنت در این سال با رشد و توسعه همراه بوده و در این بخش اقدامات موثری صورت گرفته است. علی حکیم جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی او از سال گذشته، مشکلات و اختلالات اینترنت در این مدت، اظهار کرد: در سال 91 در مجموع رشد بسیار خوبی داشتیم و در حوزه‌ فضای مجازی با توجه به این‌که هر روزه انتظارات گسترش می‌یابد و نیاز به تسهیلات بیشتر می‌شود شرایط خوبی را تجربه کردیم. وی با بیان این‌که اگر سال 91 را با سال‌های قبل از آن مقایسه کنیم از نظر توسعه پورت‌های اینترنت و یا از نظر ضریب نفوذ در کشور شرایط به مراتب بهتر از سال‌های گذشته بوده، عنوان کرد: علاوه بر این از نظر پهنای باند داخلی و بین الملل نیز دائم توسعه‌های متعددی صورت گرفت البته گاه ممکن است در مسیر این توسعه‌ها قطعی‌هایی نیز ایجاد شده باشد که این موضوع در سال‌های قبل هم وجود داشته است. حکیم جوادی در عین حال یادآور شد: حتی یکی از وزارتخانه‌ها که طی پنج سال گذشته فعالیت چندانی در زمینه IT نداشت در همین چند ماهه چنان فعالیت کرد که شاید مجموع کارهای این وزارتخانه در پنج سال گذشته حتی 10 درصد این فعالیت‌ها نبوده باشد.}
 
چند بار این خبر را خواندم و از داخل آن متوجه نشدم بالاخره این سازمان عریض و طویل، با بودجه بیت المال چه کرده؟ فقط می دانم که مردم کشور اسلامی ایران پول اینترنت را داده اند ولی راضی نیستند. راضی نبودن یعنی اینکه مردم شرعا راضی نیستند نه از اینترنت و نه از مهندسانی که نمی توانند مشکل اینترنت را حل کنند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =