احمد آرام مجموعه داستان تازه‌ای را در حال و هوای ارتباطات انسانی در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی با عنوان «اگر تکانم بدهی بیدار می‌شوم» نوشت.

احمد آرام در گفتگو با خبرنگار مهر از تالیف مجموعه داستان تازه‌ای از خود خبر داد و گفت: 6 دستان کوتاه تازه‌ام را در قالب مجموعه‌ای با نام «اگر تکانم بدهی بیدار می‌شوم» جمع آوری کرده‌ام. وی افزود: برخی از داستان‌های این مجموعه به نوعی برگرفته و ساختار یافته از فضای ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی است و البته برخی از آنها هم در فضاهای وهم‌انگیز نوشته شده است اما ساختار روایت همه آنها ساختاری مدرن است که همواره در آثارم مد نظرم بوده است.

آرام تاکید کرد: برای این کتاب هنوز ناشری انتخاب نکرده‌ام و منتظرم تا تکلیف دو رمان دیگرم که به ناشر سپرده‌ام مشخص شود. البته نشر افق به تازگی رمان «حلزون‌های پسر» را پس از گذشت یکسال از تحویل این کتاب به ناشر، به اداره کتاب فرستاده است و امیدوارم که در نمایشگاه کتاب سال آینده این اثر منتشر شود. به گفته آرام این کتاب داستانی عاشقانه دارد و در جنوب کشور می‌گذرد و درباره یک رسم سنتی جنوب ایران است .

این نویسنده همچنین از تحویل رمان تازه‌ای با عنوان «کافی شاپ لووک» به نشر نگاه خبر داد و گفت: این رمان با وجود روایت و جهان وهم‌انگیزی که در خود دارد سعی دارد به نوعی به روایتی داستانی از برخی مسائل و ماجراهای روز دنیا مانند تروریسم بپردازد و نظر روای را برای رفع آن بیان کند.

از دیگر آثار منتشر شده آرام می‌توان به غریبه در بخار نمک، مرده‌ای که حالش خوب است و آنها چه کسانی بودند؟ اشاره کرد.
 

 

بر اساس گزارش این خبرگزاری، «تلخ و شیرین بلدیه» عنوان اثری است از شرمین نادری که در آن با زبانی طنز و به زبان محاوره‌ای تهران قاجار، مراحل شکل‌گیری بلدیه و شهرداری تهران از زبان یکی از مسئولین وقت و فرزندانش پرداخته شده است. این کتاب از سوی نشر شهر منتشر شده و متن آن سه بخش را شامل می‌شود. بخش نخست با عنوان «خاطرات آقا جمال بلدیه‌چی»، به مرور وضعیت شهرداری تهران از عهد ناصری تا عصر محمد‌علی شاه قاجار می‌پردازد. دومین بخش از این کتاب نیز که «خاطرات مهندس جمال بلدیه‌چی، پسر دردونه آقا جمال بلدیه‌چی» نام دارد، دربرگیرنده مطالبی درباره شهرداری تهران و رسیدگی به وضعیت نگهداری از شهر تهران از زمان احمد شاه تا دوران پهلوی است.

سومین بخش از این کتاب نیز با عنوان «قصه تهران، تهران امروز ما» و در قالب یادداشتی از «نواده بلدیه‌چی‌های تهرون» در این کتاب گنجانده شده، و مروری است به رویکردهای تازه مدیریت شهری تهران.

نادری در این کتاب با مرور بیش از 14 منبع پژوهشی به ترسیم چهره‌ای از شهر تهران، مردم و مناطق دینی آن و نیز سیر تکامل خدمات شهری عمومی آن در گذر زمان می‌پردازد که با توجه به انتخاب سه زبان برای بیان آنها، بسیار خواندنی است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

امروز علی‌الطلوع که برخاستیم، یادمون افتاد به خاطرات آقامون، آقا جمال محتسب‌باشی از اون نایب‌قلی‌خان کج‌خلق و چراغ‌های اداره روشنایی‌اش... تو دار و دستک خدابیامرز گشتیم و دو تا رقعه و چهار تا تصویر فتوغراف هم جستیم و گذاشتیم لای این یکی دفتر که وقتی نوه و نتیجه‌مون کتاب روزنامه خاطرات ما رو باز می‌کنن، درست و درمون بدونن چی به این طهرون و بلدیه‌اش گذشته....

این کتاب در 80 صفحه و شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 2 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

این ناشر همچنین از این سری، چهار کتاب دیگر با عناوین «از قاطر تا قطار»، «صدای پای آب»، «از صفر تا 110» و «روشنایی تهران» را منتشر کرده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =