فدراسیون فوتبال این بار پشت غلامرضا بهروان ماند و نگذاشت وزارت ورزش او را از ریاست هیات فوتبال مازندران عزل کند. وزارتی ها می گویند او باید به دلیل قانون بازنشسته ها برود اما این بار عبدالرضا مصری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم اعتقاد دارد هیات های استانی از شمول قانون بازنشسته ها معاف هستند.

مهدیه جباری/ خبرآنلاین: فدراسیون فوتبال یکبار دیگر مقابل فشار وزارت ورزش برای دخالت در انتخابات هیات های استانی ایستاد. این بار باز بهانه همان بهانه قبلی بود. بهانه بازنشستگی که انگار در تمام ایران فقط وصله اش به غلامرضا بهروان می چسبد. صبح یکشنبه بود که احمد سعادتمند ، مدیرکل ورزش و جوانان در مصاحبه ای گفت انتخابات هیات فوتبال مازندران باطل شده و کفاشیان در دیدار با او و سجادی پذیرفته تا بهروان از سمت استانی اش هم کنار برود اما ساعاتی بعد بود که فدراسیون فوتبال در بیانیه ای با تکذیب این گفت و گو اعلام کرد بهروان یا دیگر روسایی که مشکل بازنشستگی دارند ، از هیات های شان می روند که قانون بازنشستگی به صورت رسمی برای همه هیات های ورزشی کشور ابلاغ و اجرایی شود.
کمتر از یک ماه قبل بود که انتخابات هیات فوتبال مازندران برگزار شد. آن روز سعادتمند در جلسه شرکت نکرد. معاونش را به مجمع فرستاد و او گفت:« انتخابات غیر قانونی است چون بهروان مشکل بازنشستگی دارد.» حرفی که با اعتراض اعضا همراه شد. کفاشیان هم در آن نشست گفت:« چطور از میان 10 هزار هیات استانی ورزش در سراسر کشور شما این دستوراالعمل اجرا نشده را هر بار فقط برای فوتبال رو می کنید؟ » حرف هایی که با ست و کف حاضرین همراه شد تا بهروان با اکثریت مطلق برای 4 سال دیگر رئیس هیات فوتبال مازندران شود.
بهروان که دو ماه قبل قربانی شد. قربانی فشار قانونی برای حضورش در پست نایب رئیسی دوم فدراسیون فوتبال. او که بازنشسته است ، با فشار سازمان بازرسی کل کشور ، از حضور در پست نایب رئیسی کنار رفت تا علی کفاشیان بحران را پشت سسر بگذارد و مهدی تاج به جای بهروان نشست اما این تلاشی مجدد بود برای پاکسازی کامل بهروان از فوتبال . تصمیمی که وزارتخانه دلیلش را اجرای قانون ممنوعیت حضور بازنشسته ها می داند و بر اجرایش بر فوتبال اصرار دارد. حجتی نماینده وزارت در امور استان ها بلافاصله بعد از بیانیه فدراسیون در مصاحبه ای گفته است:« چطور وقتی بودجه می خواهند یا نتایج طوری دیگر رقم می خورد ، خودشان را به ما گره می زنند اما وقت پاسخگویی همه چیز را انکار می کنند. نمی شود از بیت المال بودجه بگیرند و پاسخگو نباشند. ما بر اجرای قانون مصر هستیم.»
قانون بازنشسته ها اما شامل هیات های استانی می شود؟ این پرسشی است که در با پاسخ به ان عبدالرضا مصری ؛ سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی می گوید:« هیات های استانی هیچ محدودیتی از این بابت ندارند. همین حالا هم بازنشستگان بسیاری در این هیات ها کار می کنند و با سخت ترین شرایط بدون اینکه پولی بگیرند ، وقت شان را صرف خدمت به ورزش می کنند. برای همین قانون گذار هم محدودیتی برای شان ایجاد نکرده اما مثلا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که کار اجرایی دارد ، شمال قانون است. برای همین ما می گوییم آقای کفاشیان یا معاونانش برای سمت های اجرایی شان مثل پست های نایب رئیسی نیاز به مجوز از هیات دولت دارند اما برای حضور در سمت هایی مثل روسای هیات ها هیچ محدودیتی نیست. همان طور که در دیگر رشته های ورزشی هم شاهد حضور بسیاری از عزیزان بازنشسته در این سمت ها هستیم و حتی مسئولان این هیات ها می توانند تا 35 درصد از حقوق یک شاغل برای آن پست ، به عنوان حقوق دریافت کنند.»
این گفته ها شاید برگ برنده ای باشد برای فدراسیون فوتبال در حمایت از غلامرضا بهروان و دیگر روسای هیات هایی که تنها گناه شان بازنشستگی است. قانونی که فدراسیونی ها ادعا دارند ممنوعیتش فقط در فدراسیون فوتبال اجرا می شود.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =