معاون اول دولت اصلاحات هشدار داد: اگر اصلاح‌طلبان برخورد منفعلانه با انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند، امیدی به شنیدن صدای اصلاح طلبان در آینده نخواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از مدیران دولت اصلاحات، کارشناسان سیاسی و اساتید دانشگاه، گفت: کسانی که می‌گویند که دوران اصلاحات، هیچ دستاوردی نداشت، نگاهشان به امور همه یا هیچ است و چون دولت اصلاحات، به همه اهدافش نرسید، نتیجه می‌گیرند که به هیچ نرسید. به گمان من، اگر در همان دوران اصلاحات نیز، برخی افراد دست از راحت طلبی بر می‌داشتند و به دنبال رسیدن به همه اهداف، در مدت زمان کوتاه نبودند، شاید جلوی برخی تندروی‌ها گرفته می‌شد و اصلاحات، گرچه آرام ولی به شکل پایدار پیش می رفت و حال و روز ما امروز این گونه نبود.

گزیده سخنان وی که بر اجماع اصلاح طلبان در انتخابات آتی تاکید داشت، از این قرار است:

* انتخابات برای اصلاحات، صرفا یک روزنه برای رسیدن به قدرت و پس از آن، آسایش و آرام نشستن بر اریکه قدرت نیست. اصلاح طلب، چه در قدرت سیاسی باشد، چه در راه رسیدن به قدرت سیاسی باشد و چه در انزوا باشد، بازهم اصلاح طلب است و دغدغه همیشگی او اصلاح امور در چارچوب ساختارها و هنجارهاست.

* در کشور پتانسیل‌های زیادی وجود دارد که در این 8 سال از آن استفاده نشده است و عده‌ای از بهترین مدیران این کشور را عزلت نشین کردند که البته دود این کار به چشم کشور و مردم رفت.
*در دولت اصلاحات در برابر برخی کارشکنی‌ها به صورت قاطع ایستادگی نشد و مصلحت جویانه عمل شد و از این نقطه ضعف، رقیب اصلاحات نهایت استفاده را برد.
* اگر اصلاح‌طلبان برخورد منفعلانه با انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند امیدی به شنیدن صدای اصلاح طلبان در آینده نخواهد بود و پازل قدرت طلبی فرصت طلبان، با نا امیدی یا عافیت‌طلبی اصلاح طلبان کامل می‌شود.
* قصد سیاه نمایی ندارم ولی کارنامه عملکرد جریان حاکم بر دولت، سفید نیست که نیاز به سیاه نمایی باشد. باید پذیرفت که این جریان توان اداره کشور را نداشتند و به دلیل ضعف عملکردی متولیان اجرایی، اصولگرایان می‌خواهند حساب خود را از دولت جدا کنندکه البته موفق نمی شوند.
* یکی از نشانه های عدم استفاده از خرد جمعی در حوزه سیاست خارجی بود که منجر به صدور چندین قطعنامه در 8 سال گذشته شد.
* { در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد مطرح شده در بین برخی اصلاح طلبان در حمایت از یک چهره اصولگرا} خوشبینی است که خیال کنیم یک چهره اصولگرا که رابطه نسبتا خوبی با اصلاح طلبان دارد می تواند دغدغه‌هایی که اصلاح طلبان دارند را پیگیری کند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CH ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    45 6
    فقط دکتر عارف
  • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
    18 2
    حضور حسن روحانی و یا محمدرضا عارف قطعاً میتونه روح تازه ای به کالبد انتخابات بدمه و البته اگر هریک رای بیارن اتفاقات خوبی رو در پیش رو خواهیم داشت.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    12 3
    درود بر عارف پیرو خط ولایت و دلسوز مردم ایشان نماینده کل کشورند نه نماینده یک حزب خاص.