ایسنا نوشت:

دبیر بنیاد غدیر گفت: ما اگر انرژی هسته‌ای را در مصارف نظامی به کار نمی‌بریم به دلیل حرام بودن آن است.

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در کنگره بزرگداشت مقام علمی و عملی علامه حاجی محمد ابراهیم کلباسی با بیان این‌که «در چند وقت اخیر به دلیل عجز و ناتوانی فقط در دو بزرگداشت حضور پیدا کرده است» گفت: یکی از این مراسم‌ برای بزرگداشت مردم بحرین و دیگری همین بزرگداشت علامه حاجی کلباسی در اصفهان بوده است.

وی در این ارتباط تصریح کرد: مردم بحرین واقعا مظلوم هستند، همچنین کنگره بزرگداشت مقام علمی و عملی علامه حاجی کلباسی بسیار اهمیت دارد.

خزعلی ادامه داد: 86 سوره قرآن در مکه نازل شده است، اما در هیچ یک از این سوره‌ها آیه "یا ایها الذین آمنوا" نیامده است، اما در سوره‌های مدنی، 89 بار "یا ایها الذین آمنوا" تکرار شده است. این تکرار به این دلیل است که مردم مدینه ایمان آورنده حقیقی به اسلام بوده‌اند.

وی عنوان کرد: علامه حاجی کلباسی در علم و در زهد و تقوا نیز بی‌نظیر بوده است حتی بیان کرده‌ است که بعد از من برایم نماز بخوانید. این عالم بزرگ مستجاب‌الدعوه بوده است.

دبیر بنیاد غدیر، اسرائیل، آمریکا و انگلیس را دشمنان اصلی ایران دانست و یادآور شد: اینکه هم اکنون از این دشمنان آزاری نمی‌بینیم به دلیل حضور رهبر معظم انقلاب است و من افتخار می‌کنم که در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته‌ام.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند تابع فقها باشید تا مملکت آزار نبیند و در این ارتباط، خدا را شاکریم که در حسن توجه خدا و زعامت مقام معظم رهبری هستیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =