شمار قربانیان مصرف مشروبات الکلی در بیمارستان توحید سنندج به 8 نفر رسید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: 52 نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی ترکیب با الکل چوب به بیمارستان توحید سنندج مراجعه کردند که هشت نفر از آنها فوت کردند.
طیب قدیمی در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کردستان که با حضور اعضا در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، به فارس اظهار کرد: روز چهارم اسفندماه جاری عده‌ای با اختلال سطح هوشیاری به بیمارستان توحید مراجعه کردند که اکثرا نیاز به مراقبت‌های ویژه داشتند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، با روبرو شدن با این وضعیت، بخش دیالیز بیمارستان توحید که تنها روزها فعال است، به مدت چهار شب هم فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه به وضعیت درمانی این افراد رسیدگی شود. دانشگاه علوم پزشکی از نظر درمانی به وظیفه خود عمل کرد اما متاسفانه از 52 نفر مسمومی که به بیمارستان مراجعه کردند، هشت نفر آنان فوت کردند. علت مرگ این افراد هم به دلیل عوارضی بود که قبل از مراجعه به بیمارستان بر روی آنان اثر گذاشته بود.

قدیمی گفت: آزمایشات از این افراد نشان داد که دلیل مسمومیت و مرگ این افراد مصرف الکل به اضافه الکل چوب با درصد بالا بوده که با هم به صورت دست‌ساز ترکیب شده بودند. در صورتی که بخش دیالیز این بیمارستان فعال نمی‌شد در حقیقت حدود 60 تا 70 درصد این افراد فوت می‌کردند.

 

روند افزایشی مسمومیت‌ها در سنندج

سیدمحی‌الدین سجادی، مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز هفتم اسفند ماه جاری از فوت یکی دیگر از افراد مسموم به مصرف مشروبات الکلی در سنندج خبر داده بود و گفته بود: از شامگاه شنبه پنجم اسفند ماه جاری تاکنون 42 نفر به دلیل مسمومیت به بیمارستان توحید مراجعه کرده‌اند که 4 نفر از آنان فوت شده‌اند.

به گفته مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 4 نفر دیگر از این افراد در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان توحید بستری شدند. مابقی افراد هم در بخش های عمومی بیمارستان بستری شدند.

به گفته او این افراد که عمدتا 30 ساله بودند ظاهرا شب جمعه چهارم اسفند ماه 91 مشروبات الکلی آلوده به موادی مسموم کننده مصرف کردند.
282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 280852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    3 0
    من که نفهمیدم چی شد؟؟ خودشون مصرف کردند یا به خوردشون دادن تو ی جایی که حضور داشتن
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    9 14
    حقشونه.زهر ماری نخورن
  • بدون نام IN ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
    10 17
    به درک!هر کی این زهرماری ها رو میخوره باید پای لرزش هم بشینه...چقدر تو این چند سال اخیر اخبار مرگ یا کور شدن افرادی رو خوندیم که مشروبات الکلی مصرف کردند.حتما سرخوشی یک لحظه،براشون از جونشون و سلامتی شون باارزشتره...