۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷

سومین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس قرار است اردیبهشت سال 92 برگزار شود، جشنواره‌ای که هر سال در رشته‌های مختلف هنری برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرآنلاین، تیرماه سال 1384 به‌ پیشنهاد شورای‌ فرهنگ‌ عمومی‌ و برای جلوگیری از مخدوش‌شدن هویت‌ فرهنگی‌ و تاریخی‌ ملت‌ ایران، شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ روز اخراج‌ پرتغالی‌ها از تنگه‌ هرمز (یعنی10 اردیبهشت) را به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج‌ فارس‌ نامگذاری‌ کرد.
 
چهار سال بعد و در دور سوم سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت، پیشنهاد برگزاری جشنواره سالانه فرهنگی و هنری خلیج فارس در روز ملی آن مطرح و از سال 1390 به صورت رسمی محقق شد که سال 92 سومین جشنواره برگزار خواهد شد.
 
در این راستا جلسه شورای سیاستگذاری سومین جشنواره فرهنگی ـ هنری خلیج فارس صبح شنبه 19 اسفند با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار هرمزگان در دفتر وزیر ارشاد برگزار شد.
این جشنواره که در سال دوم به استان‌های بوشهر و خوزستان تعمیم یافت به گفته وزیر ارشاد قرار است که برنامه‌های آن در کل کشور نیز به اجرا درآید و هر یک از استان متولی یکی از بخش‌های هنری مثل تئاتر، سینما، نقاشی، خط و کتاب هستند.
بنا به گفته وزیر ارشاد این جشنواره قرار است به همت مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دفاتر رایزنی ایران در خارج از کشور به دیگر کشورها هم تسری پیدا تا توجه جهانیان به جشنواره خلیج‌فارس جلب شود.
حسینی الگوی این جشنواره را، جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا(ع) دانست که سال به سال موضوعات آن گسترش یافته است.
او اظهار امیدواری کرد نمایندگان وزارت آموزش و پرورش نیز در این برنامه سهمی داشته باشند و حداقل کاری که می‌توان در این زمینه کرد نواختن زنگ خلیج فارس در مدارس است.
همچنین در این جشنواره قرار است سه برنامه رونمایی از بازی‌ها و نرم افزارهای رایانه‌ای نیز از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران برپا شود.
وزیر ارشاد گفت: «پیشنهادی هم برای اضافه شدن روز ملی خلیج فارس به تقویم سفارتخانه‌ها داده شده که امیدوارم با پیگیری نهادهای مربوطه کشورهای مختلف جهان هم هر ساله از طریق سفارتخانه‌هایشان در ایران، برنامه‌هایی را برای بزرگداشت خلیج فارس برپا کنند.»
او بر لزوم فراهم کردن بانک اطلاعات خلیج فارس پژوهان یا خلیج فارس شناسان نیز تاکید کرد.
وزیر ارشاد خبر مذاکرات برای  برگزاری جایزه خلیج‌فارس داد و گفت: «رئیس جمهور گفته این طرح باید به دولت بیاد تا قبل از روز خلیج‌فارس آن‌را نهایی کنیم.»
حسینی ابراز امیدواری کرد: «نشان عالی خلیج فارس به زودی در دولت به تصویب برسد تا هر ساله به یکی از فعالان این حوزه اعطا شود.»
در این برنامه همچنین ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان در سخنانی بر لزوم اطلاع رسانی دقیق و گسترده سومین جشنواره فرهنگی - هنری خلیج فارس به ویژه از سوی مطبوعات سراسری تاکید کرد و گفت: «متاسفانه ما سال گذشته چندان از مطبوعات کشوری بهره نبردم.»
وی همچنین پیشنهاد کرد: «امسال برنامه‌هایی را که در هر یک از جزایر واقع در خلیج فارس برگزار خواهد شد، به یکی از استان‌های کشور سپرده شود.»

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =