هوای پایتخت گرمتر می شود اما گویا بارش های بهاری هم در راه است از طرفی به دلیل گرم شدن هوا سازمان هواشناسی کشور از احتمال ریزش بهمن در گذرگاه‌های البرز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، روز یکشنبه به سبب بارش برف در ارتفاعات، رشته‌ کوه‌های البرز و زاگرس مرکزی، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی منتهی به استان‌های گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان دور از انتظار نیست و در این مدت در شمال استان اصفهان به سبب بارش شدید باران، آب گرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز دوشنبه بارش برف و باران در نیمه شرقی خوزستان، شمال خراسان رضوی، جنوب گلستان و شمال استان سمنان از شدت بیشتری برخوردار است.
در روز یکشنبه در شمال خلیج‌فارس و در روز دوشنبه در کل خلیج‌فارس دریا مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود. همچنین از عصر یکشنبه و در روز دوشنبه باد شدید با گرد و خاک در جنوب استان کرمان و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که ممکن است با ایجاد خسارت همراه باشد.
بنابراین روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب افزایش دما در نوار شمالی کشور، ریزش بهمن در گذرگاه‌های البرز دور از انتظار نیست.
مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در روز یکشنبه در غالب نقاط کشور به جز نوار شرقی و شمال غرب بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود که از دوشنبه و از سمت غرب به تدریج بارش قطع شده و ناپایداری‌ها به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف در نیمه شرقی، نواحی مرکزی و رگبارهای پراکنده در ارتفاعات زاگرس خواهد بود. در روز سه‌شنبه نیز بارش پراکنده در استان‌های شرقی کشور انتظار می‌رود و سپس در روزهای بعد جوی آرام بر کشور حاکم خواهد شد.
از لحاظ دمایی نیز روند افزایش تدریجی دما در کشور رخ خواهد داد و در روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.


هوای تهران
بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری با بارش پراکنده خواهد بود که بارش در تهران به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به به 4 و 11 بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 3 و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =