سرمربی پرتغالی تیم فوتبال تراکتورسازی اعتقاد دارد شکست برابر استقلال به معنی پایان رقابت برای قهرمانی نیست.

فرهاد عشوندی/سروش امینی توماجی: تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی شخصیت خاصی دارد، شاید خاص تر از دوست خوبش مورینیو! پیرمرد پرتغالی همیشه مصاحبه هایش را با سگرمه های درهم شروع می کند اما رفته رفته با فضا خو می گیرد و سر صحبت را باز می کند. او که تیمش با شکست برابر استقلال شانس قهرمانی خود را کمرنگ کرد می گوید هنوز چیزی برای تراکتور از دست نرفته است: «جنگ ما هنوز تمام نشده است، زندگی برای تراکتور همچنان ادامه دارد. ما به راه خود ادامه می دهیم و در بازی های باقیمانده هم بهترین نمایش مان را به اجرا می گذاریم.» تونی اولیویرا در گفت و گو با خبرآنلاین از شکست تراکتور مقابل استقلال و دیدار پیش رو این تیم در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.
*آقای اولیویرا در بازی با استقلال فرصت خوبی در اختیار داشتید تا خود را به قهرمانی نزدیک کنید اما نشد. چه اتقاقی در این بازی رخ داد؟
یعنی شما نمی دانید چه اتفاق در این بازی رخ داد؟
*تراکتورسازی بازی را واگذار کرد اما به نظر شما دلیل آن چه بود؟
ما سعی کردم در نیمه دوم خود را به دروازه استقلال نزدیک کنیم اما آنها با فقط با دو خط (دفاعی و میانی) بازی می کردند. البته ما شانس های گلزنی خوبی را هم به دست آوردیم که دروازه بان استقلال آنها را مهار کرد. بازی روز گذشته من را به یاد مسابقه منچستریونایتد و رئال مادرید انداخت اما ما کریستیانو رونالدو را نداشتیم، اگر او در تیم ما بازی می کرد شاید می توانستیم کاری که رئال مقابل منچستر کرد را تکرار کنیم.
*البته شما موقعیت های خوبی را هم از دست دادید، مثلا توپی که فلاویو لوپز گل نکرد...
بله اما این فوتبال است. ما تمام تلاش خود را کردیم. بازی با نتیجه 1 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید اما جنگ ما هنوز تمام نشده است، زندگی همچنان ادامه دارد. ما به راه خود ادامه می دهیم و در بازی های باقیمانده هم بهترین نمایش مان را به اجرا می گذاریم.
*تراکتورسازی تیم بسیار شجاعی است، شاید به این خاطر است که شما در کارتان بسیار جدی هستید. اما فکر می کنم در بازی مقابل استقلال این شجاعت دیده نشد...
کاملا با شما موافقم. دیدار تراکتور و استقلال بیشتر از یک مسابقه فوتبال بود، به همین خاطر ما نتوانستیم بازی واقعی خود را ارائه کنیم. شاید تنها در 15 دقیقه پایانی نیمه دوم نمایش خوبی داشتیم. البته استقلال هم بازی چندان خوبی از خود ارائه نداد اما برتری آنها نسبت به ما جنگندگی شان بود. در نیمه دوم بازی برای ما بسیار سخت شد، وقتی تیم حریف با دو لاین بازی می کند کار برای شما دشوار می شود. استقلالی ها بر خلاف ما بازیکنان بلند قدی را در اختیار دارند که این مسئله باعث شد در بازی مستقیم هم موفق نباشیم.
*سفر تیم شما به تهران هم با مشکلات فراوانی همراه شد، فکر می کنم خیلی دیر رسیدید...
بارش سنگین برف پرواز ما را به تاخیر انداخت و 7 ساعت را در فرودگاه گذراندیم. اما ما نمی توانیم به دنبال چنین بهانه هایی باشیم و باید نقاط مثبت و منفی کار خودمان را پیدا کنیم. بازیکنان من تا با تمام قدرت جنگیدند و نباید به خاطر این شکست گریه کنیم. این بازی تمام شده و نگاه ما به آینده است.
*شما دیدار حساسی را در قطر مقابل تیم الجیش پیش رو دارید، الجیش تیم چندان مطرحی در قاره آسیا نیست...
الجیش تیم مطرحی نیست اما می دانید که آنها چند بازیکن خارجی در ترکیب خود دارند؟
*به هر حال باشگاه های عربی وضعیت مالی خوبی دارند اما به نظر می رسد که تراکتور می تواند برنده باشد...
با اما و اگر کاری درست نمی شود. در حال حاضر تراکتور باشگاه بزرگی به شمار می رود اما 5 سال گذشته این تیم کجا بود؟ این تیم از دسته یک آمده و باید پله به پله خود را بالا بکشد. قدرت اصلی تراکتور هوادارانش هستند و بدون آنها این تیم هیچ نیست. من تنها 9 ماه است که به اینجا آمده ام. تراکتور فصل گذشته در رده دوم لیگ برتر قرار گرفت و به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد اما این به تنهایی کافی نیست. تراکتور هواداران فوق العاده ای دارد اما اگر این تیم می خواهد در رقابت های آسیایی نتیجه بگیرد باید پیشرفت کند، انگیزه باشگاه باید بیشتر شود. در بازی مقابل الجزیره دیدید که تیم حریف 5 بازیکن خارجی در ترکیب خود داشت، ریکاردو اولیویرا، دلگادو، فرناندینیو، دیاکی و یک ملی پوش کره ای. الشباب و الجیش هم 4 بازیکن خارجی دارند. ما در مصاف با الجزیره با 10 بازیکن ایرانی به میدان رفتیم و تنها خارجی ما فلاویو بود، 2 بازیکن خارجی هم روی نیمکت مان داشتیم. این به چه معنی است؟ من کار خودم را می کنم تا تیم بهترین نتایج را بگیرد. تا آخرین روزی که در تراکتور هستم از جان مایه می گذارم و از تمام تجربیاتم استفاده می کنم تا به پیشرفت بازیکنان تیم کمک کنم. اگر امروز شما به نمایش های تراکتور نگاه کنید می بینید که این تیم با نظم خاصی فوتبال بازی می کند. این را افراد زیادی به من گفته اند که ارزش زیادی دارد.
252 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =