با خواندن امنیت سایبر بعنوان چالش کلیدی برای حکومت سنگاپور توسط تئو چی هین قائم مقام نخست وزیر، دولت قصد ایجاد مراکز آموزش دفاع سایبری تا سال 2014 را برای نیروهای امنیتی و قضایی دارد.

مهارتهای دفاع در برابر حملات، شناسایی انواع حملات و بحثهای حقوقی جرایم سایبری از جمله مواردی است که در لابراتور جدید امنیت سایبری در سنگاپور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
چی هین افزود مجریان قانون با دیدن یک پلتفورم واقعی در امور سایبری تبحر خواهند یافت و ضمن ارتقای مهارتهای سایبری می توانند در مواردی که با آن مواجه می شوند، گلیم خود را از آب بیرون کشند.
به گفته وی کشورها در حال ساخت دیوار دفاع سایبری خود هستندو سعی می کنند توانایی های دفاعی خود را ارتقاء دهند.
حملات سایبری بوسیله تبهکاران، تروریستها و گروههای دولتی از لحاظ شدت و پیچیدگی توسعه یافته است و هیچ کشوری چاره جویی 100 درصد مقابله با این حملات را پیدا نکرده است و هر نوع نواوری در این زمینه بسیار زود، منسوخ می شود.
از آنجایی که قوانین جرایم رایانه ای و سایبری در سنگاپور تدوین یافته، وزاری مربوطه می توانند اندازه سنجی ها را انجام داده و حملات سایبری را در حد ملی شناسایی کرده و خنثی سازند.
سنگاپور همچنین با کشورهای هم عقیده در این زمینه همکاری فنی خواهد کرد و به آژانس های حقوقی و درگیر با امورد سایبری همکاری خواهد کرد.
سازمان آی تی SITSA سنگاپور با همکاری با مسوولین زیرساخت اطلاعاتی نیز همکاری کرده تا لابراتوار طبق برنامه در سال 2014 افتتاح شود.
 
منبع: زد دی نت
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =