آیت الله العظمی علوی گرگانی در دیدار با علی لاریجانی گفت: برپایی برخی همایش‌ها، جشن‌ها و جشنواره ها نه مناسب با نظام جمهوری اسلامی و نه مناسب با وضعیت اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی عصر پنج شنبه( 24 اسفند) در دیدار با آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید قم، با اشاره به اینکه لازم است در حوزه های مختلف کشور از محضر مراجع در بهبود شرایط کشور مخصوصاً در شرایط فعلی که پیچیدگی هایی در معیشت مردم و مسائلی چون تورم و بیکاری وجود دارد استفاده شود،گفت: امیدواریم با راهنمایی های شما مسائل کشور در ابعاد مختلف به نحو درستی هدایت شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به اشاره به اینکه فشارهای بین المللی و همچنین نارسایی های داخلی در مسائل اقتصادی مشکلاتی را به لحاظ معیشتی برای مردم به وجود آورده است ، گفت: تلاش ما در مجلس این است که تا جایی که می توانیم فشارهای اقتصادی برمردم ، کاهش پیدا کند.

لاریجانی در ادامه به نحوه بررسی بودجه 92 در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد و گفت: لایحه بودجه در کمیسیون های تخصصی با محور رونق تولید در حال بررسی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلید حل مسئله، هدایت نقدینگی در دست مردم به سمت تولید خواهد بود، تصریح کرد: شرایط فعلی جامعه به گونه ای است که تورم به همراه توطئه های اقتصادی وجود دارد.

وی افزود: از نظر اقتصاددانان تا جایی که امکان دارد موضوع رکود در جامعه باید حل شود تا فعالیت های تولیدی در کشور گشایش یابد که این امر فشار بر مردم را از دو جهت کاهش می دهد.

دکتر لاریجانی در توجیه مطلب فوق افزود: تقویت تولید در مرحله اول باعث ایجاد شغل می شود، همچنین با تقویت تولید سرمایه های سرگردان به سمت تولید و نه به سمت کارهای کاذب هدایت می شوند.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه به دلیل تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه به مجلس، پارلمان بودجه سه دوازدهم را تصویب کرد، افزود: البته شورای نگهبان ایرادی با عنوان نادیده گرفتن بودجه انتخاباتی در بودجه سه دوازدهم داشت که این موضوع روز یکشنبه در صحن علنی مجلس بررسی می شود.

وی همچنین ادامه داد: کشور در شرایط پیچیده ای قرار دارد اما اگر تولید را محور قرار دهیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مسائل حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: امیدواریم گام هایی که برای آبادانی شهر قم برداشته شده تکمیل شود و فعالیت های انجام نشده استان در آینده جبران شود.

همچنین در این دیدار آیت الله علوی گرگانی ضمن تشکر از رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در قم و دیدار با وی، گفت: کشورهمیشه با دو بال می تواند حرکت کند؛ یک بال مجلس و یک بال دولت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه وقتی تفاهم بین دولت و مجلس برقرار باشد باعث رشد کشور، می شود افزود: انتظار ما از شما و دولت این است که با کمال تفاهم و دوستی بتوانید کشور را پیش ببرید؛ به ویژه در شرایط کنونی که توطئه دشمنان و محاصره اقتصادی و اجتماعی را در کشور شاهد هستیم.

آیت الله علوی گرگانی افزود: حفظ کردن این ملت و نگهداری مردم در صحنه بسیار سخت است ولی باز خدا را شاکریم با وجود همه مشکلات نجابت و کمال ملت ایران را در روز 22 بهمن مشاهده کردیم و اینکه چقدر مطیع فرمان رهبری هستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مردم با همه سختی ها باز هم مطیع فرمان رهبری، مجلس و دولت هستند.

وی با اشاره به اینکه باید از دو منظر در جهت حل مسائل کشور حرکت کنیم افزود: موضوع اول بهبود وضعیت اقتصادی کشور است که با تلاش های مجلس و دولت در حال انجام است اما بخش دیگر مواظبت از ریزش های اقتصادی در کشور است که متأسفانه این بخش در کشور رعایت نمی شود.

علوی گرگانی ادامه داد: برپایی برخی همایش ها، جشن ها و جشنواره ها نه مناسب با نظام جمهوری اسلامی و نه مناسب با وضعیت اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم مشکل اقتصادی و بیکاری دارند تصریح کرد: بهتر است هزینه برپایی برخی همایش ها که ضرورتی ندارد در جهت حل مسائل اقتصادی و بیکاری صرف شود که این سرمایه گذاری همانند سرمایه گذاری در تولید برگشت پذیر است اما هزینه در همایش ها و سمینارها مصرفی است و دیگر برگشتی ندارد.

آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه جشن هایی که برای بزرگداشت افراد گرفته می شود باید با مطالعه بیشتری صورت گیرد، گفت: زمانی کشور در شرایط مناسب به سر می برد که برپایی اینگونه مراسم برای کشور افتخار باشذ اما در زمانی که شرایط کشور مناسب نیست بر پایی این مراسمات به نظر بنده باید با مطالعه بیشتری صورت گیرد و باید مطالعاتی روی آن انجام گیرد.

دکتر لاریجانی نیز در پایان سخنان آیت الله علوی گرگانی ضمن تشکر از وی ادامه داد: تذکرات شما درست است و مسائلی را که تذکر داده اید در بودجه بررسی می شود و موارد لازم نیز اصلاح خواهد شد.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =