رئیس‌جمهور گفت: برخی می خواهند ولایت فقیه و امام زمان(عج) را منحصر به یک گروه سیاسی کنند و آن را برای بازی‌های انتخاباتی خود به کار برند.

محمود احمدی‌نژاد در مراسم تقدیر از مسوولان و اعضای ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد کشور که صبح امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به افزایش دوازده تا سیزده هزار عددی کانون‌های فرهنگی کشور در طول چند سال گذشته گفت: هم‌اکنون 15 هزار و 400 کانون فرهنگی در مساجد کشور فعال هستند، ما در کل کشور بیش از 70 هزار مسجد داریم، البته برخی از این مساجد دائمی نیستند و جزو مساجد فصلی محسوب می‌شوند و برخی نیز امام جماعت ندارد که بدون امام جماعت مسجد شکل نمی‌گیرد.
وی افزود:محور تمام فعالیت‌های یک مسجد و تشکیل آن امام جماعت است. تمرین امامت، از همین جا شروع می‌شود و با امام است که همه کارها سامان پیدا می‌کند.
احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه ما باید طوری باشیم که هر کس با ما معاشرت می‌کند به یاد خدا بیافتد گفت: اگر ما یاد خدا را از انسان برداریم چیزی باقی نمی‌ماند، انسان آفریده شده تا به خدا برسد و با اتصال به خداست که تمام زیبایی‌ها نازل می‌شود.
وی افزود: توصیه دیگر من به شما این است که همه کارها باید برای خدا باشد، اگر کاری برای خدا نباشد ارزشی ندارد و اگر هم انجام شود اثری نمی‌گذارد، بهترین کار فرهنگی نیز اگر با توکل بر خدا نباشد باقی نمی‌ماند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: کار برای خدا و حتی فحش خوردن برای خدا کیف دارد، آن کسی که برای شیطان فحش می‌دهد زجر می‌‌کشد و احساس می‌کند که دارد از این کار لذت می‌برد، کار خیر اگر برای خدا نباشد هیچ تاثیری باقی نمی‌گذارد.
اهم اظهارات رییس جمهور در ادامه به نقل از فارس می آید:
* خداوند تنها دسته های جزئی از انسانها را در دسته «فیها خالدون» قرار داده است که آن هم به نظر من نسبت به هدایت آنها امید وجود دارد، چرا که خداوند عینیت رحمت است. هر کس به در خانه خدا می‌آید نباید به در بسته بخورد، مسجد پناهگاه است و باید درب آن برای همه باز باشد.
*ما باید به این نکته توجه کنیم که «احیاء» ماموریت اصلی مساجد است. من به یاد دارم که چندین سال پیش برای سفر حج تمتع عازم خانه خدا شده بودم و در آنجا یکی از دوستان مقید بود که حتما نماز خود را بر سجاده‌های حصیری اقامه کند، اما مامور سعودی به محض دیدن سجاده آن را از جلوی دوست ما کشید و گفت که این در زمان رسول خدا نبوده است، من به او گفتم که اتفاقا این در زمان رسول خدا بوده است اما فرش‌هایی که شما انداخته‌اید در زمان رسول خدا نبوده است.
* کار اصلی انسان در این دنیا شکوفا کردن خود انسان است، همه امورات بازی است،اعتبار تمام این دنیا به شکوفا شدن انسان است و انسان ها باید برای رسیدن به خدا خود را بشناسد.
*در کار فرهنگی بسیار مهم است این است که ما معرفی و اصالت خودمان در ضدیت با دیگران معرفی نکنیم؛ ما نباید اصالت خودمان را در نفی دیگران جستجو کنیم. فرض کنید امام زمان (عج) ظهور کند و کمر شیطان نیز شکسته شد، در آن صورت آیا کاری می‌ماند که ما انجام دهیم؟ ما باید به این نکته توجه کنیم که اصلا نفی دیگران هم مستلزم اثبات یک حقیقت بالاتر است.
* باید برای مقابله با هجمه فرهنگی که من آن را هجمه بی‌فرهنگی عنوان می‌کنم، فرهنگ متعالی برای عرضه داشته باشیم، ما زمانی می‌توانیم با این بی‌فرهنگی‌ها مقابله کنیم که یک فرهنگ متعالی را در دنیا عرضه کنیم در غیر این صورت کار ما محدود به برخورد با ظواهر خواهد شد.
*امروز آنهایی را که دشمنان بشریت می‌نامیم دنیا و نظام سلطه را با اندیشه جهانی اداره می‌کنند، این افراد شعارهایی مانند دموکراسی،‌آزادی و حکومت مردم بر سرنوشت خودشان را که تنها برای چپاول مردم است سر می دهند و متاسفانه این حرف‌ها در قلب کشورهای اسلامی نیز خریدار دارد.
*ما در هر جای دنیا اندیشه مهدوی و حکومت مهدوی را مطرح کردیم با استقبال روبرو شد، امروز همه از برپایی عدالت جهانی استقبال می‌کنند و جهان از ظلم به ستوه آمده است. امروز اندیشه مهدوی و ذکر امام زمان در تمام دنیا جاری است، ‌جمهوری اسلامی ایران تمرین ولایت است و مقدمه امر والاتری است.
* نمی‌دانم چرا باید مسلمانان با مسیحیان جنگ داشته باشند همه پیامبران از آدم تا خاتم تنها یک چیز را ارائه کردند و معلوم است سلطه گری نقض پیروی از ادیان الهی است.
*[در ادامه این جلسه شخصی در میان سخنرانی رئیس‌جمهور از احمدی نژاد پرسید که شما چرا در این میان در خصوص نقش ولایت فقیه در جامعه صحبت نکردید] که رئیس جمهور پاسخ داد: ما درباره شرایط غیبت صحبت می‌کنیم، من در سخنان خود به ولایت و امامت اشاره کردم، ولایت فقیه راه رسیدن به نقطه کمال است و حکومت جمهوری اسلامی تمرین ولایت وامامت است.
*برخی‌ می‌خواهند ولایت و امام زمان را تنها منحصر به یک گروه سیاسی کنند و آن را برای بازی‌های انتخاباتی خود به کار برند در حالی که شان ولایت فقیه بسیار بالاتر از این مسائل است. ولایت فقیه تمرین امامت و ولایت است ولایت فقیه برای تمام بشریت است و هر کس ذره‌ای به ارزش‌های الهی معتقد باشد زیر پرچم ولایت است.
* تمام تمرکز شیطان بر روی این مسئله است که انسان را از دین و امام غافل کند، به نظر من ما شیعه و سنی نداریم و باید حول محور وحدت و بر اساس ولایت حرکت کنیم، شان امام وحدت‌آفرین است. ده ها سال است درباره صدر اسلام بحث میشود و این در حالی است که به دلیل دروغ‌ها و تعصبات به سختی می‌توان به حقیقت آن رسید،بیایید به جای گذشته کمی در مورد آینده فکر کنیم.
* امام زمان متعلق به تمام بشریت است، در این میان یک عده زودتر جنبیدند. یک عده زودتر تمرین کردند و نظام جمهوری اسلامی ایران را برپا کردند. اگر انسان با امام و انسان کامل آشنا نباشد تمام تلاش‌های پیامبران برباد رفته است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    66 25
    باز شعار
  • بدون نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    51 18
    انا لله و انا الیه راجعون
  • حقیقت گو IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    4 7
    برخی هم می خواهند از بهار برای بازی های انتخاباتی سوء استفاده می کنند!!!! بله آقای احمدی نژاد
  • بدون نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    6 6
    باز هم داستان "برخی" تکرار شد. برخی می گویند..... برخی می خواهند..... برخی می گذارند.... برخی نمی گذارند..... و این داستان ادامه دارد.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    2 2
    واقعا راست گفته احمدی نژاد.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    اقاي احمدي نژاد گفته ايد هر كس با ما معاشرت مي كند بايد بياد خدا بيافتد . حال بايد پرسيد با توجه به اينكه خداوند ستار است يعني پوشاننده عيوب و مسائل خصوصي ديگران است آيا معاشرت با شما ما را ياد خدا مي اندازد يا نه؟
  • زهرا IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    3 1
    آخه ایشون اصلا از ولایت فقیه سوء استفاده نکردن !!!!!!!!!