معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز رسما آمادگی خود را برای شرکت در رقابت های ریاست جمهوری یازدهم اعلام کرد.

سید محسن فرجادی: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی که در شب میلاد حضرت زینب (س) میهمان کافه خبر بود گفت: به صورت جدی کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم هستم.
وی درباره اینکه چه شعار و برنامه ای دارد گفت: انشالله به وقتش در مصاحبه ای مطبوعاتی شعارها و برنامه هایم را اعلام می کنم.
«گرایش‌های تحولی» محور شعارهای انتخاباتی پورمحمدی خواهد بود.

ابتکار جامع انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز که از 26 اسفند ماه رسما در زمره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم درآمده است از طراحی مدلی برای رسیدن به نامزد واحد اصولگرایان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در این باره گفت: در جامعه روحانیت مبارز به مدل جامعی رسیده ایم و اکثریت زیر این چتر آمده و اعلام موافقت کرده اند.
وی این تجمیع و ائتلاف را دو پایه خواند و گفت: هر کدام از ائتلاف ها کاندید نهایی خود را را معرفی می کنند و بعد از آن بسته به آرایش سیاسی و حضور کاندیداها از جناح های مختلف و تایید شورای نگهبان آنجا اینکه چند کاندیدایی به کار خود ادامه دهند یا تبدیل به یک نامزد شود بر اساس داوری رئوس اصولگرایان تصمیم گیری می شود. این فرمول نهایی شده، مورد قبول واقع و وارد فاز اجرایی شده است.
پورمحمدی با یادآوری اینکه کاندیداهای اصلی که وارد صحنه شده اند در دو ائتلاف شاخص حضور دارند، پیش بینی کرد به زودی به تعداد افراد عضو این دو ائتلاف اضافه می شود و به ائتلاف سه گانه طی دو سه روز آینده افراد جدیدی اضافه خواهد شد.
وی گفت: جامعه روحانیت مبارز با مشارکتی که با جامعه مدرسین دارد در حال «هدایت و سازماندهی» هستند که اصولگرایان در یک آرایش تعریف شده و منسجم در انتخابات شرکت کرده و این خط را دنبال می کنیم.

استقبال از ابتکار جامعه روحانیت مبارز
پورمحمدی با تاکید بر اینکه این برنامه مورد استقبال قرار گرفته است گفت: تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم حرکتمان را به نتیجه برسانیم.

از جبهه پایداری هم دعوت می کنیم
پورمحمدی در پاسخ به اینکه آیا جبهه پایداری نیز در این سامانه حضور خواهد داشت گفت: جبهه پایداری نیز دعوت می شود ولی در انتخابات مجلس نهم همکاری را نپذیرفتند. نمی دانیم این دفعه نیز همکاری را می پذیرند یا خیر. جبهه پایداری هنوز کاندیدای خودش را معرفی نکرده است. اگر گفتند فلان نفر کاندیدای ماست از آنها دعوت می کنیم که به جمع اصولگرایان بپیوندید که در این صورت در این مکانیزم از آنها حمایت می کنیم.
پورمحمدی درباره چهره هایی همچون رضایی و سبحانی که در مجموعه اصولگرایی تعریف می شوند گفت: این چهره ها اگر بخواهند مورد حمایت اصولگرایان قرار بگیرند باید در این مکانیزم بیایند.

رقابت ریاست جمهوری یازدهم بین کمتر از 10 نفر 
عضو جامعه روحانیت مبارز پیش بینی کرد «کمتر از 10 نفر نامزد اصلاح طلب و اصولگرا» در رقابت های ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.
ظرفیت بالای نامزد دولت احمدی نژاد
وی اصلاح طلبان را «رقیبی جدی» خواند و گفت: اصلاح طلبان رقیب واقعی هستند و ما هم امیدواریم بر اساس قواعد تعریف شده وارد این بازی شوند و به قواعد تن بدهند.
پورمحمدی درباره نامزد احتمالی دولت احمدی نژاد نیز گفت: دولت اگر کاندیدایی داشته باشد که مورد تایید قرار بگیرد ظرفیت بالایی دارد.

باید برنامه محور بود و تفکر برنامه ای داشت
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اینکه آیا چهره محوری در انتخابات ریاست جمهوری را آسیب می دانید گفت: نمی توانیم چهره محوری را حذف کنیم. کسی که می خواهد عالی ترین مقام اجرایی کشور شود باید مقبولیت اجتماعی و جذابیت داشته باشد و برنامه محور و ملتزم به قانون باشد. چهره باید برنامه محور باشد و تفکر برنامه ای داشته باشد. الزاما نباید برای همه چیز برنامه داشته باشد چرا که خیلی از نقشه ها تدوین شده است. خیلی از برنامه ها نوشته شده است او باید قدرت اجرایی خوبی داشته باشد.

تفکر غلطی که رایج شده
وی در برابر این پرسش که «در مقابل این توجیه که رئیس جمهوری بگوید مردم به من رای داده اند و باید برنامه ها و ایده های من اجرا شود چه پاسخی دارید» گفت: این تفکر غلطی است و باید اصلاح کنیم. مردم به فردی رای می دهند که مورد اعتمادشان باشد، صادقانه با آنها صحبت کند، تمام ظرفیتش را بسیج کند برای خدمت به مردم، قدرت مدیریت و رهبری یک تیم گستره اجرایی داشته باشد و برنامه محور و تخصص کرا باشد و آنچه قانونی و مصوبه است به آن ملتزم باشد. نمی شود که مجلس یک چیزی تصویب کند و من بگویم مردم من را قبول دارند. این تصور غلط است. مردم به نماینده مجلس رای می دهند تا قانون خوب تصویب کند و به رئیس جمهور رای می دهند که خوب اجرا کند.

عملگرا و برنامه محور هستم
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: اگر رئیس جمهوری آمد و گفت برنامه ای دارم که خلاف برنامه های مصوب کشور است شورای نگهبان باید صلاحیتش را رد کند. ینقدر در این جهت رادیکال هستم. عملگرا و برنامه محور هستم. یعنی اگر فردی بیاید و بگوید برنامه ای دیگر غیر از برنامه توسعه کشور دارم شورای نگهبان باید او را رد صلاحیت کند.
وی با اشاره به مدیرت فعلی دولت گفت: کشور غیر برنامه ای مدیریت می شود و این تفکر انحرافی خطرش از همه انحراف ها خطرناک تر است. انحراف بزرگ یعنی این که کشور در پیچ و خم ادعاهای ناروا و غیرمقبول از جهت نظامات تقینی کشور اداره شود.

مشروح گفت و گوی حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی با خبرآنلاین در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    69 3
    ریاست جمهوری نیاز به افراد شجاع دارد که وابسته به هیچ شخص یا گروهی نباشد.حرفهای دیکته شده نزند.در جهت منافع افراد حرکت نکند.منافع ملت را در نظر بگیرد.پور محمدی اگر اگر این خصوصیات را در خود میبیند بیاید وگرنه ...
    • بدون نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
      3 3
      اگر شجاع نبود دست از سر پرونده م.ر بر میداشت تا اماج تهمتها قرار نگیرد به نظر من در بین کاندیداها کسی به جامعیت پور محمدی که در 3 قوه وحوزه بین الملل نهاد رهبری کار کرده باشدنداریم
  • امیر EU ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    30 2
    امسال فکر کنم 10 نفر نامزد داشته باشیم . همه اومدن
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    2 1
    خدايش چه فكري كردي كه ميخواي كانديد بشي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • فرهاد EU ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    1 4
    پورمحمدی از نیروهای متخصص و متعهد پرورش یافته در نظام بوده وی به لحاظ شخصیتی نیز انسان وارسته ای هستند.امیدوارم موفق باشند.