ایسنا نوشت:

محمد هاشمی با بیان اینکه "هرکس برای انتخابات اعلام کاندیداتوری می‌کند، قصد برنده شدن دارد"، اظهار کرد:‌ افراد برای تفنن وارد عرصه انتخابات نمی‌شوند.
وی اضافه کرد: اینکه در نهایت چند نفر ثبت‌نام کنند و از صافی شورای نگهبان بگذرند، بحثی جدا از اعلام آمادگی افراد برای کاندیداتوری است. در گذشته هم قبل از اینکه وارد عرصه عملیاتی و جدی انتخابات شویم، عده زیادی علاقه‌مندی خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کردند و تاکید داشتند که در عرصه باقی خواهند ماند و به نفع کسی کنار نمی‌روند، پس تعدد و تکثر اعلام کاندیداتوری از سوی افراد مختلف، مختص این دوره نیست.
این عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یکی از عوامل تکثر کاندیداها برای انتخابات پیش رو این است که چهره‌ها و اشخاصی که جنبه ملی و فراگروهی دارند هنوز اعلام حضور نکرده‌اند، بنابراین در سطوح بعدی افرادی که خود را مطرح می‌کنند تقریبا وزن یکسان و شرایط عمومی برابری دارند و کمتر کسی دیده می‌شود که نسبت به بقیه شخصیت شاخصی باشد و ویژگی‌هایش بر رقبای خود تفاوت بسیار داشته باشد. معمولا غیاب شخصیتی که به لحاظ مدیریتی و سابقه دارای چهره فراگروهی باشد، موجب افزایش تعداد کاندیداها از بین مدیران رده دوم و سوم می‌شود چون در این سطح هرکس خود را واجد شرایط می‌داند و تصور می‌کند می‌تواند کشور را اداره کند.
وی با بیان اینکه "اعتقاد ندارم در مرحله نهایی و عملیاتی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تعداد کاندیداها زیاد باشد"، اظهار کرد: فعلا در شرایط مقدماتی هستیم و به طور مثال در جبهه اصولگرایان چندین نفر خود را مطرح کرده‌اند اما ممکن است در مرحله نهایی به تفاهم برسند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
    1 0
    حتما اون چهره فراجناحی هم برادرتونه؟