شمار مجروحان حوادث چهارشنبه سوری به 716 نفردر سراسر ایران رسید.

به گزارش خبرآنلاین، در حوادث چهارشنبه آخر سال استانهای بوشهر 10 نفر، البرز 99 نفر، کرمانشاه 40 نفر، اردبیل 42 نفر، لرستان 51 نفر ، زنجان 74 نفر و تهران 57 نفر مصدوم شدند. البته در بابلسر و استان آذربایجان شرقی 2 نفر بر اثر انفجار ترقه جان باختند.
افزون بر این در استانهای آذربایجان غربی 205 نفر، اصفهان 59 نفر، کردستان 55 نفر، بجنورد 11 نفر، قم 7 نفر و جنوب شرق کشور 6 نفر مجروح شدند.

 

205 نفر در آذربایجان غربی مصدوم شدند
مدیر مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی به ایرنا گفت: در چهارشنبه سوری امسال 205 نفر در شهرهای مختلف استان مصدوم و در مراکز درمانی پذیرش شدند.
دکتر محمدرضا فروتنی افزود: در این حوادث سه نفر دچار قطع عضو شدند که دو نفر از این تعداد در ارومیه و یک نفر نیز در خوی گزارش شده است. از مجموع افراد مصدوم، 186 نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته و بقیه نیز در بخش های مختلف مراکز درمانی بستری شدند.
فروتنی مصدومیت های چشمی را بالاترین رقم در میان دیگر مصدومیت های چهارشنبه سوری امسال اعلام کرد و افزود: از 205 مصدوم امسال 75 نفر دچار آسیب های چشمی شده اند که برخی از آسیب های وارده اختلال بینایی دایمی را ایجاد خواهد کرد. از مجموع مصدومین 43 نفر دچار سوختگی و 84 نفر نیز با آسیب های جزیی پس از مداوا مرخص شدند. از 205 مصدوم گزارش شده 155 نفر را مردان و 55 نفر را زنان تشکیل می دهند.
به گفته وی با انجام کارهای فرهنگی و هشدارهای مسوولین، میزان مصدومیت های چهارشنبه سوری امسال نسبت به سال قبل 27 درصد کاهش نشان می دهد.

 

بازداشت 159 نفر در حوادث چهارشنبه سوری لرستان
فرمانده انتظامی لرستان به ایرنا گفت: در حوادث چهارشنبه سوری امسال 159 نفر در استان دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
سردار کاظم علیزاده افزود: همچنین طی شب گذشته 960 هزار و 696 عدد انواع مواد محترقه در استان کشف و ضبط شده است.چهارشنبه سوری امسال بدون هیچگونه حادثه امنیتی و تلفات جانی برگزار شده است.

 

59 نفر در استان اصفهان دچار حادثه شدند
مدیر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی اصفهان به ایرنا گفت: 59 نفر در شب چهارشنبه آخر سال در استان دچار حادثه سوختگی شدند.
غفور راستین افزود: تاکنون، دچار حادثه شدن 49 نفر در شهر اصفهان در شب چهارشنبه آخر سال گزارش شده است. پنج نفر از شهرضا، سه نفر از شاهین شهر و دو نفر نیز از نجف آباد به دلیل آسیب سوختگی به بیمارستان اعزام شدند. 90 درصد سوختگی این افراد در ناحیه سر و صورت بوده و در یک مورد نیز حادثه به چشم صدمه زده است.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان محدوده سنی این آسیب دیدگان را 15 تا 25 سال عنوان کرد.

 

مصدومیت 55 نفر در کردستان
سعید بیگلری، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان کردستان از مصدومیت 55 نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال در استان به ایرنا خبر داد و گفت: 48 نفر از این افراد به صورت سرپایی درمان شده و هفت نفر نیز از سوی گروه های 115 به مراکز درمانی انتقال داده شدند و هم اکنون در بیمارستان بستری هستند.
وی با بیان اینکه از مصدومان 50 نفر مرد و پنج نفر زن بودند، گفت: از میان این افراد جوانی 17 ساله با سوختگی شدیدی از ناحیه قفسه سینه و دست و صورت روبرو شده و هم اکنون تحت درمان است. همچنین یک کودک 10 ساله نیز از میان هفت نفر افراد بستری شده با 15 درصد سوختگی درجه سه روبرو شده است.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی کردستان اظهار کرد: بیشترین آسیب مصدومان چهارشنبه آخر سال در استان از ناحیه دست بوده است.

 

11 نفر در حادثه چهارشنبه سوری بجنورد مجروح شدند
حسن وحید عبدل آبادی، سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی 115 خراسان شمالی به فارس گفت: 11 نفر در حوادث چهارشنبه پایان سال در مرکز این استان مجروح شدند. عمده این سوختگی‌ها سطحی بودند و به صورت سرپایی اقدامات لازم برای درمان آنان صورت گرفت. هشت نفر از مجروحان حادثه چهارشنبه سوری امسال بجنورد مرد و سه نفر زن هستند.
به گفته سخنگوی مرکز فوریت‌های پزشکی 115 خراسان شمالی در سایر شهرستان‌های استان حادثه خاصی روی نداده است. سال گذشته 9 نفر در چهارشنبه سوری در سطح خراسان شمالی دچار مجروحیت شدند.

 

مصدومیت 7 نفر در قم
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: حوادث شب چهارشنبه آخر سال در قم هفت نفر مصدوم برجای گذاشت.
به گزارش فارس، محمدجواد باقری با بیان اینکه شب گذشته 7 نفر در حوادث ناشی از مواد محترقه مصدوم شدند افزود: از این تعداد مصدوم سه نفر خانم و چهار نفر دیگر آقا بودند و یک نفر از مصدومان هم که دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه چشم شده بود با حضور پرسنل اورژانس در محل حادثه درمان شد.
باقری با بیان اینکه میزان مصدومان حوادث شب چهارشنبه آخر امسال در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است افزود: در مجموع و با فرهنگ سازی انجام گرفته میزان حوادث کاهش داشت و اکثر مصدومان حوادث دیشب در محیط‌های بسته دچار حادثه شدند.

حوادث چهارشنبه‌سوری جنوب شرق کشور 6 مورد اعلام شد
مدیریت حوادث قطب جنوب شرق کشور‌ تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در این قطب را شش مورد عنوان کرد.
‌به گزارش فارس، امین صابری‌نیا‌ اظهار داشت: در این حوادث دو مورد از ناحیه چشم، یک مورد از ناحیه صورت، یک مورد از ناحیه پا، یک مورد از ناحیه دست و دو مورد از ناحیه تن دچار آسیب شده‌اند.
صابری‌نیا با بیان اینکه یکی از افراد حادثه دیده از دو ناحیه دچار آسیب شده است، تصریح کرد: در چهارشنبه آخر سال موردی از فوتی و یا قطع عضو اعلام نشده است.
‌وی میانگین سنی حادثه‌دیدگان چهارشنبه آخر سال در قطب جنوب شرق کشور را 25 تا 27 سال عنوان کرد و گفت: بر این اساس چهار مورد مربوط به استان کرمان و دو مورد مربوط به زاهدان است.حادثه‌دیدگان در استان کرمان یک نفر زن، دو مرد و یک پسر بچه 9 ساله اعلام شده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر سمیرا فروتنی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    4 0
    با سلام و تشکر از زحمات شبانه روزی فوریتهای پزشکی استان اذربایجان غربی در ایام نوروزعلی الخصوص دکتر محمدرضا فروتنی ریاست محترم فوریت های پزشکی دانشگاه