مهر نوشت:

سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خصوص عبارت "حماسه سیاسی" در نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري گفت: رهبر انقلاب در سخنرانی مشروح خود در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی بر حضور حماسی مردم در انتخابات تاکید ویژه ای داشتند و به نوعی با این تاکید محور اصلی حماسه سیاسی در سال را مشخص کردند. رهبر انقلاب بر این موضوع تاکید داشتند هیچ جریانی حق ندارد این تصور را ایجاد کند که انتخابات مختص به اوست و همه جریان های درون نظام که در چارچوب قانون اساسی فعالیت می کنند می توانند و باید در انتخابات شرکت کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گمان نمی کنم جریانی از جریان های درون نظام و دلسوز انقلاب باشد اما بر حضور گسترده مردم در انتخابات و حضور همه جریان های سیاسی درون نظام تاکید نداشته باشد. آنچه رهبری در این خصوص تاکید دارند دقیقاً همان تاکید حضرت امام(ره) مبنی بر حضور همه سلایق و آرا و میزان بودن رای مردم است.
خاتمی در بیان حد و مرزهای در چارچوب نظام بودن سلایق سیاسی گفت: خط قرمز همه سلایق سیاسی برای حضور در انتخابات قرار گرفتن آنها در چارچوب نظام جمهوری اسلامی است و طبیعی است کسانی حق دارند در این جشن بزرگ مشارکت داشته باشند که در سوابق خود این موضوع را به اثبات رسانده باشند که این چارچوب را با همه بایدها و نبایدهای آن پذیرفته اند. نظام در این جا یعنی قانون اساسی ، نظام یعنی ولایت که از مهمترین اصول قانون اساسی است، نظام یعنی جمهوریت و پذیرش رای مردم و نظام یعنی پذیرش عملی خط امام(ره) که روح قانون اساسی و خط کلی انقلاب است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از این صحبت های رهبری سوء استفاده کردند و به دلخواه خود این معنا را برداشت کردند که بر این مبنا جریان های ساختارشکن و قانون گریز هم می توانند در انتخابات شرکت کرده و کاندیدا معرفی کنند که این برداشتی از اساس نادرست و بر خلاف روح کلی سخنان ایشان است. فتنه گرانی که در سال 88 ساختارشکنی کردند و به مصاف کلیت نظام اسلامی آمدند دیگر با هیچ نگاه و سلیقه ای، درون چارچوب نظام تعریف نمی شوند و به صورت طبیعی سخن رهبری درخصوص حضور همه سلایق فکری و سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات شامل حال آنها نیست.
وی ادامه داد: فکر می کنم دلیل این موضوع به اعتقاد راسخ رهبر انقلاب بر تشریفاتی نبودن رای مردم است چرا که اگر از سوی فرد یا جریانی چنین القا شود که نظر رهبری بر روی کاندیدای خاصی است ممکن است همان جریان ها چنین وانمود کنند که این موضوع برای مردم تکلیف را مشخص کرده است و چنین شایعه و دیدگاهی باعث کاهش تاثیرگذاری رام مردم در انتخابات خواهد شد. گروه ها و جریان ها حق ندارند در نفی و یا اثبات کاندیدایی مطلب و یا سخنی را به رهبری منتسب کنند و در این خصوص تفاوتی هم نمی کند که بگویند رهبری بر روی کاندیدا نظر دارد یا با فلان کاندیدا مخالف است.
خاتمی در پایان با بیان اینکه چه بسا در اوج هیجانات انتخابات چنین دروغ هایی را در تیراژ گسترده به وسیله ابزارهای ارتباطی چون موبایل به صورت میلیونی پیامک کنند گفت: این خود مردم هستند که باید با توجه به سخن رهبری به کذب بودن این شایعات توجه کنند. 
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    ايشان گفتند كسي از صحبتهاي بنده تفسيرهاي پيامكي نكند بهتر است بجاي تفسير صحبتهاي معظم له كه منظور ايشان كي بود كي نبود! خودمان را ارزبابي كنيم.
  • بدون نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    30 1
    بعضی ها اونجور که به نفع شون هست تفسیر می کنند نه اون جوری که به نفع ملت است
  • مرتضی IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    110 5
    اقا فرمودند همه سلیقه ها شرکت کنند و بر خلاف نظر شما ! جذب حداکثری ودفع حداقلی نظرشون میباشد.
  • بدون نام GB ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    22 55
    فقط ساختار شکنان نیستند که در سخنان ایشان استثنا شده اند. قانون شکنان هم حق معرفی کاندیدا نخواهند دشت. اینها دو گروه متفاوت هستند.
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    115 5
    چرا تو مملکت بعضیا هرکاریشون میکنی جلوتر از رهبری حرکت میکنند؟
  • بهروز IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۴
    22 0
    نظر اقای احمد خاتمی رابه آیه یک نه و ده سوره حجرات جلب میکنم چرا که قرآن راهگشای همه امور و افتادن در ورطه پیشی گرفتن در امور از خداورسول است خداوند درآیه 9وده سوره حجرات بر ایجاد صلح وسازش بین دو دسته از اهل ایمان که به قتال بایکدیگر برخواسته اند و اصلاح امور بین آنها تاکید فراوانی مینماید ودر آیه 1تاکید میکند که درکارها برخدا ورسولش تقدم نجویید
  • بدون نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    46 1
    رهبری گفتن تفسیر دلخواه نکنید بازم یه عده ای بدلخواه خود وطبق میل خود صحبتهای رهبر را تفسیر میکنند و به دیگران توصیه می کنند که سخنان رهبری را انگونه تفسیر نکنید اینگونه تفسیر کنید اااا
  • عبدالله IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    28 0
    ای روزگار؟؟؟
  • بدون نام US ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    37 0
    این اقا برای چه نظر رهبری را تفسیر میکند ؟
  • من ایرانی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    12 1
    خدا وکیلی خدا این آقا ( احمد خاتمی ) در سطح کشور چقدر طرفدار و رای داره که مدام برای مردم تعین تکلیف می کنه؟ ای کاش یک موسسه بی طرف نظر سنجی بکنه و نتیجه را با حفظ امانتداری و صداقت به اطلاع ایشان برسانه
  • بدون نام IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    6 1
    شما جزء كدام دسته هستيد؟ ساختارشكن؟ يعني شما هم حق معرفي كانديد داريد؟ اگه خودت كانديد شدي بهت راي بديم؟ اگه خودت نشدي به كي راي بديم؟
  • رضایی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    12 1
    خدایا این کشور را دراین سال وهمه ی سال ها از دست تندروهای نجات ده