۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵

معاون بهره برداری و سیر و حرکت و سرپرست امور مسافری راه آهن گفت : با راه اندازی 2 رام قطار جدید در مسیر های تهران –شیراز و تهران – یزد – کرمان در ایام نوروز مسافران مشکل سفر نخواهند داشت.

غضنفر فولادي معاون بهره برداري و سير و حرکت با اعلام اين خبر گفت: با توجه به ورود واگن هاي جديد اعم از نو و بازسازي شده به شبکه ريلي ،اين واگن ها در قطارهاي فوق العاده ايام نوروز مورد استفاده قرار ميگيرد.

به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ، وي در مورد خصوصيات واگن هاي جديد افزود: قطار مارال شامل واگن هاي بازسازي شده توسط شرکت وانيا ريل با 9 واگن در مسير تهران– شيراز به صورت يک روز درميان تردد خواهد کرد ضمن اينکه اين قطار بسيار لوکس و با فضاي مناسب طراحي شده و در آن تمام شرايط سفر راحت براي مسافران عزيز پيش بيني شده است.

فولادي با بيان اينکه اين قطار از تاريخ 15/12/91 راه اندازي شده تصريح کرد: اين رام قطار به صورت يکروز درميان تا 15 فروردين 92 تردد خواهد کرد و با اتمام ايام پيک نوروزي،زمان حرکت آن طبق برنامه زمان بندي بهاره تعيين خواهد شد.

وي با بيان اينکه تاکنون ضريب اشغال اين قطار به طور متوسط 12.52 بوده است ،خاطرنشان کرد: واگن هاي مارال از نوع درجه يک و 4 تخته بوده و قيمت هر بليت آن 40 هزار تومان است که مسافت هزار و 74 کيلومتري تهران-شيراز و بالعکس را سير ميکند.

وي همچنين از ورود يک رام قطار نو در محور تهران- يزد-کرمان با تعداد 8 واگن خبر داد و گفت:اين قطار با کوپه هاي 4 تخته و سالن هايي به ظرفيت 40 نفر از تاريخ 2/12/91 راه اندازي شده که به صورت يک روز درميان، مسير ياد شده را سير مي کند.

فولادي با اشاره به اينکه با ورود اين قطار ظرفيت قطارهاي مسير تهران- يزد –کرمان حدود 25 درصد افزايش يافته است تصريح کرد: تاکنون ضريب اشغال اين قطارها به طور متوسط 18 درصد بوده است.

گفتني است قطارهاي ياد شده در محور تهران –شيراز در ساعت 23:20 از تهران به مقصد شيراز حرکت کرده و ساعت 14:35 دقيقه روز بعد به مقصد مي رسد و در مسير برگشت نيز در ساعت 21:3 از شيراز به سمت تهران حرکت کرده و در ساعت 13:25 دقيقه روز بعد وارد تهران مي شود.
همچنين قطار اضافه شده در مسير تهران- يزد-کرمان در ساعت 21:50 از تهران حرکت کرده و ساعت 14 روز بعد وارد کرمان مي شود و در مسير برگشت نيز ساعت 21:50 دقيقه از کرمان به سمت تهران حرکت کرده که ساعت 14 روز بعد حرکت به تهران مي رسد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 1
    پس شهر اهواز چی؟ که شلوغ ترین شهر پر ترددترین شهر کشوره