حسن رادمرد، معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت معدن و تجارت اعتقاد دارد بخشی از افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر بوده و متاثر از افزایش هزینه‌های تولید و افزایش جهانی قیمت‌ها است.

رادمرد در پاسخ به این سوال که در ایام پایانی سال شاهد افزایش دوباره قیمت‌ها و کاهش کمیت و کیفیت محصولات هستیم. در این رابطه چه توضیحی دارید، گفت: « برای ایام پایانی سال طبق سنوات گذشته این وزارتخانه کار تامین و توزیع کالاهای اساسی را از مدت‌ها پیش در دستور کار خود قرار داده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال کالاهای مهم ذخیره شده، به تدریج در اسفند وارد بازار می‌شود. انواع پروتئین شامل گوشت قرمز و سفید، تخم‌مرغ، روغن، شکر، برنج، آجیل و شکلات، شیرینی، لوازم خانگی، شوینده‌ها و انواع کالاهای مورد نیاز آخر اسفند از جمله اقلامی هستند که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته با تخفیف‌های قابل توجه در اختیار مردم قرار می‌گیرند. »

ادو ادامه داد: « برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها نیز تدابیر خوبی مدنظر قرار گرفته است. وزارت صنعت تمام توان خود را برای کنترل بازار و کاستن ضرب‌آهنگ افزایش قیمت‌ها به کار گرفته است ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که بخشی از افزایش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر بوده و متاثر از افزایش هزینه‌های تولید و افزایش جهانی قیمت‌ها است. »

متن کامل این گفت و گو را می توانید اینجا بخوانید.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =