سایت گل نوشت:

امیدهای ایران بعد از مدت ها دور بودن از فضای مسابقات در آغازین روزهای سال نو در تورنمنت صلح و دوستی دوحه به میدان رفتند و با اقتدار تمامی جام های این مسابقات را درو کردند تا علیرضا منصوریان ر فاز جدیدی از امیدواری را در نزد فوتبالدوستان روشن کند.کمتر کسی فکر می کرد تیم امید بدون آن که تمرنی در تهران برگزار کرده باشد چنین نمایشی در دوحه داشته باشد اما شاگردان علی منصور هر سه تیم حاضر در تورنمنت یعنی مراکش ، قطر و ترکیه را با اقتدار از پیش رو برداشتند تا قهرمان شوند.همین بهانه خوبی بود تا گفتگوی مفصلی با علی منصور داشته باشیم.

*سال نو را با قهرمانی آغاز کردی؟

خدا را شکر توانستیم از شانسی که خدا نصیب مان کرد نهایت بهره را با تکمیل کردن شادی فوتبالدوستان ببریم.به بچه ها گفتم این لطف خدا شامل حال هر بازیکنی نمی شود که بخواهد در بهار زندگی ایرانی ها نقش کوچکی داشته باشد بنابراین بروید و خودتان از این شانس سود ببرید که نتیجه اش شد این عملکرد.

*کمتر کسی انتظار داشت امیدهای ایران در این تورنمنت چنین عملکردی داشته باشند؟

راستش را بخواهید من همیشه از این که به تیم زیر 22 سال کم لطفی می شد ناراحت بودم چون ما چنین عملکردی را در مسابقات مقدماتی آسیا در مالزی هم ارائه دادیم اما کمتر کسی متوجه آن شد.5 بازی انجام دادیم 13 گل زدیم و دو گل خوردیم و با 13 امتیاز از آن گروه دشوار صدرنشین صعود کردیم اما دریغ از یک توجه از جانب صدا و سیما !بله زمانی هنر تیم ما به چشم آمد که شبکه ورزش بازی های ما را به صورت مستقیم به روی آنتن برد تا بلکه این بچه ها تا حدودی به حق خود برسند.

*سطح تورنمنت بالا بود؟

خیلی بالا بود.مراکش به عنوان نماینده آفریقا در المپیک تیمی بود که اسپانیا را متوقف کرده بود.ترکیه هم همواره در این رده سنی جزو تیم های خوب اروپا است ضمن این که قطری ها هم با تیمی چند ملیتی خود را برای جام های جهانی آماده می کنند.در ضمن وقتی برای این تورنمنت جایزه های کلان در نظر گرفتند مشخص بود که تیم ها با تمام توان شان حاضر خواهند شد.

*سه بازی و سه برد ،به نظر می رسد تیم تو اهداف زیادی در سر دارد؟

من خیلی خوشحالم که در این تیم بازیکنانی دارم که سرشان را برای نام ایران و پرچم سه رنگ آن می دهند.بله ما اهداف زیادی در سر داریم و اعتقاد دارم اگر نیمی از توجهی که به بزرگسالان می شود به این جوانان شود آنها دست به کارهای بزرگی می زنند.

*شائبه ای که به وجود آمده این است که از این نسل تنها 6 تا 7 نفر می توانند د رمسابقات قهرمانی زیر 22 سال آسیا حاضر باشند،درست است؟

نه درست نیست و همین تیم در بازی های نهایی به میدان خواهد رفت .قرار بود تورنمنت در آخرین ماه سال 2013 برگزار شود اما از آن جا که تقویم فیفا و afc خیلی شلوغ و فشرده بود به ژانویه 2014 موکول شد با این شرط که تیم ها بتوانند از لیست 40 نفره اصلی شان که از قبل ریجستر کرده بودند در مرحله نهایی سود ببرند.البته اعلام شد که هر تیمی بخواهد بازیکن جدیدی به لیستش اضافه کند باید بازیکنان متولد 1370 به بالا باشد که ما هم بر همین اساس تیم مان را با ملی پوشان جوان تقویت کردیم.

*پس همه این بازیکنان مجوز حضور در مرحله نهایی در عمان را دارند؟

بله صد درصد مگر این که مسئولان برگزاری بخواهند این مسابقات را به عنوان انتخابی المپیک 2016 قلمداد کنند که در آن صورت شرایط سنی کاملا" تغییر خواهد کرد.اتفاقا" عربستان پیشنهاد داده بود مرحله نهایی 4 ماه پیش انجام شود چون خوب می دانست نسل طلایی جوانانش از شرایط سنی خارج می شوند که من به فدراسیون اعلام کردم موافقت نکند چون ما مشکل عربستانی ها از نظر کمبود استعداد را نداریم.

*تیم امید با وجود تمرینات کمی که داشت در تورنمنت خیلی هماهنگ ظاهر شد؟

تمام تاکتیک ما در تیم امید مالکیت بر توپ و میدان است و در این راه من نمایش تیم های رئال و بارسلونا را الگوی کارمان قرار دادم و بازیکنان هم خود از این تاکتیک استقبال کردند به نحوی که در تمرینات کلمه تیکی تاکا از زبان شان نمی افتاد.پیرو همین برنامه ما بازیکنانی در خط هافبک انتخاب کردیم فنی و فیزیکی که دیدید هم تکنیک داشتند و هم قدرت فیزیکی.

*اوج نمایش شما مقابل ترکیه بود،تیمی که مدعی اول قهرمانی قلمداد می شد؟

ترک ها واقعا" تیم جسور و جان سختی بودند.من به بچه ها گفتم تنها راهی که می توانیم بر آنها غلبه کنیم از راه فوتبالی است که خوشبختانه همه حرف هایم را آویزه گوش شان کردند و به آن چه می خواستند رسیدند.

*بعد از گل زودهنگامی که خوردید کمتر کسی فکر می کرد تیم کمر راست کند؟

آن گل می توانست شیرازه تیم ما را از هم بپاشد اما چون انگیزه بچه های ما بالا بود زود جبران کردیم و بعد هم بر بازی مسلط شدیم.

*اسیر حاشیه های ترک ها هم نشدید؟

اتفاقا" بعد از بازی به سمت مربی ترکیه که خود چهره شناخته شده ای بود و سال ها به عنوان کاپیتان بشیکتاش بازی می کرد رفتم و خطاب به او و دستیارش نورالدین که با دنیزلی سال ها در ایارن کار کرده بود گفتم از من و شما بعید است که بخواهیم غرق بازی شویم.ما بازیکنان جوان و کم تجربه ای داریم که باید در فضای سالم بازی کنند نه این که جو را مسموم کنیم که خود ترکیه ای ها بابت اتفاقات از ما غذرخواهی کردند.البته این رفتارهای ترکیه ای ها یک دلیل بزرگ داشت.

*چه دلیلی؟

این که آنها فکر شکست مقابل هر تیمی را می کردند جز ایران.برای شان خیلی سنگین بود که این بازی را به ما ببازند اما باختند و نشان دادند جنبه شکست از ایران را ندارند.

*ناراحت نمی شوی اگر بگوییم یکی از بهترین نسل های فوتبالی ما در این رده سنی الان در اختیارت هست و باید انتظارات را برآورده کنی؟

نه چه ناراحتی اتفاقا" خوشحال هم می شوم.با اضافه شدن دو سه مهره دیگر به اعتقاد خودم ما نسلی را در اختیار داریم که می تواند دست به کارهای بزرگی بزند.البته باید اعتراف کنم در شکل گیری این تیم زحمات مربیان با دل و جراتی که در لیگ برتر به این جوانان اعتماد کردند هم نقش داشت و عیدی اصلی را این عزیزان به مردم دادند. اعتقاد دارم اگر از این تیم حمایت شود حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت نه این که غریبانه به قهرمانی برسد!

*چرا غریبانه؟

نمی خواستم کام فوتبالدوستان را تلخ کنم اما حقیقت این است که ما در دوحه واقعا" غریبانه قهرمان شدیم و غریبانه هم برگشتیم.مگر می شود تیم امید ایران به دوحه برود آن هم در آغازین روزهای بهار و سال نو اما هیچ نماینده ای از سفارت کشورمان در قطر به دیدار ما نیاید.واقعا" برای سفارت ایران در قطر متاسفم که زحمت یک دیدار خشک و خالی با این بچه ها را به خود نداد.نمی دانم شاید آنها از ترس یک ضیافت ناهار و شام یا پاداش ترسیدند که نیامدند اما باور کنید من بازیکنانم را جوری بار آوردم که سرشان را هم برای نام ایران می دهند.من جا دارد از آن 20 تا 30 ایرانی عزیزی که ما را در این تورنمنت تنها نگذاشتند تشکر و قدردانی کنم و خوشحالم که بچه ها جشن قهرمانی شان را با آنها تقسیم کردند.

*درو کردن هر 5 کاپ موجود در تورنمنت همه را غافلگیر کرد،نظر خودت چیست؟

از قهرمانی بیشتر همین اتفاق برایم خوشایند بود که نشان داد در تیم ما رفاقت حرف اول را می زند و بازیکنان برای همدیگر هم سرشان را می دهند چه برسد برای نام مقدس ایران.هم جوانمردانه بازی کردند،هم کم گل خوردند هم بهترین گلزن را داشتند و هم این که بهترین بازیکن جام را نیز از میان خود معرفی کردند.اعتقاد دارم محسن مسلمان لیاقتش را داشت که بهترین بازیکن جام شود چون در تیم ما یک رهبر و مدیر بود و برادری او در حق همه بچه ها کاملا" مشهود بود.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سايه IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    ايول به منصوريان استقلالي ها هميشه افتخار افرين بودن و خواهند بود
    • بدون نام GB ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
      68 16
      حاجی من خودم استقلالیم ولی بحث اگر سر ایران باشه طرفدار همه هستم
  • p13 IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    66 15
    علی علی منصور، علی علی منصور، علی علی منصوریان..... تو قهرمانی، تو استقلالی، تو عشق مایی،تو....
  • خورشید IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    58 1
    ایول به تیم امید ومربیان
  • مهدی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    51 2
    علی منصوریان الگوی فنی و اخلاقی ام . بازیکن حرفه ای نیستم ولی تو شهر خودونیم فوتبال بازی میکنم . یادش بخیر وقتی رو سر حریف بلند میشد استپ سینه می کرد. . .
  • بدون نام EU ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    68 2
    برو خدا رو شکر کن که این مسئولین انجا نبودند وگرنه حتما می باختید
  • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    50 3
    ایول به منصوریان و کادر فنیش و بازکنانش . دستشون درد نکنه اما با این قهرمانی نباید عیب هامونو فراموش کنیم باید تلاشمونو بیشتر کنیم
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    9 50
    فعلاً تو این بازی های تدارکاتی می بری وقتی به بازی های حساس و سرنوشت ساز رسیدیم و براثر بی تجربگی مربی باختیم می فهمید
  • خوش خيال IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    13 45
    يه جور ميكه شاد كرديم كه هر كي ندونه فكر ميكنه قهرمان المپيك شده .عزيز من تو يه تورنمنت چهار جانبه كه تيم تركيه اشم تيم اصلي اميدهاش نبوده (تيم اميدش يا همون زير بيست و يك سالش با پرتقال بازي داشت دو يك هم برد)و دوستانه و تداركاتي بود اول شديم ولي انصافأ تيم منصوريان زيبا بازي ميكنه ولي از لحاظ سني به المپيك.بعدي نميخوره ....المپيك رويا جام جهاني رويا قهرماني تو اسيا رويا
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    26 19
    بحث و استقلال و شش تایی ها نیست.بحث ایرانه صمیمانه بهت تبریک میگیم با غیرت منتظر خبرهای موفقیتت میمونیم. غریب نیستی . مردم پشتتن
  • hamid IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    7 46
    حالا خوبه تو مسابقات محلی قهرمان شدید.لابد تیم ملی رو میبردی المپیک تعطیل رسمی هم میخواستید
  • Taha IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    8 26
    ارزوي موفقيت تيم ملي رو دارم ولي الحق كه خيلي بي جنبه ايم
  • ایرانی عاشق IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    59 3
    به خاطر خدا بیاید یه کم وجدان داشته باشیم، یکم ایرانی باشیم، پندار نیک و گفتار نیک و کردار نیک گفته یکی از پیامبران الهیه، قهرمانی به این ارزشمندی و زحمات این بچه ها رو با رنگ آبی و قرمز به باد ندید. آقای منصوریان به عنوان یک پرسپولیسی به دلیل تعصبتان به ایران عزیز و تیم ملی و اشاعه این غیرت و تعصب به اعضای تیم تشکر و قدردانی میکنم، خسته نباشی برادر سال نو مبارک
    • بدون نام US ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
      21 2
      ایولا به شما برادر خیلی زیبا گفتی ! منم آبی ام اما ایران بالاتر از رنگ هاست
  • امبر EU ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    26 5
    تبریک میگم اما آقای منصوریان توجه داشته باشید که خیلی ازین بازیکنا به دلیل سنشون دیگه نیتونن واسه تیم امید بازیکنن
  • مهدی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    7 13
    دسته گلی را که چند و قت پیش با تیم امید در بازیهای مقدماتی المپیک به اب دادیدن را فراموش نکنید بازیهای دوستانه که از اسمش پیداست دوستانه است
  • بدون نام IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    6 24
    طوری میگه دل ملت را شاد کردیم انگار تیمو برده المپیک یا قهرمان جهان شده! دیگه قهرمان شدن در حضور 3 تیم کار شاقی نیست و اصلاً اهمیتی نداره. منصوریان هنر مربیگری اش رو قبلاً نشون داده بود؛ وقتی به تیم عراق تو تهران باخت و المپیک نرفت و با اون قضیه بازیکن دو اخطاره، ناتوانی منصوریان و کادرش ماست مالی شد رفت
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    5 7
    تبریک چند تا مطلب یادت نرود 1- قرار بود از پول خودت یک نفر را استخدام کنی و امار کارت ها و محرومیت ها را داشته باشد 2- بازیکن هایت در خصوص جانبداری داورها از تیم های مقابل توجیه نیستند و زود از کوره در می روند 3- فقط به بازیکن های لیگ برتر بسنده نکن ایران دریای استعداد است 4- عدم حضور یک بازیکن خلاق و تکنیکی در تیم ات کاملا مشهود است 5- دروازه بانت زیاد قوی نیست
  • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    7 3
    دم علی منصور گرم که استقلالیه و استقلالیا همیشه افتخار افرین نمونشم اون 2 ستارس که چشای 4تاییارو کور کرده...خخخخخ
  • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    1 1
    چه فایده.بازم یک دواخطاره وباخت سه بر صفر در راه المپیک!!