۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۱

کارشناسان امر سلامت هشدار دادند ویروس آنفولانزای خوکی ممکن است در فصل زمستان جهش پیدا کرده و به بیماری بسیار خطرناک‌تری تبدیل شود.

به گفته این کارشناسان اگرچه تعداد مبتلایان به آنفولانزای خوکی در بعضی از کشورها کاهش پیدا کرده است ، اما خطر تغییر شکل و جهش ناگهانی این ویروس هنوز وجود دارد .ویروس آنفولانزای خوکی به مرور زمان و به آرامی در حال تغییر شکل است که این موضوع به بزرگ‌ترین نگرانی کارشناسان تبدیل شده است.

به طور کلی ویروس‌های آنفولانزا به راحتی تغییر شکل می‌دهند و به شکل بیماری‌هایی با علائم جدیدتر و شدیدتری بروز پیدا می‌کنند ، به همین دلیل دانشمندان در مورد تغییر شکل احتمالی ویروس آنفولانزای خوکی هشدار داده اند.

این نگرانی‌ها از زمان گسترش نوع خاصی از آنفولانزای خوکی مقاوم در برابر دارو در ولز آغاز شد، اگرچه که این نوع ویروس فقط در بین بیماران یک بیمارستان دیده شده است و نمونه‌های جدیدی از آن در بیرون از این بیمارستان دیده نشده است.

البته نوع‌های دیگری از آنفولانزای خوکی مقاوم به دارو در دیگر کشورهای جهان هم دیده شده است ، اما تعداد مبتلایان به آن تا کنون بسیار اندک بوده اند.

پروفسور دیوید سالیسبری رئیس ایمنی سازی دپارتمان سلامت در این باره گفت :استفاده از واکسن باعث قوی‌تر شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود و به این ترتیب حتی در صورت تغییر شکل آنفولانزای خوکی ، استفاده از واکسن می‌تواند مفید باشد.

هنوز هم نگرانی‌های زیادی در مورد آنفولانزای خوکی در فصل زمستان وجود دارد.در این فصل پدیدار شدن چند موج جدید از آنفولانزاهای فصلی و گسترش آنفولانزای خوکی به همراه بدتر شدن شرایط آب و هوایی می‌توانند زمینه را برای ابتلای تعداد بیش‌تری از انسان‌ها به این بیماری فراهم کند.

در طول هفته گذشته 22 هزار نفر در انگلستان به آنفولانزای خوکی مبتلا شده اند و تا کنون نزدیک به 178 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تلگراف ، 3 دسامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =