۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

واحدمرکزی خبر:

همزمان با تشدید جنگ لفظی و تهدیدهای تبلیغاتی صف آرایی نظامی آمریکا و کره شمالی شبه جزیره و منطقه شرق آسیا را با التهاب و نگرانی بیشتری روبرو کرده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر از پکن، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز فرمان آمادگی پایگاه های موشکی این کشور برای حمله به پایگاه های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را امضا و ابلاغ کرد.

همزمان با صدور فرمان رهبر کره شمالی وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: ارتش این کشور برای مقابله با حملات کره شمالی آمادگی کامل دارد.

آمریکا هواپیماهای جنگنده بمب افکن فوق سری استیلت و بی 52 را در پایگاه خود در کره جنوبی مستقر کرده و پروازهای آزمایشی روی نوار مرزی دو کره انجام داده و تاکید کرده است در دفاع از همپیمانان خود به هر عملی دست خواهد زد.

مقامات آمریکا تهدیدهای کره شمالی را جدی گرفته و از اینکه پایگاه های پنتاگون در جزایر گوام و هاوایی و همچنین کره جنوبی و ژاپن به راحتی در تیررس موشک های کره شمالی است نگرانند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی نیز تصریح کرد ارتش این کشور در آماده باش کامل است و فعالیت های نظامی همسایه شمالی را زیر نظر دارد.

چین هم بار دیگر از طرف های درگیر در بحران شبه جزیره خواست با خویشتنداری از تشدید بحران و خطر جنگ پرهیز کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    7 4
    خدا به دادمون برسه . عجب مسئله ای شده این بمب اتمی . کره شمالی کمونیست است و خدا رو قبول ندارد یعنی مرتدد است .هر گونه رابطه با این کشور حرام است . و باید به سزلی عملش برسد . البته میدونم شما این پیام رو هم نمیزارید .
  • بدون نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    4 4
    «کیم جونگ اون» با توجه به مشکلات داخلی و قحطی موجود در کره شمالی راهی بجز ایجاد تنش و بحران خارجی برای کنترل مردم خودش نداره مطمئن باشید به وقت خودش ساکت میشه و دیگه از این نمایشها برقرار نمیکند ارسال بمب افکن های B2 به کره جنوبی بیشتر جنبه نمایشی دارد چون با برد 11 هزار کیلومتری که بدون نیاز به سوختگیری هوایی دارد هر وقت بخواهند میتواند مستقیما از خاک امریکا به هر هدفی در کره شمالی بدون دیده شدن در رادار حمله کرده و هر بار 73 تن بمب که میتواند بمب های هسته ای باشد را روی سر «کیم جونگ اون» و مردم بیچاره کره شمالی خالی کند http://fa.wikipedia.org/wiki/ب%...B1یت
  • بدون نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
    3 5
    به نظرم کره شمالی در حد یک تهدید داره نمایش میده. کره شمالی شانسی در این بازی نخواهد داشت. فقط آنچه خواهد دید ویرانی کره شمالی خواهد بود. بهتر هست بیخیال شود یا با کشورهای ضد منافع آمریکا ائتلافی بوجود آورد که در همه جای دنیا به پایگاه های آمریکا حمله شود.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    1 1
    درسته کره از نظر قدرت نظامی در حد امریکا نیست ولی نباید این کشورو دسته کم گرفت چون دارای کلاهک هسته ایی هست اگه منطقه شرق اسیا نا امن بشه نصف اقتصاد جهان فلج میشه و این یک نوع دستاورد برای کره شمالی محسوب میشه .یاداور بشم قبلا ضعیف ترها در مقابل قویترها پیروز شدن نمونه اش جنگ حزب الله یا جنگ غزه .پس نمی توان به راحتی گفت امریکا و هم پیمانانش پیروز میشن بالعکس بنظرم حتی تهدیدش روی اقتصاد این کشورها تاثیر منفی داره