۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰

اقتصاد ایرانی نوشت:

علی الاگرا، اقتصاددان متولد سودان، که یکی از کارشناسان اقتصاد اروپا و به خصوص اتحادیه های پولی محسوب می‏شود و کتاب او با عنوان "اتحادیه اروپا: اقتصاد و سیاست" یکی از کتاب های مرجع در زمینه اتحادیه پولی اروپا است در کتابش شرح می‏دهد که هرچند منطقه یورو و آمریکا هر دو از واحد پولی مشترکی در داخل خود بهره می‏گیرند و محدودیتی نیز برای تردد افراد در داخل این مناطق وجود ندارد با این حال بازار اشتغال در آمریکا به مراتب پویاتر از منطقه یورو است.

الاگرا می‏نویسد که بررسی های اقتصادی نشان می‏دهند که نیروی کار در اروپا نسبت به آمریکا به مراتب کمتر محل زندگی خود را تغییر می‏دهند به این معنی که احتمال اینکه یک فرد اروپایی برای یافتن شغلی جدید حاضر باشد محل زندگی خود را چند صد کیلومتر تغییر دهد به مراتب کمتر از یک فرد آمریکایی است. به همین خاطر است که در اقتصاد آمریکا هنگامی که نرخ بیکاری افزایش می‏یابد نیروی کار با پویایی بیشتری راهی مناطقی می‏شود که در آن فرصت های شغلی بیشتری وجود دارد در حالی که در منطقه یورو در حالی که از نظر قوانین و مقررات، شرایطی مشابه آمریکا حکمفرماست اما جابجایی نیروی کار با این پویایی رخ نمی‏دهد. الاگرا دلایلی مانند سابقه تاریخی و همچنین تفاوت های فرهنگی و زبانی را از جمله دلایلی ذکر می‏کند که از پویایی بازار اشتغال در منطقه یورو کاسته اند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    8 0
    حالا راستی چرا نرخ تورم در ایران هر روز بالاتر میره؟
  • بدون نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۱
    10 0
    براي اينكه اونا عقلشون نميرسه تعريف بيكاري و اشتغال رو عوض كنن... همين
  • بدون نام IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
    7 0
    شما اول بفکر نرخ بیکاری در مملکت خودت باش
  • بدون نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    0 0
    این بنده ساده لوح خدا هم فکر کرده اروپا هم مثل ایران است که هر کسی 4 شغل داشته باشد و فرصت سر خواراندن نداشته باشد و همه فکرشان رفتن به تعطیلات اخر هفته و خوش گذراندن در ساحل دریای کاسپین!!