تعطیلات رسمی نوروز 92، امروز به پایان می رسد، اما مدارس تعطیل است و ادارات هم با تصمیم دولت، نیمه فعال شده اند. پلیس هم طرح ترافیک و زوج و فرد را تا روز شنبه اجرا نمی کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسکندر مومنی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه آزاد راه تهران – قم این خبر را داده است: طرح ترافیک و زوج و فرد تا 17 فروردین ماه در پایتخت اجرا نمی‌شود.

او همچتین پیش بینی کرد موج سوم بازگشت مسافران نوروزی ازز فردا چهارشنبه شروع شود: پیش بینی می‌کنیم از فردا چهارشنبه موج سوم بازگشت مسافران نوروزی آغاز شود. توصیه می‌کنیم مسافران بازگشت خود را به روز جمعه موکول نکنند و از روز چهارشنبه به مقاصد سفرها بازگردند. تمام 20 هزار تیم و 40 هزار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه کشور همچنان در جاده‌ها در آماده باش به سر می‌برند.

این درحالی است که سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده ناجا از ترافیک در جاده های شمالی خبر داده است. او پس از بازدید هوایی از شهر تهران و جاده های منتهی به پایتخت به پایگاه اطلاع رسانی پلیس گفت: شهرهای شمالی و برخی شهرهای جنوبی همچنان پرترافیک است اما در معابر و جاده ها ترافیک روان گزارش می شود.

 

سفر 11 درصد زیاد شد، تصادف 7 درصد کم

اما با بازگشت مسافران نوروزی، احتمال افزایش تصادفات هم وجود دارد. فرمانده پلیس راهور ناجا در این باره گفت: شتاب و عجله مهمترین عامل تصادفات دور سوم سفرهای نوروزی است. آمارها نشان داده است خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ همچنان مهمترین علل وقوع حوادث رانندگی در نوروز امسال بوده است.

به گفته سردا مومنی، بر اساس آمار تردد شمارهای جاده‌ای، سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است: در عین حال بر اساس آخرین آمارها میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در نوروز امسال حدود 7 درصد کاهش داشته است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =