واحد مرکزی خبر نوشت:

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به مطالب ضدایرانی مطرح شده در نشست گروهک‌های تجزیه‌طلب در باکو ، گفت: دیدگاه‌های مطرح شده در این نشست مواضع رسمی جمهوری آذربایجان نیست.
المان عبدالله‌یف افزود: تغییری در مواضع جمهوری آذربایجان در قبال ایران ایجاد نشده است؛ موضع ما همیشه یکسان بوده است و باکو به مناسبات صمیمانه همسایگی اولویت می‌دهد.
وی با تاکید بر این‌که «باکو در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کند» افزود: ما به تمامیت ارضی ایران با احترام برخورد می‌کنیم، مناسبات جمهوری آذربایجان با ایران بر پایه همکاری است و معتقدیم این روابط پس از این نیز توسعه خواهد یافت.
وی در پاسخ به سوالی درباره شرکت برخی نمایندگان مجلس و افرادی نظیر رامیز محمداف جانشین مدیر انستیتوی جغرافی آکادمی علوم آذربایجان در این نشست و مغایرت برگزاری این نشست با معاهدات فیمابین دو کشور گفت: نمایندگان مجلس یا استادان دانشگاه، مقام دولتی محسوب نمی‌شوند.
گروهک قومگرا و تجزیه‌طلب به اصطلاح جبهه آزادی ملی آذربایجان جنوبی، اخیرا با برگزاری نشستی در باکو ضمن طرح ادعاهای تجزیه‌طلبانه علیه کشورمان، نشریاتی توهین آمیز را توزیع کردند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 284979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    "نمایندگان مجلس یا استادان دانشگاه، مقام دولتی محسوب نمی‌شوند." فکر کرده با گلابی طرفه. نماینده مجلس اگر مقام نیست چغندر قنده؟
    • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
      58 37
      منصور حقیقت‌پور، نماینده اردبیل و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران امروز به خبرگزاری فارس گفت: “۱۷ شهر از قفقاز که شهر‌های آذربایجان و باکو نیز جزو آن‌ها بوده‌اند در دوران قاجار از ایران جدا شده و مردمان آن علاقمند هستند که به دامن کشورمان بازگردند.”
  • کوروش CH ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    ایران همواره یکپارچه باقی خواهد ماند . زیرا نه فقط مردمان سراسر ایران ، برای هر تکه از خاک وطن ، رشادت ها کرده و باز نیز در صورت لزوم خواهند کرد، بلکه غیورمردان و غیورزنان آذری نیز که بسیاری از آنها ، نیز همراه و همداستان هموطنان خویش ، برای این آب و خاک شهید شده و شهیدان داده اند ، باز نیز بر سر حفظ آن تا پای جان ایستاده اند .
    • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
      73 18
      درود بر شرف تو واذری زبانهای ایران بزرگ.
  • موسسه مذهبی بقیه الله بجنورد IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    44 37
    جمهوری آذربایجان عددی نیست که بخاد موافق دیدگاه‌های مطرح شده در نشست باکو باشه یا نباشه. مطمئنّا نشست ضدایرانی در باکو با هماهنگی این بلف زن های آذربایجانی رخ داده و فقط بدانند که ایران آرزوی روزی را دارد که بهانه برای بازپس گیری این قیمت از خاک کشورمان فراهم شود و این خواسته فقط با تغییر دولت آذربایجان ممکن خواهد بود که بزودی این خواسته توسط مردم همان نقطه محقق خواهد شدچون از ظلم و بی عدالتی مسئولین آذربایجان نالانندو امیدوارند که بزودی به آغوش هموطنان خود در ایران اسلامی بازخواهند گشت.
  • ارشک IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    60 24
    یزدان عزت و سربلندی این خاک رو حفظ کند و دشمنان و بدخواهان این خاک رو خوار و ذلیل کند و دلسوزان این خاک را پایدار و استوار کند
  • ایران متحد IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    65 29
    هر وقت ایرانی های عزیز و سربلند بادکوبه و غیره اراده بکنند می توانند دوباره به ایران اضافه شوند
    • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      13 3
      باد کوبه عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علیا IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    62 23
    حساب اکثریت آذری زبان ایران با اقلیت جدایی طلب خیلی فرق داره. مگه جنگ ایران و عراق نبود؟ اولین کسایی که جلوی پیشروی عراق قد علم کردند مردم خرمشهر و آبادان بودند. درصورتی که شعار جنگ صدام آزادی خوزستان عرب از دست ایرانی های فارس بود. مگه پیشمر های کرد رو یادتون نمیاد؟ درسته کردهایی هم بودند که به نفع عراق میجنیدند. اما حتی کردهای حلبچه که جزو خاک عراق بودند بعد از فتح حلبچه توسط ایرانیها از نیروهای ایرانی استقبال کردند. و حتی خیلی ها فاجعه ی شیمیایی حلبچه رو به حساب عصبانیت صدام از استقبال مردم این شهر از ایرانی ها گذاشتند. مطمئن باشید همونجوری که توی جنگ ایران و عراق کرد و بلوچ و لر و ترک و فارس و عرب فرقی نداشت و همه برای ایران جنگیدند در مقاطع دیگه هم همه برای ایران خون خواهند داد.
    • سام IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
      30 12
      اذربایجان و اهواز و تهران و مشهد نداره.ما یک ملت بزرگیم.ما در درجه اول پاس دار این خاک کهن و اهورایی هستیم.ما در تاریخ هزاران سالمون برای ذره ذره این خاک خون دادیم و خواهیم داد.ایران کشور بزرگییست متشکل از تمام قومیتها.تمام قسمتهای جدا شده این خاک مقدس روزی به میهن بر میگرده از جمله بخشهای جدا شده قرارداد تمام شده ترکمنچای و گلستان.
  • hamid/esfahan IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    55 33
    یکی نیست بهشون بگه همین جمهوری آذربایجان از قدیم الایام ماله ما بود،بعد میخوان این آذربایجان ایران رو غصب کنید؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! هر که این سرزمین رو دوس نداره راه باز جاده دراز.بفرمایید.ولی بدونید نمیتونید گوشه ی کوچکی از این مرزوبوم رو غصب کنید.....
  • بدون نام EU ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    74 33
    باید واکنشی قاطع تر نشان داد.
  • حسین IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
    21 12
    در معاهده ننگین ترکمنچای موضوع واگذاری شهرهای شمالی گر چه بصورت ابدی با اتحاد جماهیری شوروی سابق بسته شده با از بین رفتن اتحاد جماهیر شوروی معاهده مذکور نیز علی الاصول بی معنی و فاقد ارزش و اعتبار بوده و مردمان این شهرها نیز مایلند به سرزمین اصلی یعنی ایران ملحق شوند.
  • بدون نام IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    21 14
    مناطق جداشده باید به ایران باز پس داده شود.ا