مهر نوشت:

منوچهر متکی از چهره‌هایی که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره یازدهم اعلام کرده پس از تماشای انیمیشن "تهران 1500" بر لزوم بالا رفتن ظرفیت سیاسیون برای شوخی با آنها تاکید کرد.
وزیر سابق امور خارجه کشورمان که برای دیدن این فیلم بلیت برای خود و همراهانش خریداری کرده بود درباره دلیل این کارش گفت: این فقط یک اتفاق عادی بود. وقتی شما می‌خواهید از یک نویسنده حمایت کنید، کتاب او را می‌خرید. وقتی هم پای حمایت از یک فیلم در میان باشد، باید بلیت سینما را خرید.
وی ادامه داد: از سوی دیگر من ابتدا باید خودم می‌دیدم انیمیشن "تهران 1500" چه ویژگی‌های بصری و محتوایی دارد، بعد نظرم را می‌گفتم. این که از دفتر کارم یک نامه برای کارگردان می‌فرستادم و می‌نوشتم:"خسته نباشید!"، حرکت ملموسی نیست. من از پیش دیده بودم که کدام سینماها این فیلم را اکران کرده‌اند. شاید کمتر فرصت شود که به سینما بروم اما این به آن معنا نیست که از آنچه در این عرصه می‌گذرد، مطلع نباشم.
این چهره سیاسی که نامزدی خود را برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کرده است با بیان اینکه حمایت از سینما تنها خرید بلیت فیلم نیست، گفت: حمایت از سینما فقط تهیه بلیت نیست. آنچه از سوی مردم باید رعایت شود، خودداری از خریداری نسخه‌های کپی آثار است که متاسفانه سازندگان فیلم را دچار مشکل می‌کند و آنچه از مسوولان انتظار می‌رود، گسترش تعداد سینماهای دیگر شهرهاست.
وزیر سابق امور خارجه با اشاره به نیازمندی‌های سینما در عرصه سالن‌سازی بیان کرد: اکنون سینمای ایران حداقل به هزار سالن دیگر در کشور نیاز دارد. این واقعا تاسف‌برانگیز است که در قرن 21، صدها شهر در ایران حتی یک سالن سینمای 50 نفره هم نداشته باشند و همان سالن‌های موجود هم توان پرداخت قبض برق و گاز را نداشته باشند و یکی پس از دیگری ورشکست و تعطیل شوند و مردم این مناطق حسرت دیدن فیلم‌های روز بر پرده سینما را داشته باشند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر با افزایش تعداد سالن‌ها، وقتی تهیه‌کننده و فیلمساز بدانند که فیلم‌شان در سالن‌های بیشتری شانس اکران دارد، برای اجرای کارهای بهتر انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند.
منوچهر متکی در پاسخ به اینکه تیم تولید "تهران 1500" پیش از این تاکید کرده بودند که ظرفیت شوخی با سیاسیون در عرصه سینما وجود ندارد و حال به عنوان یکی از چهره‌های سیاسی تا چه اندازه این ظرفیت را در افراد سیاسی می‌بینید؟ گفت: در "تهران 1500" شاهد بودیم که سازندگان این فیلم احتمالا به اجبار از هیچ چهره سیاسی اسم نبرده‌اند. یعنی آنها را از آینده ایران حذف کردند. این یک ضعف بسیار بزرگ و البته قابل درک است. اگر هنرمند طنزپرداز یا گروهی بخواهند با من شوخی کنند، مشکلی از این بابت ندارم.
وی در ادامه افزود: متاسفانه در چند سال اخیر که هیچ مجله فکاهی سیاسی پرتیراژی در کشور منتشر نمی‌شود از آستانه تحمل برخی چهره‌ها و مقامات سیاسی به شدت کاسته شده و این اصلا اتفاق خوبی نیست.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: سیاستمداری که تحمل طنز را نداشته باشد، اصلا سیاستمدار نیست و بهتر است چنین افراد بی‌ظرفیتی وارد عرصه سیاست نشوند و به کاری مشغول شوند که فاقد جنبه‌های عمومی باشد.
متکی در پایان تاکید کرد: کسی که وارد حوزه عمومی می‌شود باید بداند که مطبوعات کارتون او را خواهند کشید، درباره‌اش طنز خواهند نوشت و از عکس‌هایش فتوکاتور استخراج خواهد شد و در فیلم‌ها و انیمیشن‌ها او را زیر قلم طنز می‌کشند. یک سیاستمدار با جنبه، نه تنها باید ظرفیت این مسائل را داشته باشد بلکه اگر زیرک باشد در این طنزها، نقد کارهای خود را می‌بیند و سعی در اصلاح آن خواهد داشت.
/27212
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    1 6
    سینما از مد افتاده الان پلی استیشن اومده تو خونه ها