دبیرکل حزب مردم سالاری، بر فراهم شدن مقدمات حماسه‌های سیاسی و اقتصادی سال 92 از سوی متولیان امور تاکید کرد.

مصطفی کواکبیان در جمع اعضای حزب مردمسالاری در استان هرمزگان با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: آنچه به مردم و اجزای جامعه مدنی یعنی مراکز مردم نهاد و احزاب و فعالان سیاسی و مطبوعاتی و دانشگاهی و اقتصادی و اجتماعی مربوط می‌شود، جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، اما تمام بحث این است که آیا متولیان امور می‌خواهند یا می‌توانند چنین بستری را برای جامعه فراهم سازند؟ برگزاری یک انتخابات پرشور حداکثری وبا حضور متراکم تر مردم سرافراز ایران و خلق حماسه‌های سیاسی و اقتصادی مقدماتی لازم دارد که باید از سوی دست‌اندرکاران امور فراهم شود.
اهم سخنان دبیر کل حزب مردم سالاری در ادامه به نقل از ایسنا می آید:
  • هر چند مطبوعات و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در این زمینه نقش بسیار برجسته‌ای دارند تا افکار عمومی را برای حماسه‌سازی ملت سوق دهند؛ اما مثلا برای انتخابات 92 بی‌طرفی مجریان و ناظران و معتمدان و رعایت مر قانون انتخابات برای جلب اعتماد عمومی گسترده‌تر شرط اصلی و اساسی تحقق حماسه سیاسی است کما این‌که حل مشکلات صنفی فعالان مطبوعاتی از مقدمات ضروری است.
  • همانگونه که در شعار کنگره یازدهم حزب مردم سالاری مطرح شد و همانگونه که در برنامه تفصیلی «دولت اخلاق» گوشزد کرده‌ایم، ما حتی بالاتر از رعایت قانون خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی همه جناح‌ها و احزاب سیاسی هستیم، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که از فردای سخنان رهبری در مشهد مقدس برخی تریبون‌داران و عناصر کج‌سلیقه به گونه‌ای آن سخنرانی را تحلیل می‌کنند که گویا مسابقه انتخابات فقط باید بین اصولگرایان باشد! در حالی که مقام معظم رهبری با شفافیت کامل و به صراحت تاکید کردند که انتخابات مربوط به همه سلایق و جناح‌های معتقد به نظام است و در انحصار هیچ جناحی نیست و از همگان خواستند در این موضوع مهم مربوط به مصالح کشور بی‌تفاوت نباشند.در این زمینه قطعا صدا وسیما نقش تعیین‌کننده‌ای دارد که با برگزاری نشست‌ها و مناظرات مانع تفسیرهای به اصطلاح آقایان علما «به ما لایرضی صاحبه» باشد.
  • برخلاف انتخابات مجلس نهم که حزب مردم سالاری به عنوان تنها حزب اصلاح‌طلب در سراسر کشور هزینه سنگینی متحمل شد و چون لیست انتخاباتی ارائه داد فحش و ناسزا شنید، خوشبختانه امروزه اکثر احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب بر ضرورت حضور در انتخابات 92 پافشاری کرده و در این زمینه اطلاعیه داده‌اند تا جایی که موجب عصبانیت براندازان خارج‌نشین شده‌اند. به همین خاطر الان مقتضی موجود است، فقط نباید در مسیر فعالیت‌های قانونی اصلاح‌طلب موانع ایجاد شود.
  • (اشاره به لزوم رعایت خط قرمزها برای مذاکره با آمریکا) هر چند بعید می‌دانم در دولت فعلی در عرصه دیپلماسی و در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اتفاق ویژه‌ای صورت گیرد، اما متاسفانه در خصوص این بخش از سخنان رهبری نیز تفسیرهایی صورت می‌گیرد که نادرست است. البته ما امیدواریم نتایج مثبت‌تری از مذاکرات آلماتی 2 نصیب کشور ایران شود و حداقل پس از مذاکرات استانبول و بغداد و مسکو و آلماتی 1 کشورهای 1+5 حق مسلم ملت رشید در انرژی هسته‌یی و غنی‌سازی اورانیوم را به رسمیت بشاسند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =