سخنگوی قوه قضائیه کاهش کیفر زندان برای مجرمان و افزایش نظارت بر زندانها و بازداشتگاه‌ها را دو سیاست جدی دستگاه قضایی در سال ۹۲ دانست.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در نخستین نشست خبری خود در سال 92 با اشاره به نامگذاری این سال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: همه ما از لحاظ دینی و شرعی وظیفه داریم که در خلق این دو حماسه تلاش کنیم و در این میان اصحاب رسانه می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.
دادستان کل کشور کاهش کیفر زندان برای مجرمان را یکی از مسائلی دانست که در نیمه دوم سال 91 به آن توجه ویژه‌ای شده بود.
وی گفت: اهتمام قوه قضائیه کاهش کیفر زندان برای مجرمانی بود که تحت قرار بودند و یا از نظر قانونی الزامی برای حبس آنها وجود نداشت.
وی افزود: از تصمیمات دیگر قوه قضائیه که اتخاذ و ابلاغ شد نظارت بیشتر بر زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها بود.
سخنگوی دستگاه قضایی کاهش کیفر زندان برای مجرمان و نظارت برخی زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را دو سیاست جدی دستگاه قضایی در سال 92 دانست و تأکید کرد: البته افرادی همچون متجاوزان، اشرار و کسانی که جرایم این گونه دارند همچنان در زندان تحمل کیفر می‌کنند.

 

اعلام زمان دادگاه مهدی هاشمی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده مهدی هاشمی توسط قاضی سراج مطالعه شده است و وی به زودی زمان برگزاری دادگاه مهدی هاشمی را اعلام می کند.

وی افزود: قاضی سراج از آن زمان تاکنون مشغول مطالعه پرونده بود و در تماسی که با او داشتم عنوان کر که پرونده مطالعه شده است.

محسنی اژه‌ای گفت: البته قاضی سراج هنوز زمان برگزاری جلسه دادگاه را تعیین نکرده است اما اظهار امیدواری شده که به زودی زمان تعیین و سپس به پرونده رسیدگی شود.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره پایان محکومیت فائزه هاشمی گفت: او محکومیتی داشت که در اخرین روز سال به پایان رسید و از زندان آزاد شد.

وی افزود: البته یک پرونده مفتوح دیگر هم در رابطه با مسائل داخلی زندان برای وی تشکیل شده که هنوز در مرحله دادسرا است.


مرخصی 30 هزار زندانی در نوروز
وی از اشتغال 1400 زندانی در 8 ماهه نخست سال 91 و مرخصی 30هزار زندانی در ایام نوروز خبر داد.
وی افزود: همچنین در راستای انتظار جامعه مبنی بر عدم بیکاری زندانیان آزاد شده تعاون زندان‌ها در سال گذشته اقدامات مناسبی را پایه‌گذاری کرد و ما در این تعاون شاهد تحولات خوبی بودیم.
دادستان کل کشور با اشاره به اشتغال 1400 نفر از زندانیان در 8 ماهه نخست سال 91 گفت: در این مدت زمان تعاون زندان‌ها با ایجاد 57 کارگاه توانست نزدیک به 1400 نفر نیرو را مشغول به کار کند. که در گام اول اقدام مثبتی بود که امیدواریم در سال 92 نیز این اقدام سیرصعودی داشته باشد.


اقدامات قوه قضاییه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی
وی درباره انتخابات گفت: قوای سه گانه و آحاد مردم باید به خلق این حماسه کمک کنند و در مسئله انتخابات نیز مردم همچون گذشته با هوشیاری کامل و مشارکت حداکثری انتخاباتی پرشور و بانشاط را در فضایی آرام، سالم و اقتصادی رقم بزنند.
سخنگوی دستگاه قضایی تأکید کرد: قوه قضائیه به سهم خود برای لبیک به این ندای رهبری در اولین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال 92 بلافاصله به این موضوع پرداخت که دستگاه قضایی با چه اقدامی می‌تواند در خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مؤثر باشد.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =