۰ نفر
۲۰ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲

«مدیریت رسانه های الکترونیکی» اثر پیترکی. پرینگل و مایکل اف. استار با ترجمه علی اکبر فرهنگی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد. <BR>

به گزارش خبرآنلاین، فصل اول کتاب «مدیریت رسانه های الکترونیکی» با عنوان «مدیریت ایستگاه رادیو تلویزیونی»، مدیریت را به عنوان فرایند برنامه ریزی، سازمان دهی، نفوذگذاری و نظارت به منظور تحقق اهداف سازمانی از طریق استفاده هماهنگ از منابع انسانی و مادی سازمان تعریف می کند. نویسندگان اثر معتقدند مدیر سازمان رادیو تلویزیونی در اجرای وظایف خود در نقش های بین فردی، اطلاعاتی و تصمیم گیری ظاهر می شود و به مهارت های فنی، انسانی و مفهومی همراه با ویژگی های فردی نیاز دارد.
فصل دوم با عنوان «مدیریت مالی»، به بررسی عملکرد حسابداری، گزارش مالی که به مدیران تسلیم می شود، روش های آماده سازی چنین گزارش هایی و معانی واژه های تخصصی مالی مورد استفاده در رسانه های الکترونیکی می پردازد. فصل سوم به موضوع منابع انسانی اختصاص دارد که برای یک ایستگاه رادیو تلویزیونی ارزش و اعتبار بسیار دارد. مدیریت منابع انسانی به انجام همه امور مربوط به کارکنان از جمله آشنا کردن آن ها با محیط کار، کارآموزی و بهبود تخصص ها و پیشرفت علمی و عملی کارکنان، جبران مخارج و هزینه ها و ایمنی و سلامت و روابط کارکنان موظف است.

نویسندگان در فصل چهارم با عنوان «برنامه ریزی پخش در ایستگاه های رادیو تلویزیونی»؛ مسائل مرتبط با پخش، نقش واحد برنامه ها و مسئولیت های مدیر برنامه ها و کارکنان، انواع برنامه ها رادیو تلویریونی و منابع تأمین راهبردهایی که برای پخش آن ها حداکثر تآثیرگذاری به کار رفته می شود و ... پرداخته اند. فصل پنجم کتاب با عنوان «فروش زمان تبلیغات» به وظایف اداره فروش و مسئولیت ها و ویژگی کارکنان این اداره و فروش زمان به آگهی دهندگان محلی، منطقه ای و ملی و روش های تحقیق و کاربرد تحقیق در فروش می پردازد.  «تبلیغات و بازاریابی شبکه های رادیو تلویزیونی» به مسئولیت ها و ویژگی های مدیر تبلیغاتی و بازاریابی و تهیه طرح تبلیغاتی و اهداف و روش های تبلیغاتی موثر بر بینندگان و شنوندگان برنامه های ترویج فروش می پردازد.
در فصل هفتم «مقررات پخش برنامه های رادیو تلویزیونی» خوانندگان با شرایط صدور مجوز از طریق کمیسیون ارتباطات فدرال و نحوه گزارش دهی به آن و سیاست های کمیسیون ارتباطات فدرال در خصوص مالکیت، برنامه ها، اعلان ها، آگهی های بازرگانی و مقررات کمیسیون ارتباطات فدرال در خصوص ابتذال، خشونت، مسابقه ها، فریب کاری و تبلیغات سیاسی آشنا خواهد شد. در فصل هشتم «مدیریت سامانه تلویزیونی کابلی» به فرایندهای اعطای مجور و تجدید آن، مسئولیت ها و کارکردهای مدیریت با توجه خاص به برنامه ریزی، اوضاع اقتصادی، بازاریابی و تبیلغ، افزایش درآمد و نقش کالاها و خدمات دیجیتال و فضای نظارتی که سامانه های کابلی در آن کار می کنند می پردازد. در فصل نهم «مدیریت ایستگاه رادیو تلویزیونی عمومی»، سازمان دهی و چارچوب رادیو تلویزیون های عمومی ایالات متحده و وظایف اصلی مدیریتی که مدیران ایستگاه رادیو تلویزیونی عمومی انجام می دهند و مشکلات و روش های مقابله با مشکلات پیش روی و تفاوت و شباهت ها در عملیات رادیو تلویزیون خصوصی و عمومی مورد توجه است.
در فصل دهم «ورود به عرصه رسانه های الکترونیکی»، خوانندگان می توانند از چگونگی یافتن شغل هایی که ظرفیت های مدیریتی دارد و روش های یافتن املاک، تأمین بودجه خرید و اجرای فرایندهای قانونی برای خریداری شبکه فعال آشنا شوند.
چاپ اول این اثر در 600 صفحه و شمارگان یک هزار نسخه، با قیمت 24هزار تومان منتشرشده است.
 

بنابراین گزارش و آنطور که روابط عمومی این ناشر گزارش داده، سروش با 50 عنوان کتاب چاپ اول به نمایشگاه بین المللی کتاب می‌رود. سروش سال 91 موفق به چاپ و انتشار 85 عنوان کتاب شد و تصمیم دارد تا نمایشگاه 15 عنوان دیگر را به این آمار بیفزاید.
این ناشر همچنین در نمایشگاه کتاب سه نشست نقد و بررسی آثار را با حضور نویسندگان و منتقدان برگزار خواهد کرد. «مجموعه شش جلدی «غرب‌شناسی» مجموعه‌ای از نویسندگان غربی درباره غرب که با همکاری مترجمان ایرانی به زبان فارسی برگردانده شده است. این مجموعه غرب را از زبان مولفان غربی معرفی می‌کند و سیدمصطفی تقوی، ناصر خوشنویس و حسین علیزاده از مترجمان این مجموعه‌ هستند. این ناشر همچنین مجموعه 9 جلدی شاهنامه را بر اساس آخرین تصحیحات انجام شده با همکاری دانشگاه خاورشناسی مسکو در نمایشگاه کتاب رونمایی و عرضه خواهد کرد.
بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 11 تا 21 اردبیهشت ماه سال 1392 در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =