تسنیم نوشت:

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: دشمن در سال 92 از طریق تحریم و جنگ‌های تبلیغاتی به دنبال فریب مردم است و بر این اساس القای خط سازش با آمریکا را دنبال می‌کند.
حمیدرضا مقدم‌فر کارشناس مسائل رسانه‌ای و استراتژیک با حضور در برنامه راه سوم که عصر روز گذشته از شبکه دوم سیما پخش شد، به تشریح ویژگی‌ها و الزامات شعار سال 1392 (حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی) پرداخت.
وی غلبه همه‌جانبه بر دشمن را نیازمند یک کار حماسی دانست و افزود: دشمن وجود داشته، دشمنی می‌کند و به دنبال تحت فشار گذاشتن ملت ایران است، اما از طرف دیگر مردم ایران نیز با دلاوری و شجاعت در مقابل توطئه‌های آنها می‌ایستند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از سال 91 به میدان رزمایش، گفت: سال 91 حقیقتاً یک سال رزمایش برای ایران بود و به همین دلیل امسال مردم آماده‌ای داریم که رزمایش‌های موفقی را انجام داده‌اند و با وجود فشارها و گرانی‌ها آن حماسه عظیم را در 22 بهمن سال 91 رقم زدند و امسال نیز یک استقبال بی‌نظیر را از مقام معظم رهبری در خراسان‌رضوی داشتند.
مقدم‌فر به تلاش دشمن برای گسستن پیوند نظام با مردم ‌در هر شرایطی اشاره کرد و با "حساس" و "سرنوشت‌ساز" خواندن سال 92 برای مردم,‌ تأکید کرد: این مردم رزمایش‌های سیاسی و اقتصادی را تجربه کرده‌اند و بسیار هوشیارند.
وی یکی از الزامات حماسه سیاسی را "بصیرت از نوع دشمن‌شناسی" برشمرد و با اشاره به دشمن‌شناسی ملت ایران و "بصیرت بالای آنها در عبور از فتنه 88" تصریح کرد: ملت ایران اکنون به تمام تکنیک‌ها و تاکتیک‌های دشمن آگاه است و فریب آنها را نمی‌خورد و در هر حالی از ولایت فقیه که ستون محوری نظام است، پشتیبانی می‌کند.
این کارشناس حوزه رسانه با بیان اینکه "نباید امسال را سال سهولت تصور کرد"، سال 92 را سال "میوه‌چینی مردم ایران از ‌از محصولات خود" توصیف کرد.
"تلاش دشمن برای ‌القای خط سازش با آمریکا" مسئله دیگری بود که مقدم‌فر در تشریح آن گفت: دشمن می‌خواهد مردم را ‌با عملیات فریب به سوی خط سازش سوق دهد و سعی می‌کند به مردم این را القاء کند که مذاکره با آمریکا راه نجات است لذا دشمن نیز ‌به دنبال میوه‌چینی و بهره‌برداری از محصولات خود است؛ محصولاتی که در سال 91 تلاش کردند آن را بکارند و قصد دارند در سال 92 و در انتخابات ریاست‌جمهوری از آنها بهره‌برداری کنند.
وی ‌سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را "عرصه جنگ" خواند اما در عین حال تأکید کرد که ‌این جنگ به معنای جنگ نظامی نیست و در این صحنه جنگ ‌توپ و تانک وجود نخواهد داشت، ‌چرا‌که "دشمن جرأت این کار را ندارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با یادآوری تهدیدات 30 ساله رژیم اشغالگر قدس و آمریکا علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران تأکید کرد که آنها ‌خودشان هم به این موضوع واقفند که توان نگاه چپ کردن به ایران در جنگ سخت را ندارند، لذا به دنبال فشار در عرصه نرم در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی هستند.
مقدم‌فر هدف دشمن در عرصه جنگ نرم را "فریب مردم" از طریق تحریم‌ها و جنگ‌های تبلیغاتی (پروپاگاندایی) ذکر کرد و با اظهار تأسف از "برخی سهل‌انگاری‌ها در داخل که به دشمن در جهت فشار بیشتر بر مردم کمک کرد"، گفت: مقابله با جنگ اقتصادی در گرو پیروی از الگوی اقتصاد مقاومتی است، یعنی باید اقتصاد را مقاوم کرد.
وی در تشریح و تبیین توطئه‌های دشمنان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری از کارشناسان غربی معتقدند که مشکل اصلی با ایران برنامه هسته‌ای نیست، بلکه مشکل اصلی آن است که ایران نشان داده بدون وجود آمریکا می‌تواند به قدرت برتر تکنولوژی و نظامی منطقه تبدیل شود و حقیقتاً نیز همینگونه است و مردم هم فهمیده‌اند که پیشرفت بدون وجود و نقش آمریکا ممکن است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه به اذعان وزیر خزانه‌داری آمریکا بر شکست برنامه‌های این کشور علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: به گفته این مقام‌ آمریکایی، این کشور در موضوع تحریم‌ها به صورت هوشمند عمل می‌کند، ولی وی اخیراً اعلام کرده ‌که تحریم‌ها علیه ایران به سوی غرب کمانه کرده ‌و به نفع ایران تمام شده است.
"پرهیز از انفعال در مقابل دشمن" موضوع دیگری بود که مقدم‌فر از آن به عنوان یکی دیگر از الزامات جهاد در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یاد کرد و در تشریح این مسئله، حرکت رو به جلو در سال حماسه سیاسی را نیازمند پرهیز از انفعال در برابر دشمن عنوان کرد و گفت که این مسئله از ‌طریق "حضور گسترده در انتخابات" و "انتخاب گزینه اصلح برای ریاست جمهوری" میسر می‌شود.
این کارشناس مسایل سیاسی در پایان ‌انتخاب گزینه اصلح را نیازمند روحیه حماسی و جهادی و سازش‌گریزی با آمریکا دانست.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =