در پی درگذشت عالم دین و متفکر اسلامی، آیت‌الله دکتر عبدالهادی الفضلی که روز گذشته در عربستان اتفاق افتاد، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.<BR>

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای،این پیام به زبان عربی صادر شده كه ترجمه‌ی آن به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
با حزن و اندوه فراوان، خبر درگذشت علامه آيت‌الله دكتر عبدالهادی الفضلی را دريافت نمودم.
این علامه‌ی فقيد، عمر شريف خود را در جهاد علمی و سياسی و دفاع از مقدسات امت اسلامی و مسائل بر حقّ آن سپری كرد.
این فقيد از پيشگامان تفكر و انديشه و از نظریه‌پردازان برجسته‌ی اسلامی بود و بهترين نشانه‌ی اين امر، آثار و تأليفات گرانسنگ ايشان است.
مرحوم الفضلی پناهگاه علمای امت بودند و با فكر و حركت و جهاد و تلاش‌های وحدت‌آفرين خود، نمونه و اُسوه‌ای را در نزديكی دل‌ها، وحدت بخشيدن به صفوف اسلام، همدلی و دوری از نزاع‌ها و اختلافات، و تمركز نگاه‌ها و انديشه‌ها بر دشمن مشترك آحاد امت عظيم اسلامی ارائه كردند.
همچنين اين فقيد راحل در اواخر زندگی خود با صبر بر ابتلاء الهی و بيماری طاقت‌فرسا، نمونه و تصوير بسيار والائی از انسان مؤمنِ صابرِ شاكرِ واثق به خدای بزرگ و توانا و متوكل بر او به ظهور رساند.
به همين مناسبت، تسليت و تعزيت خود را به خانواده‌ی مكرم و دوستان و شاگردان و دوستداران ايشان، خصوصاً علمای امت اسلامی و حوزه‌های علميه تقديم می‌كنم و از خداوند منّان مسألت می‌كنم تا رحمت واسعه‌ی خود را بر اين فقيد عزيز نازل فرمايد، بهشت را جایگاه ابدی ايشان قرار دهد، او را در رضوان وسيع خود وارد كند و به بستگان و دوستداران ايشان صبر و تسليت عنايت فرمايد.
همچنین از خداوند جلّ و علا مسألت دارم كه همه علمای صالح و خوب ما را سلامتی كامل، توفيق دائم و اقتدا به انديشه و رفتار و جهاد فقيد سعيد ما عطا فرمايد؛ و انّا لله و انا اليه راجعون.
سيد علی حسينی خامنه‌ای
28 جمادی‌الاول 1433 هجری قمری
20 فروردین 1392 هجری شمسی

 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =