۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

واحد مرکزی خبر نوشت:

مقامات دادگستری ایالت تگزاس آمریکا اعلام کردند یک سارق پنجاه ساله که به جرم به قتل رساندن یک نفر و تجاوز به همسر قربانی در جریان سرقتی در سال هزار و نهصد و نود محکوم شده بود، روز سه شنبه از طریق تزریق مواد سمی اعدام شد.
اداره دادگستری تگزاس در بیانیه ای اعلام کرد ریکی لوئیس، پنجاه ساله، در ساعت شش و سی و دو دقیقه عصر به وقت محلی (بیست و سه و سی و دو دقیقه به وقت گرینویچ) اعدام شد.
لوئیس به تازگی در پی سومین محکومیت خود به جرم سرقت به طور مشروط از زندان آزاد شده بود که وی و دو نفر دیگر در شانزدهم ماه سپتامبر سال هزار و نهصد و نود به خانه جرج نیومن، چهل و پنج ساله و همسر وی در منطقه اسمیت در تگزاس دستبرد زدند.
پس از آنکه شواهد دی ان ای، لوئیس را به دست داشتن در تجاوز به کانی هیلتون، همسر نیومن مرتبط کرد، وی در دادگاهی در سال هزار و نهصد و نود و چهار مجرم شناخته شد.
دو فرد دیگری که در این سرقت مشارکت داشتند، هیچگاه شناسایی نشدند.
لوئیس برای مدت ها تاکید داشت در خصوص قتل، بیگناه است ولی درخواست وی برای بررسی مجدد پرونده اش توسط دیوان عالی آمریکا رد شد و هیئت عفو تگزاس با بخشش وی مخالفت کرد.
لوئیس در مراسم اعدام روز سه شنبه در حالیکه ماده سمی به وی تزریق می شد، به تجاوز به هیلتون اذعان ولی تاکید کرد مرتکب قتل نشده است.
هیلتون، قربانی لوئیس، مطالب زیادی در خصوص این ماجرا نوشته و اعلام کرده است همسرش در جریان سرقت، به ضرب گلوله مهاجمان کشته شد و سپس وی توسط لوئیس مورد تجاوز قرار گرفت.
براساس آمار مرکز اطلاعات مجازات مرگ، لوئیس دومین فرد اعدام شده در تگزاس در سال دو هزار و سیزده و ششمین فرد اعدام شده در سال جاری میلادی در آمریکا بود.
از زمان احیای مجازات اعدام در آمریکا در سال هزار و نهصد و هفتاد و شش، در مجموع چهار صد و نود و چهار محکوم تاکنون در این کشور اعدام شده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، قرار است یازده نفر دیگر نیز در سال جاری میلادی در تگزاس اعدام شوند.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286054

برچسب‌ها