رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) می گوید اصلاح​طلبان هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارند.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار با محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و برخی از اعضای شورای مرکزی این حزب اظهار داشت: این که گفته می‌شود تبعیت از مراجع معنایش آن نیست که هر کس رساله داد و مقلد داشت همه از او تبعیت کنند و ملاک‌هایی باید داشته باشند که انسان بفهمد راه صحیح کدام است. وقتی قبل از انقلاب امام را انتخاب کردید ایشان از لحاظ داشتن مقلد در درجه سوم و چهارم بود و افراد فراوانی از ایشان بالاتر بودند اما در مسائل سیاسی مقلدان آنها از امام تبعیت می کردند.
وی با تأکید بر این‌که اگر در زمانی با یک روش و یا افرادی هم فکر بودیم دلیل نمی شود تا آخر نیز با‌ آنها باشیم، گفت: تغییر همیشه حاصل می شود و باید این روحیه را داشته باشیم که رفتاری که در آن زمان درست بوده امروز یا قابل اجرا نیست یا باید تغییر کرد. کسانی که به این انقلاب و صحت مشی امام خمینی(ره) ایمان دارند باید سعی کنند مطالب مورد اختلاف را دوستانه با هم مطرح کنند تا حل شود نه این‌که اول تصمیم بگیرند و بعد بگویند باید با هم متحد شویم؛ این حرف معقولی نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که دم از وحدت می‌زنند، اظهار کرد: متأسفانه افرادی که از همه جا شکست می‌خورند و هیچ جایی آنها را راه نمی‌دهند حتی در نماز جمعه، دم از وحدت می‌زنند و می‌گویند وحدت آن چیزی است که ما می‌گوییم. سعی کنیم نظرات را به هم نزدیک کنیم نه این‌که هر کسی تصمیمی بگیرد و بعد بگوید وحدت؛ این امر نه عقلا صحیح است و نه شرعا و هیچگاه در چنین حالتی وحدت حاصل نمی‌شود.
وی تصریح کرد: اگر همه اصولگرایان کابینه تشکیل می‌دادند و همه می‌دانستند که این کابینه اصولگرایان است وحدت اصولگرایان در مقابل رقبا حفظ می‌شد، این ایده آل است این که همه اصولگرایان بنشینند و نفر واحدی را انتخاب کنند هر چند شدنی نیست، حتی همان سه نفری که ابتدا با هم ائتلاف کردند بنده معتقدم که در عمل هیچ کدام از آنها با هم نمی‌سازند.
آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: اصلاح طلبان شانس برنده شدن ندارند. آنها در موقعیتی هستند که چه کسی را انتخاب کنند که رد صلاحیت نشود، سران آنها که قطعا رد صلاحیت می‌شوند از این رو به دنبال فردی هستند که سابقه نسبتا خوبی داشته و رأی بیاورد اما بعید است که مردم به آنها اقبال داشته باشند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، تصریح کرد: اگر در انتخابات امر دایر شد بر اصولگرا و اصلاح طلب، همه باید بر روی اصولگرا اتفاق کنند و نظرات دیگر خود را کنار بگذارند و بر روی شخصی اجماع کنند که در مقابل آنها رأی داشته باشد.  اما امروز رقابت در میان اصولگرایان است چون اصلاح طلبان بعد از فتنه 88 دیگر در میان مردم جایی ندارند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسکندر IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    3 5
    خداوند همه ما را به راه راست هدایت فرماید..
    • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
      5 0
      ما که خوابمون میاد نمیشه راه راست کج بشه بیاد تا مارا بندازه تو جاده خودش ها؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    16 0
    باور کنید کسی به اصولگرایان متحجر رای نمیده.
  • kk IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    13 1
    استاد! این ملت با نظریه های شما 8 سال خون دل خوردند. لطفاً اینبار اجازه دهید کارها به روال عادی و طبق خواست ملت انجام شد و حکم رد صلاحیت صالحان را پیشاپیش صادر نفرمایید
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    10 0
    آیا تاکنون شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت اصلاح طلبان اظهار نظری کرده است؟
  • هادی US ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    14 1
    شما نظر اسلام را میگویید؟!!!!!!!!!!!!بگذار مردم خودشان یکنفر را انتخاب کنند.فکر کنم کشور ما جمهوری اسلامی است نه مدرسه آقای مصباح
  • م.رعیت IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    7 0
    "اگر در انتخابات امر دایر شد بر اصولگرا و اصلاح طلب، همه باید بر روی اصولگرا اتفاق کنند و نظرات دیگر خود را کنار بگذارند و بر روی شخصی اجماع کنند که در مقابل آنها رأی داشته باشد. اما امروز رقابت در میان اصولگرایان است چون اصلاح طلبان بعد از فتنه 88 دیگر در میان مردم جایی ندارند." متن بالا (که دقیقا نقل قول آیت الله مصباح است) در خود دچار تناقض است. ایشان از یک طرف به اصولگرایان توصیه میکند که اگر رقابت دوقطبی شد همه روی یک نفر اجماع کنند که در برابر اصلاح طلبان رای بیاورد! از طرفی تاکید میکند که اصلاح طلبان در میان مردم جایی ندارند! .. خب اگر اینها جایی ندارند چه لزومی بر اتحاد اصولگراهاست؟ مگر نگران بازنده شدن به "هیچ" هستند؟ مدیران محترم سایت ممنون می شوم نظرم را منتشر کنید..
  • خبرمرند IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    9 2
    اگرواقعا حضرت آیت الله مصباح یزدی به این نتیجه رسیده اند که مردم به اصلاح طلبان رای نمیدهند.پس بهتراست سران ویا یکی از اصلاح طلبان نامزدکاندیداشوند وبدون رد صلاحیت وارد میدان رقابت انتخابات شوندتا مردم با رای نداد ن کناربگذارند.اگر رد صلاحیت شوند مانند شیشه تیزتر خواهندشد.