دیروز ساعت 16:22 ، زلزله ای به قدرت 6.1 ریشتر کاکی در استان بوشهر را لرزاند.

زهرا تالانی:آنگونه که اعلام شد در این حادثه نیروگاه هسته ای بوشهر آسیب ندیده اما بسیاری از روستاها به خاطر مقاوم نبودن ساختمان هایشان آسیب فراوانی دیده اند. برای اطلاعات بیشتر با سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان گفت وگویی انجام داده ایم که می خوانید:


آماری از تعداد کشته شدگان زلزله دارید؟
تا الان 40 نفر اعلام شده اما به نظر می رسد که بیشتر باشد.


چند روستا در این زلزله آسیب دیدند؟

یک روستا با نام «باغان» در این زلزله به صورت 100 درصد تخریب شده و 50 روستا هم تا شعاع 20 کیلومتری کانون زلزله قرار داشتند.آسیب زیادی دیدند تا آنجا که اطلاع دارم بیشترین میزان تخریب و خسارت برای سه روستای شنبه، باغان و سنا بوده است.


اعلام شده که امداد رسانی تمام شده،آیا شما این امداد رسانی را کافی می دانید؟
امداد رسانی در مرحله اول تمام شده و وسایل ابتدایی و ضروری به دست مردم رسیده است اما باز هم مردم نیاز به کمک دارند.همچنین با توجه به اینکه الان آنجا فصل گرما است باید اسکان زلزله زده ها سریعتر انجام شود و وسایل سرمایشی برای آنها فراهم شود.همچنین مردم آنجا نیاز به آب شرب هم دارند. متاسفانه این زلزله نشان داد که ما در شهرستانها زیر ساخت، امکانات امداد رسانی، تجهیزات مقابله با بحران و مکانیزمی که بتواند سریعا مردم را نجات دهد و خسارت را کمتر کند نداریم.البته دردشتستان معمولا خانه‌های روستایی قدیمی ساز هستند و از این رو بیشتر آسیب دیدند.

وضعیت بهداشت در این مناطق چگونه است؟
تا آنجا که اطلاع دارم بیشتر مصدومان در بیمارستان زینبیه خورموج درمان سرپایی شدند و باقی که آسیب بیشتری دیده بودند برای ادامه درمان به دیگر مراکز درمانی مجهز استان اعزام شدند.البته در ابتدا پزشک متخصص کم داشتیم که خوشبختانه امروز این مشکل حل شده است.
 

شما خودتان هنوز از این مناطق دیدار نکردید؟
خیر.من امروز برای بررسی طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده براثر حوادث غیرمترقبه درمجلس ماندم تا از آن حمایت کنم اما امروز به حوزه انتخابیه می روم.


فکر می کنید امداد رسانی باید تا کی ادامه داشته باشد؟

الان امداد رسانی در مرحله اول انجام شده اما هنوز پس زلزله وجود دارد و برای همین امداد رسانی به کندی انجام می شود.البته همانطور که گفتم زیرساختهای لازم هم برای امداد رسانی ضعیف است.

 

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    11 2
    همین چند روز پیش مانور زلزله ی 8 ریشتری تو دشستان اجرا شد! مانور واسه اینه که بفهمن توانایی نیروهاشون چقدره! پس چی شد؟!
  • مهدی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    4 2
    آقای برادر باغان نبوده ، شنبه بوده
  • عباس ر IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    1 0
    اق مهدی روستای باغان هم به همین میزان اسیب دیده خواهشا بیاین ببینید امداد رسانی در این روستا خیلی ضعیف هست به دلیل اطلاع رسانی خیلی ضعیف مسولین علی الخصوص نماینده مردم دشتی وتنگستان که هنوز نرفته باغان
  • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
    1 0
    باغان صددرصد تخریب شده مهدی جان