تعدد زیاد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آتی ناشی از اعتماد به نفس بعد از دولت​های نهم و دهم است.

به گزارش خبرآنلاین، این را حسن روحانی نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری گفت که پیش از این گفته بود 10-15 رجل سیاسی بیشتر نداریم.
حال آنکه قریب به 30 نفر اعلام نامزدی کرده​اند یا از آنها دعوت شده است که در انتخابات نامزد شوند. روحانی در پاسخ به اینکه «این همه نامزد را ناشی از احساس تکلیف آنان می‌دانید یا افزایش سطح اعتماد به نفس عمومی و یا اینکه طی سه دهه گذشته در تربیت و ارتقای مدیران کلان اجرایی چنان خوب عمل شده که اینقدر نامزد داریم؟»، با خنده گفت: خوب است که این همه افراد احساس تکلیف می​کنند!
وی افزود: من گفته بودم اگر بپرسند، رجل سیاسی، معمولاً 15-10 نفر بیشتر را معرفی نمی‌کنند. فکر می‌کنم تعبیر شما ممکن است درست باشد، پس از دولت نهم و دهم اعتماد به نفس​ها زیاد شده است. از این رو خیلی از افراد وقتی خودشان را با مسئولین فعلی اجرایی مقایسه می​کنند، چنین اعتماد به نفسی می​یابند و از خودشان می​پرسند «من چرا نه؟»
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته برخی هم احساس تکلیف می​کنند. چون شرایط کشور، شرایط خاصی است و کشور با مشکلات فراوانی روبرو است، افرادی احساس می​کنند که در این شرایط خاص با برنامه​هایشان می توانند کشور را متحول کنند. البته به نظرم تا زمان ثبت نام، برخی از کسانی که تا امروز اعلام نامزدی کرده​اند، از صحنه کنار می‌روند. فکر نمی​کنم همه کسانی که ابراز تمایل کرده​اند تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شوند، نهایتا ثبت نام هم بکنند. البته در کل تعداد نامزدها به قول شما خبرنگاران «با ترافیک سنگینی» روبرو است.
مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    0 1
    تعلیق برنامه‌های اتمی در زمان دولت هشتم ایران، این دولت حاضر به پذیرش چند توافق‌نامه شد که به تدریج فعالیت‌های مرتبط با غنی سازی اورانیوم در ایران را به حالت تعلیق در آورد.[۲۳] توافق‌نامه سعدآباد این توافق‌نامه در ۲۹ مهر ۱۳۸۲ برابر با ۲۱ اکتبر ۲۰۰۳ به امضا رسید و به موجب آن از تأسیسات اتمی ایران بازرسی‌های گسترده‌ای به عمل آمد و فعالیت‌های مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم نیز در ایران متوقف شد. در این مذاکرات ریاست هیئت ایرانی را حسن روحانی و کمال خرازی بر عهده داشتند. ریاست هیئت اروپایی را هم دومینیک دو ویلپن، جک استراو و یوشکا فیشر وزیران خارجه سه کشور فرانسه، بریتانیا و آلمان بر عهده داشتند. توافق‌نامه بروکسل این توافق‌نامه در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۲ برابر با ۲۳ فوریه ۲۰۰۴ به امضا رسید و ایران متع