دبیر سازمان لیگ می گوید که برای آنها توافق بین سپاهان و پرسپولیس برای برگزاری فینال جام حذفی در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی کاظمی دبیر سازمان لیگ امروز در کنفرانس مطبوعاتی اش در سازمان لیگ درباره دو هفته پایانی لیگ برتر و فینال جام حذفی صحبت کرد.او در ابتدا گفت:«برنامه ریزی ها باید طوری باشد که به حضور سه تن از نمایندگان فوتبال ایران که تیم‌های استقلال، سپاهان و تراکتورسازی هستند توجه شود.در اولین مرحله باید سپاهان را به عنوان تیمی که در هر سه جام حضور دارد در نظر می‌گرفتیم. در سه تاریخ 30فروردین و 15 اردیبهشت و 20 اردیبهشت می‌توانستیم بازی‌ها را برگزار کنیم. به دلیل اینکه 6 اردیبهشت پس از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بود در آن تاریخ نمی‌توانستیم مسابقه‌ای برگزار کنیم. می‌توانستیم هفته 33 لیگ برتر را در تاریخ 30 فروردین برگزار کنیم اما باید این موضوع را در نظر می‌گرفتیم که استقلال 23 فروردین با گهر، 26 همین ماه با سپاهان و 4 اردیبهشت در لیگ قهرمانان بازی داشت، آن وقت اگر 30 فروردین نیز می‌خواست بازی کند فشار زیادی را متحمل می‌شد.»
او از دلایلش برای عدم برگزاری بازی در روز 30 فروردین حرف زد و گفت:«جام حذفی را در 30 فروردین نمی‌توانستیم برگزار کنیم چرا که سپاهان 4 روز قبل باید با استقلال بازی می‌کرد و اگر دیدارش مقابل پرسپولیس در 30 فروردین به 120 دقیقه می‌کشید کارش با مشکل زیادی روبرو می‌شد. حتی‌المقدور در نظر داریم که همزمانی هفته‌های پایانی را رعایت می‌کنیم اما در یک مورد نمی‌توانستیم انجام دهیم و آن هم دیدار سپاهان و داماش است به همین خاطر تصمیم بر این گرفتیم که سپاهان در تاریخ 30 فروردین به مصاف داماش برود و وقتی این اتفاق می‌افتد سایر بازی‌های دو هفته آخر در تاریخ 15 و 20 اردیبهشت برگزار خواهد شد. اختلاف 6 امتیازی داماش با رقبای پایین جدولی‌اش برای ما این سود را داشت که نتیجه این تیم چندان در عملکرد سایر رقبا تاثیر گذار نبوده و به همین خاطر همزمان نبودن این دیدار مشکلی ایجاد نمی‌کند. سایر بازی‌ها به صورت همزمان در دو تاریخ 15 و 20 اردیبهشت برگزار می‌شود به جز دیدار پرسپولیس و ملوان در هفته سی و سوم که در تاریخ دیگری انجام خواهد شد.»
کاظمی در مورد دیدار فینال جام حذفی و اینکه چرا باید مکان این بازی با قرعه‌کشی مشخص شود گفت:« ما در ابتدا در نظر داریم تا دو تیم توافق کنند، این توافق می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد یا اینکه تصمیم می‌گیرند در یک شهر بی‌طرف بازی کنند و خودشان آن شهر را اعلام می‌کنند و یا اینکه به قرعه‌کشی راضی می‌شوند. اگر هیچ توافقی بین دو تیم صورت نگرفت ما قرعه‌کشی بین اصفهان و تهران را انجام می‌دهیم.»
دبیر سازمان لیگ در مورد علت فشردگی مسابقات گفت:« ما هم راضی نیستیم تا سپاهان و یا هر تیم دیگر بازی‌های فشرده‌ای انجام دهد اما شرایط اینگونه به وجود آمده است. در جلسه روز گذشته پیشنهاد دادیم که دیدار فینال جام حذفی پیش از آغاز فصل مشخص شود البته این در حد پیشنهاد است.ما در ابتدای فصل تقویمی را آماده کردیم و به باشگاه‌ها ارسال کردیم اما پس از آن شرایطی به وجود آمد از جمله اردوهای تیم ملی و یا تعطیلاتی که به علت آلودگی هوا اتفاق افتاد. در ابتدای نیم‌فصل اول جام حذفی در تقویم گنجانده نشده بود و اگر این مسئله در همان نیم‌فصل اول تنظیم می‌شد و برخی بازی‌های جام حذفی در نیم‌فصل اول انجام می‌شد این فشردگی کمتر می‌شد. اما در نیم‌فصل دوم باعث شد تا زمان کمتری داشته باشیم و مسابقات فشرده‌تر شود. من به میدان سید اسماعیل رفتم که زمان بگیرم اما در آنجا چنین چیزی نداشت! شاید اگر یک هفته مسابقات به علت آلودگی هوا به تأخیر می‌افتاد جام حذفی به پایان نمی‌رسید ما در چنین پیچیدگی برنامه‌ریزی کردیم.»
دبیر سازمان لیگ درباره اینکه توافق دو باشگاه در خصوص مکان بازی شاید مواردی را در مورد بحث تبانی به وجود آورد گفت:« تبانی همیشه مطرح می‌شود و ما تلاش می‌کنیم این موضوع را به حداقل برسانیم. شاید یکی از مواردی که مسئولان تصمیم گرفتند بازی فینال پیش از پایان لیگ برگزار شود، همین موضوع بود.»
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن از قم IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    34 49
    متاسفانه پرسپولیس قواعد بازی را زیر پا گذاشته و به جنگ روانی روی آورده؛ یک روز می گوید در قرعه کشی شرکت نمی کنیم! روز دیگر می گوید بازی با ملوان را جلو بیندازید!! اگر قبول دارند که فینال باید در شرایط برابر برگزار شود، دیگر جرزنی چرا؟ مسئولان فوتبال نباید تحت تاثیر این جوسازی ها قرار بگیرند؛ مگر اینکه اصرار داشته باشند هرطور شده یک جام به پرسپولیس بدهند.
    • بدون نام IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
      1 5
      از باخت تيمت خيلي ناراحتي برو آب بخور
  • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    49 30
    آقای محترم در همه جای دنیا این تیمها هستن که باید خودشون رو با حضور در چند جام وفق بدهند!!! حالا به پرسپولیس چه مربوطه که سپاهان تو آسیا بازی داره ! اگه براشون سخته میخواستن تو حذفی تیم دومشون رو به زمین بفرستند پس چرا بازی اونها با استقلال به تعویق نیفتاد!؟!؟!؟ بابا جام رو بدون مسابقه بدید به سپاهان و ختم کــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • صدرا IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    29 5
    نمیدونم چه سریه این آقای کاظمی روزی ده بار میگه قرعه کشی ؟ فقط هم خود همین کاظمی میگه.آقا همه جای ایران به ضرر سپاهانه بعد سپاهان میگه حالا که همه جا به ضررمونه یه قرعه میندازیم زد و اصفهان شد. خب معلوم اونا هر جا رو بگیم قبول نمیکنن
  • استقلالی US ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
    39 6
    فکر کنم فدراسیون هم رفته سازمان لیگ رو از همون بازار سید اسماعیل پیدا کرده!!! آخه چرا اینقدر بامزه هستین، فکر از خنده روده بر شدن مارو نمی کنین؟
  • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    0 3
    ترشی نخوری یک چیزی میشی