با توجه به نزدیکی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ناشران و نویسندگان داخلی با سرعت مضاعفی در تلاش برای رسیدن آثارشان به نمایشگاه هستند، چند خبر حوزه نشر را به نقل از ایسنا در ادامه می‌خوانید.

دنباله گردان قاطرچي ها

«حلزون من گم‌ شده‌» داوود امیریان در بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی تهران عرضه می‌شود. این نویسنده از حضور کتاب «حلزون من گم شده» توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از آثار چاپ اولی‌اش در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: رمان طنز جنگی با عنوان «کودکستان آقا مرسل» از دیگر نوشته‌هایم است که بناست توسط همین مؤسسه انتشاراتی در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشد. امیریان افزود: «کودکستان آقا مرسل» در واقع جلد دوم رمان «گردان قاطرچی‌ها» است و بناست هفته‌ آینده راهی چاپ‌خانه شود. رمان «گردان قاطرچی‌ها»‌ی این نویسنده برگزیده‌ بخش کودک و نوجوان جایزه کتاب سال و جایزه‌ی کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است. رمان «گردان قاطرچی‌ها» درباره‌ یکی از گردان‌های تدارکاتی در جبهه‌هاست که در آن، تعدادی رزمنده با استفاده از چند قاطر، آذوقه و مهمات مورد نیاز گروهی از رزمندگان در بالای ارتفاعات کردستان را حمل می‌کنند. ماجرا از آن‌جا آغاز می‌شود که شخصیتی به نام یوسف که یک مجروح جنگی است، پس از مصدومیت، دوباره به جبهه اعزام می‌شود و این‌بار بنا به صلاحدید فرمانده‌ی گردان قرار می‌شود مسؤولیت نگه‌داری و آموزش چند قاطر برای حمل آذوقه و مهمات به مناطق صعب العبور در ارتفاعات کردستان برای رزمندگان به او سپرده شود.

جلد دوم این رمان در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

بخت برگشته
فرزام شیرزادی از مجوز نشر گرفتن مجموعه‌ طنز «بخت‌برگشته» و عرضه‌ آن در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. این داستان‌نویس درباره‌ مجموعه‌ طنز «بخت‌برگشته» گفت: این مجموعه یک شخصیت اصلی به نام صفدر تابنده دارد. داستان‌های کتاب در حوزه‌ی طنز اجتماعی قرار دارد که به صورت فصل‌های جداگانه روایت می‌شوند. هر بخش از کتاب یک داستان مجزا دارد که در آن‌ها اتفاقات مختلفی برای شخصیت اصلی می‌افتد. شخصیت اصلی یک کارمند معمولی است که در زمان حال زندگی می‌کند و در شرایط مختلف درگیر معضلات اجتماعی و مکافات‌هایی که اطرافیان برای او به وجود می‌آورند، می‌شود که مخاطب به راحتی می‌تواند با او همذات‌پنداری کند. این کتاب در حدود 120 صفحه است که به تازگی مجوز چاپ گرفته و قرار است انتشارات گل‌آذین آن را برای عرضه در نمایشگاه کتاب منتشر کند. فرزام شیرزادی زاده سال 1356 در تهران است. او پیش‌تر، مجموعه داستان «سه‌شنبه قرقی» ، «شاملو در 19 نگاه»، رمان «روشن‌تر از آبی» و داستان بلند «همه‌ی ما» را منتشر کرده است. همچنین سال گذشته یکی از داستان‌های مجموعه‌ی داستان «از پا افتاده‌های از پا نیفتاده» او به عنوان اثر شایسته‌ تقدیر جایزه‌ بیهقی معرفی شد.

يادداشت هاي سينمايي آقاي نويسنده
یادداشت‌های سینمایی گابریل گارسیا مارکز با ترجمه‌ بهمن فرزانه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. با انتشار یادداشت‌های گابریل گارسیا مارکز با عنوان «درباره‌ سینما»، انتشار دوره‌ی مقالات این نویسنده‌ برنده‌ نوبل ادبیات در نشر ثالث به پایان می‌رسد. این نشر پیش‌تر «یادداشت‌های پنج‌ساله»، «نوشته‌های کرانه‌ای» و «برای سخنرانی نیامده‌ام» را از دوره‌ی مقالات مارکز منتشر کرده است.

 

تقديم به چند داستان كوتاه
يک رمان و یک مجموعه‌ داستان از محمدحسن شهسواری در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می‌شود. این داستان‌نویس درباره آثارش در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در نمایشگاه کتاب امسال تنها یک مجموعه‌ داستان به نام «تقدیم به چند داستان کوتاه» از سوی نشر افق و یک رمان به نام «وقتی دلی» توسط شهرستان ادب از من در نمایشگاه عرضه می‌شود.

بازگشت دوباره خانم تاچر
دو کتاب زندگینامه‌ «مارگارت تاچر»، سیاستمدار سرشناس انگلیسی تا آخر ماه‌ جاری منتشر می‌شوند. به دنبال درگذشت «مارگارت تاچر»، نخست‌وزیر اسبق انگلیس در سن 87 سالگی، کتاب‌هایی درباره زندگی و فعالیت‌های این شخصیت سرشناس در عرصه سیاست به بازار خواهد آمد. یک کتاب به قلم «چارلز مور» دقیقا پس از مراسم تدفین مارگارت تاچر و زندگینامه‌ای از «رابین‌ هریس» تا اواخر ماه جاری میلادی روانه‌ بازار می‌شود تا ابعداد مختلف زندگی نخست وزیر سرشناس انگلیس در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

بنابر اعلام ناشران، فروش زندگینامه‌ خودنوشت تاچر ساعاتی پس از درگذشت وی به سرعت افزایش پیدا کرد. این شخصیت سرشناس در کتابی به نام «سال‌های نخست وزیری» خاطرات خود را از دوران وزارت خود را به نگارش درآورد.

به گزارش سایت «آمازون»، فروش این اثر پس از انتشار خبر درگذشت تاچر بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرد و کتاب «راه رسیدن به قدرت» نیز با 25 درصد افزایش فروش همراه شد.

در مجموع، کتاب‌های به قلم تاچر و یا درباره‌ی او پس از درگذشت وی تبدیل به 10 اثر پرفروش سایت‌های کتاب‌فروشی شدند و کسب این رتبه طی 24 ساعت، رویدادی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

انتشارات «پنگوئن» اعلام کرد، درست پس از مراسم تدفین تاچر زندگینامه‌ معتبر وی را به قلم «چارلز مور» روانه بازار می‌کند. مور برای نگارش این اثر مصاحبه‌های اختصاص با تاچر انجام داده و به مدارک شخصی وی دسترسی داشته‌ است.

او فردی است که در نگارش دو زندگینامه‌ خودنوشت تاچر وی را همراهی کرده‌ بود و از نزدیک با خانواده‌ی او آشنایی داشت. دیگر زندگینامه‌ نخست‌وزیر اسبق انگلیس هم با تلاش‌های «رابین‌ هریس»، نویسنده‌ سخنرانی‌های تاچر روز 25 آوریل روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =