۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰

فدراسیون فوتبال هنوز محل برگزاری فینال جام حذفی را تعیین نکرده است.

میثم بهرامی / از همان لحظه‌ای که پرسپولیس با شکست دادن داماش فینالیست جام حذفی شد، بزرگ‌ترین سوالی که به ذهن مسئولان دو تیم رسید این بود که فینال چه روزی برگزار می‌شود. به همین دلیل بود که خبرنگاران بلافاصله پس از پایان مسابقه پرسپولیس – داماش جلوی مهدی تاج رئیس سازمان لیگ را گرفتند و از او همین سوال را پرسیدند. تاج هم که هنوز با زیرمجموعه‌اش در مورد این موضوع به نتیجه مشخصی نرسیده بود جواب داد: «تاریخ فینال حذفی را خیلی زود اعلام می کنم.»
پرسپولیسی‌ها که به تهران برگشتند، جدی‌تر از قبل پیگیر این ماجرا شدند. سپاهانی‌ها هم که پای دیگر فینال هستند، به دنبال این بودند که بدانند فینال در کدام ورزشگاه برگزار می‌شود. حالا معما دو تا شده بود و علاوه بر تاریخ برگزاری، ورزشگاه محل برگزاری فینال هم مشخص نبود. تعیین ورزشگاه میزبان تبدیل به دغدغه‌ای دیگر برای تیم‌ها شد؛ درست مثل سال قبل که مسابقه فینال بین شاهین بوشهر و استقلال تهران برگزار شد و بحث ورزشگاه میزبان چند هفته تبدیل به سوژه‌ای برای رسانه‌ها شده بود.
البته امسال فدراسیون از قبل فکر این موضوع را کرده بود. پس از قرعه کشی جام حذفی که در کمپ تیم های ملی انجام شد، بهروان رییس وقت سازمان لیگ با خبرنگاران مصاحبه کرد و گفت: «5 ورزشگاه آزادی، یادگار امام(ره)، ورزشگاه بندرعباس، حافظیه شیراز و فولادشهر اصفهان برای میزبانی جام حذفی مشخص شده است که یکی از آنها قطعا میزبان بازی فینال خواهند بود.» {ایـــنـــجـــا} البته او در همان روز اعلام کرده بود که امسال بر خلاف سال‌های گذشته تاریخ فینال جام حذفی را هم مشخص می‌کنند که این اتفاق نیفتاد.
با اینکه فدراسیون نه تاریخ برگزاری فینال را مشخص کرده بود نه ورزشگاه محل برگزاری آن را، اما سپاهان و پرسپولیس که دو تیم فینالیست جام حذفی هستند اعتراضی به این ماجرا نمی‌کردند و در انتظار بودند تا فدراسیون تکلیف فینال جام حذفی را مشخص کند. اما قبل از اینکه سازمان لیگ تصمیم نهایی خود را بگیرد، علی کفاشیان مصاحبه‌ای کرد که باعث شد حتی استقلالی‌ها که ارتباطی به فینال جام حذفی ندارند هم به این موضوع اعتراض کنند. کفاشیان گفت که بهتر است فینال جام حذفی بعد از مسابقات انتخابی جام جهانی برگزار شود اما این حرف رئیس فدراسیون، باعث اعتراض استقلالی‌ها شد. {ایـــنـــجـــا}
میرشاد ماجدی سرپرست استقلال در اعتراض به این حرف کفاشیان گفت: «پیشنهاد قبلی ما این بود که 4 بازی باقی مانده در جام حذفی را پس از بازی های تیم ملی برگزار کنند اما به حرف ما گوش ندادند و ما با خستگی فراوان مقابل سپاهان قرار گرفتیم و حذف شدیم. دلیلی نمی بینم که مسئولان سازمان لیگ بخواهند بازی فینال را به تعویق بیاندازند. آن‌ها هم زمان کافی دارند و هم تاریخش را مشخص کرده اند. در همان 30 فروردین ماه این بازی را برگزار کنند تا قهرمان مشخص شود. اگر غیر از این شود و بخواهند فینال را به بعد از بازی های تیم ملی موکول کنند در حق استقلال ظلم شده است.»
از طرفی محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس هم به این حرف کفاشیان معترض شد و گفت: «وقتی از قبل گفتند، چرا فینال حذفی همان 30 فروردین نباشد؟» او در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرآنلاین گفت: «از ابتدا قرار شان این بود فینال حذفی دو بازی باشد . بعد گفتند که یک تک بازی و در استادیوم بی طرف. بعد گفتند شیر یا خط می اندازند. مدام این برنامه بر می گردد. ما می گوییم همان تصمیم ابتدایی را انجام دهند. انگار قبل از عید و در جلساتی که با تیم های آسیایی داشتند تاریخ 30 فروردین را برای فینال جام حذفی گذاشته بودند. اگر تا هفته قبل برنامه شان این بوده چرا الان عوضش می کنند؟ چه توجیهی برای کارشان دارند؟ آیا واقعا جانب عدالت را در نظر گرفتند؟»
یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس هم به این ماجرا اعتراض کرد و گفت نمی‌داند این اما و اگرهای جدید از کجا آمده است. سرانجام اعتراض پرسپولیسی‌ها جواب داد و فدراسیون رسما اعلام کرد فینال جام حذفی 14 اردیبهشت برگزار می‌شود. اما این پایان ابهامات نبود؛ چراکه هنوز مشخص نشده فینال در چه ورزشگاهی برگزار خواهد شد. در مورد مکان برگزاری فینال، علی کاظمی دبیر سازمان لیگ گفته که بهتر است دو تیم سپاهان و پرسپولیس خودشان توافق کنند: «ما ابتدا در نظر داریم تا دو تیم توافق کنند، این توافق می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد یا اینکه تصمیم می‌گیرند در یک شهر بی‌طرف بازی کنند و خودشان آن شهر را اعلام می‌کنند و یا اینکه به قرعه‌کشی راضی می‌شوند. اگر هیچ توافقی بین دو تیم صورت نگرفت ما قرعه‌کشی بین اصفهان و تهران را انجام می‌دهیم
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =