۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۰

وصله های امنیتی جدید مایکروسافت دو حفره بزرگ را روی ویندوز پوشاندند.

 

در وصله های منتشر شده درماه آوریل 9 وصله عرضه شده که دو وصله برای دو حفره خطرناک (critical)روی ویندوز تعریف شده است.{لینک}
7 وصله دیگر که مهم خوانده شده اند ، برای آفیس و شیر پوینت و ویندوز سرور هستند.
یکی از حفره های خطرناک روی اینترنت اکسپلورر 6 ایجاد شده بود {لینک} که روی ویندوز ایکس پی و ویستا و 7 تاثیر گذار است. این حفره همچنین اینترنت اکسپلورر 10 روی ویندوز 8 و ویندوز آر تی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
از طریق این دو حفره دسترسی از راه دور روی کامپیوتر ایجاد می شود.(شبیه تزریق بدافزار) و این کار از طریق دیدن وب سایت آسیب رسان انجام می شود. کافی است شما نسخه پایین اینترنت اکسپلورر را داشته باشید و روی سایت مخصوص نیز بروید؛ آن گاه همه چیز به طور خودکار انجام شده و سیستم شما بدون اینکه متوجه بشوید، آلوده می شود.
حفره بعدی به حمله کننده اجازه می دهد تا مانند شما بعنوان کاربر تعریف شده، روی کامپیوتر لاگین کند.
برای مانع شدن از مورد حمله قرار گرفتن ، ویندوز آپدیت خو را فعال کرده تا به صورت خودکار، وصله ها دانلود و نصب شوند. در غیر این صورت به این لینک مراجعه کرده و اطلاعات بیشتر برای نصب را دریافت کنید.{لینک}
وصله ها زمانی می رسند که مایکروسافت به کاربران هشدار داده تا دست از سر ویندوز ایکس پی برداشته و سیستم عامل های خود را به روز کنند. 9 آوریل 2014 پشتیبانی از تعدادی از سیستم عامل های ویندوز از جمله ایکس پی پایان خواهد یافت.
 
 
منبع: زد دی نت

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =