دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از نقاط مثبت سه دولت هاشمی، خاتمی و احمدی​نژاد یاد کرد.<BR>

محسن رضایی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در محل دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، گفت: نقطه مثبت دولت هاشمی رفسنجانی مسائل زیربنایی بود منتها در دولت یازدهم باید این مسائل جهت‌دار باشد یعنی درآمد خانوار را به عنوان مثال افزایش دهیم؛ در دولت خاتمی نیز آزادی‌ها را داشتیم که باید در دولت یازدهم آنها را نهادینه کرده و بسترهای لازم فراهم شود. يکي از نکات مثبت در دولت احمدی‌نژاد هدفمندی یارانه‌ها بود که باید آن را اصلاح کرد و با جهت‌گیری به سمت تولید ادامه پیدا کند. مسکن مهر طرح خوبی بود ولی در حال حاضر چون از بانک مرکزی پول می‌گیرد باید منابعی به جز بانک مرکزی داشته باشد و در این صورت می‌توان آن را ادامه داد.
وي با بیان اینکه امروز در وضعیت خاصی قرار داریم، اظهار کرد: اینکه برخی بر این باورند آمریکا منتظر نتیجه انتخابات در ایران است درست نیست چرا که آمریکایی‌ها در واقع منتظر تأثیر تحریم‌ها در جمهوری اسلامی ایران هستند. آمریکایی‌ها امروز برای به طول انجامیدن مذاکرات برنامه‌ریزی 10 ‌ساله کرده‌اند.
گزيده سخنان اين نامزد انتخابات رياست جمهوري از اين قرار است:
·         {با اشاره به اوج‌گیری منازعات سیاسی در 7 و 8 سال اخیر و به ویژه در ماه‌های اخیر}در واقع این منازعات بر کارآمدی کشور تأثیر گذاشته و فشارها را بر زندگی مردم افزایش می‌دهد.
·         دولت آتی می‌تواند با دیپلماسی قوی از تشدید تحریم‌ها جلوگیری کند. در واقع دولت یازدهم می‌تواند گرانی‌ها و بیکاری‌ها را و همچنین منازعات سیاسی را کمتر و یا بیشتر کند.
·         امروز شاهد چند میلیون بیکار و عقب‌ماندگی در حوزه اقتصاد هستیم، بنابر این باید به زندگی مردم و معیشت مردم برسیم، زندگی یعنی پیشرفت، شهرسازی و عمران که این‌ها غیرسیاسی است.
·         در سفرهای استانی نیز بنده بنا دارم که اول با کارشناسان و کارآفرینان صحبت کرده و سپس یا مردم صحبت کرده و دستی هم تکان دهم.
·          بنده 65 هزار تومان یارانه در دور دوم به حساب مردم واریز می‌کنم که البته 3 تا 6 ماه نمی‌توانند آن را برداشت کنند، چرا که این پول به حساب تولید واریز شده و بعد با احتساب سود به حساب مردم واریز و مردم می‌توانند آن را برداشت کنند از طرفی با این راهکار اثر تورمی یارانه‌ها نیز در مرحله دوم از بین می‌رود.
·         کشور با ساختار اداری که بیشتر ساخته دست رضا شاه است قابل مدیریت نیست. ما فدرال اقتصادی را در نظر گرفتیم که بر این مبنا اختیارات را در زمینه اقتصاد به استان‌ها واگذار می‌کنیم، یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که بنده به دنبال آن هستم وارد کردن نسل سوم و چهارم انقلاب یعنی جوانان ایران به ساختار مدیریتی کشور است، چرا که آن را عامل تضمین پیشرفت ایران می‌دانم.
·         باید به غرب نشان داد تحریم‌ها بر ما اثر نمی‌گذارد. در این صورت ما می‌توانیم یک گام در مذاکره پیشرفته و مذاکره ما با آمریکا جدی‌تر و بهتر پیش رود.
·         در صورت رأی آوردن کارهای غیرسیاسی را از دست سیاسیون بگیرم و قطعا اجازه نمی‌دهم یک فرد سیاسی در کارهای غیرسیاسی حضور داشته باشد.
·         به دلیل احساس خطر وارد کشور شده چرا که چهار سال پیش‌رو سخت‌ترین شرایط ایران است.
·         تمامی دولت‌های پس از انقلاب خرج کننده و مصرف کننده ثروت بوده‌اند نه تولید کننده ثروت. ما به دنبال این هستیم که در دولت یازدهم تولید ثروت کنیم، به عنوان مثال در این راستا اعلام کردم که یارانه سبز می‌دهم.
·         متأسفانه ارزش پول ملی ایران کاهش یافته به گونه‌ای که 45 هزار تومان یارانه امروز به اندازه 15 هزار تومان فروردین‌ماه سال گذشته ارزش دارد، پس ارزش ریالی کشور از دست رفته است. قطعاً در صورت رای آوردن در دولت یازدهم ریال ایران را به صادرات غیرنفتی و تولید گره خواهم زد و این مشکل ان‌شا‌ءالله با نوسازی و عدم وابستگی به دلارهای نفتی خرج می‌شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    يعني طي 6ماه بازده هم داره ؟؟ ماهم باور کرديم
    • :-I IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
      3 0
      حرفای قشنگ زیاد میزنن کیه که عمل کنه ...
  • علی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    19 3
    کشور فقط به برنامه های اقتصادی نیازی نداره کشور به برنامه در تمام زمینه ها نیازمنده به کسی رای بدید که برنامه برای همه چیز داشته باشه نه فقط شعار بده افراد معدودی رو تو نامزدهای فعلی دیدم که برنامه های منسجم برای همه بخش ها داشته باشن از کسی طرفداری نمیکنم ولی وقتی پیگیر بشید خودتون متوجه اون افراد میشید افراد بی برنامه و شعار بده بدرد آینده این مملکت و گرفتاری های الآن نمی خورن
  • خوش خيال IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    42 6
    چه اعتماد به نفسي داره خدايي هر دفعه شركت ميكنه.
  • سینا IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    30 3
    من هم سه ملیون نفری میدم ولی تا پنج سال نمیتونین برداشت کنین تو رو خدا به من رای بدین.
    • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
      3 0
      همین نیت خیرخواهانه ات که میخوای 5 میلیون بدی برامون کافیه که بهت رای بدیم دیگه لازم نیست قسممون بدی
  • bia24mehla@yahoo.com IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    19 5
    بنده امروز در اين نشست حضور داشتم اسشون يه حرف خوب زدن تو اين جلسه كه گفتن وعده كاهش بيكاري و تورم شعاري درست نميشه در كل از حرفاش ميشد اينو برداشت كرد كه كشور و ميخواد با خرد جمعي اداره كنه اولويتش اقتصاده و اينكه گفت اگه دولت قوي نياد سر كار نظام سر دو سال ميپاشه راستي اونجايي كه گفت "يه دستي هم تكون ميدم" كل سالن منفجر شد از
    • بهزاد A1 ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      2 2
      نگفت نظام,گفت دولت بعدی سر 2 سال میپاشه. در مجموع مثبت بود,نسبت به بقیه از اقتصاد بیشتر حالیش میشه,لااقل مدرک دکترای اقتصاد که داره.
  • پوریا IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    34 3
    یارانه دادن هم وسیله ی خوبیه برای رای جمع کردن مردم ساده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    21 1
    آقای رضایی از شما خیلی بعید بود چنین حرفی - مردم و کشور مشکلاتشان همین وعده های پولیست که شنیده اند و بعضا ناقص انجام گرفته برای خانواده من 4 نفره هر ماه 260 هزارتومان و در 6 ماه میشود یک میلیون پانصد شصت هزار تومان برای 20 میلیون خانوار میشود 20000000000*15600000= 312000000000 خوب چه اتفاقی میافتد این بود برای وارد کردن جوانان - کارو تلاش - از یک فرمانده ارشد جنگ و یک اقتصادان از لحاظ علمی و تجربی خیلی خیلی بعید بود -
  • بدون نام EU ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    7 17
    باهنر کشور را باید اداره کرد
  • حقیقت گو IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    20 4
    مردم پیشنهاد 50 هزار تومن هشت سال پیش رو قبول نکردند!!! حالا 65 هزار تومان را بپذیرند؟!!! آقای رضایی لطفا تجدید نظر کنید (لااقل یک صفر ناقابل اضافه کنید)!!! البته شوخی کردم، واقعا یارانه ی نقدی بدترین کاری بود که دولت انجام داد و به جای حمایت از تولید پول بی زبون رو همین طوری ریخت توی کف بازار و این اوضاع فعلی هم نتیجه ی همون عملکرد ها است
    • بدون نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
      6 0
      حمایت از تولید یعنی اینکه پول بی زبون را بدی شرکت های ایران خودرو وسایپا
  • nabi IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    18 0
    اونوقت اگه جواب نداد چی جواب مردم میدین؟
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    14 5
    این من ، من شیطانی است.....
  • بدون نام IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    12 14
    طرح خوبیه .
  • بدون نام US ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    18 2
    ابتدا رای بیاور یارانه ها مال خودت قیمتهای نه چندان دور را میخواهیم
  • بدون نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    37 1
    پس قبض های برق و اب و گازم لطف کنید 6 ماه یکبار بفرستید
  • ایرانی IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    30 3
    خوبه با پولهای نفت خودمون داری رای جمع میکنی.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    2 1
    وقتی صحبت ها و برنامه های کاندیدا هارا دنبال نمی کنید چنین برداشت هایی از شما بعید نیست البته علتش اینه که اکثر ایرانی ها اهل مطالعه نیستند و فقط از روی شنیده ها تصمیم میگیرند . اگه کمی دقت کنید رضایی گفته یارانه ها را در صنعت و... هزینه می کنیم و با سودش به حساب مردم میریزیم که اگه کمی فکر کنید متوجه میشین این طرح بسیار عالیه چون حداکثر استفاده از پول میشه و هم اینکه شما هم در پیشرفت صنعت سهم خواهید داشت و پولی که به حساب شما میاد نتیجه شراکت شما تو صنعت کشوره و هیچ منتی هم نیست . این طرحیه که توی وضعیت کنونی واقعا تاثیر گذاره اگر شما برنامه های سایر کاندیدا هارو بخونید متوجه میشید چطور از برنامه های رضایی تقلید کردند. اینم بدونید که مشکل فعلی ما اقتصاده و الان تو همه چیز حرفه اول پوله
  • حامد IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    1 1
    بزک نمیر بهار میاد!!!!!
  • محمد IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    1 2
    آقای رضایی .عجب اعتماد به نفسی داری!!! آیا فکر میکنی توان مدیریت کشور را داری؟؟؟؟شما بهتر است از تجربه خود در سپاه پاسداران استفاده کنی . آین اقایان کاندید همه به مثابه رییس جمهور فعلی توان مدیریت یک نانوایی را هم ندارند
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    2 1
    دوستت دارم اقای رضایی. به شرطی که این تدابیر اجرایی شود. دول قبلی هم چنین ادعاها و تصوراتی داشتند. هیچ کدامشان اجرایی نشده و فقط میگویند اقتصاد بیمار است و از ریشه مشکل دارد که 100 سال زمان برای ترمیم نیاز دارد.