20 اقتصاد برتر جهان در حالی دور هم جمع می‌شوند که صندوق بین‌المللی پول کاهش رشد اقتصادی را برای بسیاری از کشورها پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی شبکۀ آرتی‌ال، اعضای گروه 20، روزهای پنجشنبه و جمعه در واشنگتن گرد هم می‌آیند تا دربارۀ راهکارهای جدید مهار بحران اقتصادی با یکدیگر گفتگو کنند.
اعضای اقتصادهای قدرتمند جهان همچنین امیدوارند در این نشست راه‌حل هایی برای فرار مالیاتی که طی ماه های اخیر به معضل بسیاری از کشورها تبدیل شده، بیابند. ایالات متحده آمریکا و فرانسه امیدوارند با تبادل اطلاعات راهکاری موثر برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی بیابند.
سازمان همکاری و توسعۀ اقتصادی اروپا روز جمعه گزارشی را به وزرای دارایی 20 اقتصاد برتر جهان پیرامون تبادل اطلاعاتی جهت جلوگیری از فرار مالیاتی ارائه خواهد کرد تا اعضاء استانداردی جهانی برای شفافیت مالی بیابند. یک منبع اروپایی در این باره می‌گوید: ایالات متحده آمریکا به همراه بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان موافق با ارائه طرحی جامعی در این باره هستند، اما هنوز نمی‌توان مطمئن بود که سایر کشورها نیز موافق باشند.
در این میان بحران اقتصادی در اروپا نیز نگرانی‌های زیادی را در میان اقتصادهای برتر و بزرگ جهان ایجاد کرده است. روز چهارشنبه، وین سوآن وزیر دارایی استرالیا، ریاضت اروپا را سیاستی احمقانه خواند که رشد اقتصادی در کشورها را متوقف می‌کند. پیش از آن نیز ایالات متحدۀ آمریکا نیز از روند ریاضت اقتصادی و تبعات آن بر کشورها، ابراز نگرانی کرده بود.
با این حال برخی از شخصیت‌های اروپایی روز پنجشنبه در مقاله‌ای در روزنامۀ نیویورک تایمز با دفاع از سیاست ریاضتی خود اعلام کردند: سیاست و رویکرد اروپا در قبال بحران "میوۀ خود را داده است"
نشست گروه 20 در حالی برگزار می‌شود که صندوق بین المللی پول به تازگی برای بسیاری از کشورهای اروپایی کاهش رشد اقتصادی را پیش‌بینی کرده بود. در این نشست اعضاء تلاش دارند راهکاری برای کاهش بدهی کشورها بیابند.
3952

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =