مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره می‌گوید ساخت مجموعه «دا» با توجه به گستردگی موضوع در به تصویر کشیدن لحظات تاریخی مقاومت رزمنده‌ها در خرمشهر با حساسیت پیش خواهد رفت.

فرید فرخنده‌کیش مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خبر آنلاین درباره ساخت پروژه‌هایی با محوریت دفاع مقدس در حوزه هنری گفت: «در تولید آثاری با موضوع دفاع مقدس حساس هستیم و نشانه‌های آن نیز در دو طرح مطرح شده در سال گذشته مشهود است.»
 
او افزود: «تولید پروژه‌های «شنام» و «بازگشت» (حرمان هور) را با وجود تمایل بسیار به دلیل نداشتن فیلمنامه‌ای کامل و اقناع‌کننده هنوز شروع نکرده‌ایم. در حال حاضر دوستان در حال اصلاح و تکمیل فیلمنامه‌های ذکرشده هستند. تحریر فیلمنامه در روزهای آینده به پایان رسیده و تولید آن شروع خواهد شد. در صورت دسترسی نداشتن به آنچه لازم و کافی است، یعنی یک فیلمنامه متناسب، درخور و در شان موضوع بلادرنگ و بدون اغماض در جهت اصلاح روند تولید عمل خواهیم کرد.»

فرخنده‌کیش درباره روند ساخت مجموعه تلویزیونی «دا» نیز گفت: «در حال حاضر چهار پروژه دیگر با موضوع دفاع مقدس در دستور کار داریم که بدون تردید مهم‌ترین آن مجموعه «دا» است. به این پروژه و کیفیت آن بسیار امیدواریم، زیرا گروه تولید آن از افراد زبده، متعهد و متخصصی تشکیل شده‌اند که در راس آن‌ها آقایان منوچهر محمدی و همایون اسعدیان قرار دارند.»

او ادامه داد: «کتاب پرفروش «دا» که شامل بر مجموعه خاطرات سیده زهرا حسینی از سال‌های دفاع مقدس است، مبنا و ماخذ اصلی در تولید است.»

فرخنده  کیش در ادامه افزود: «قرار است فیلمنامه مجموعه «دا» با اقتباسی آزاد از این کتاب و با محوریت وقایع خرمشهر به سرپرستی همایون اسعدیان نوشته شود. در حال حاضر درگیر تشکیل و تحریر اسکلت کلی فیلمنامه‌ هستیم. حدود یک سال است که گروه پژوهش این طرح مشغول جمع‌آوری اطلاعات لازم از طریق مراجعه به اسناد و مدارک و مصاحبه و گفت‌و‌گو با افراد مختلف و مطلع هستند.»

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره ادامه داد: «با توجه به گستردگی موضوع و قصد گروه تولید در به تصویر کشیدن و ثبت بسیاری از وقایع و لحظات تاریخی مقاومت دلیرزنان و دلیرمردان رزمنده در خرمشهر که از فرازهای مهم و تاثیرگذار تاریخ معاصر ایران و جنگ تحمیلی است، با حساسیت پیش خواهیم رفت.»

او در آخر خاطر نشان کرد: «امیدواریم در سال جاری امکان تکمیل مطالعات، تحریر فیلمنامه، انتخاب لوکیشن‌ها و در ‌‌نهایت و پس از رضایت از این گام‌ها، تولید مهیا شود. مسلما در تولید، بدون درنگ لازم و تعقل کافی وارد نخواهیم شد، زیرا که موضوع این تولید، خاص و مهم است و تعهد ما به گذشتگان و آیندگان و از همه مهم‌تر شهدای گرانقدر، جانبازان گرامی و رزمندگان جان برکف آن دوران حساسیت‌ها را صد چندان می‌کند.»
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید US ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    من نمیدونم چرا همیشه پایِ دفاعِ مقدس که میون میاد همه اقتباسِ آزاد می سازن ، بابا باور کنید وقایعِ مقاومتِ خرمشهر از تخیل شما خیلی قشنگ تر و حتی دراماتیک تره ، اگه هنرمندید واقعیت ها رو بازسازی کنید همون جوری که اتفاق افتادن هیچ نیازی هم به دراماتیزه کردن و اقتباس نیست ، لااقل یه کمکی به حفظِ تارخ هم می شه