۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

با افزایش شمار توریست‌ها، امید می‌رود درآمدهای ناشی از بخش توریسم جان تازه‌ به کشوری بدهد که در سرازیری سقوط اقتصادی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لزاکو، یک مقام یونانی روز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفت: با افزایش درآمدهای ناشی از بخش توریسم، پیش‌بینی می‌شود عایدی‌ها در این حوزه با بازگشت ثبات سیاسی به کشور به پیش از آغاز بحران اقتصادی برسد.
گفتنی است توریسم نزدیک به 17% از تولید ناخالص داخلی یونان را تشکیل می‌دهد. طبق اظهارات آندریاس آندریادیس، مدیر شرکت سیت- مهمترین گروهی که بخش توریسم در یونان را نمایندگی می‌کند- عایدی توریستی می‌تواند امسال با افزایش 10% و ورود 17 میلیون توریست به 11 میلیارد یورو برسد. این مقام یونانی با تأکید بر این مسئله که بیشتر توریست‌ها آلمانی، بریتانیایی و روسی خواهند بود، در این باره گفت: ما در مسیر خوبی برای ثبت رکورد ورود توریست‌های خارجی در امسال هستیم. در صورتی که پیش‌بینی گروه سیت درست باشد، درآمدهای ناشی از ورود توریست‌های خارجی در بالاترین سطح در مقایسه با سال 2009 قرار خواهد داشت؛ سالی که در آن بدهی‌های یونان مشکلات اساسی را ایجاد کرد و این کشور شاهد بروز تظاهرات‌های گسترده‌ای بود و ورود توریست را تحت تأثیر قرار داد.
3152

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =