نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور در مجامع داخلی و بین المللی از ادبیات غیرفاخر استفاده می کند.

محمدرضا باهنر بعدازظهر جمعه در نشست مطبوعاتی که در مهمانسرای مخابرات بندر عباس برگزار شد، دولت احمدی نژاد را دولتی پرکار، حساس در خدمات رسانی به مردم، شجاع در بیان شعارهای اوایل انقلاب در مجامع داخلی و بین المللی دانست و ساده زیستی رئیس جمهور و تلاش هایش را در هشت ساله ریاست جمهوری را هم قابل تقدیر عنوان کرد.

وی افزود: در کنار نقاط قوت دولت احمدی نژاد ضعف های هم داشت که علاقه ای به استفاده از خرد جمعی نداشت و مشورتهای که به وی داده می شد را جدی نمی گرفت و تصمیمات و تفکرات خودش را پیاده می کرد.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری عدم توجه به اهمیت ساختارهای قوای اجرایی را یکی دیگر از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد عنوان کرد و افزود: انحلال سازمان برنامه و بودجه دولت را در ادامه فعالتیهای اقتصادی و راهبردی با مشکل روبرو کرد اما رئیس جمهور حتی به دنبال انحلال شورای عالی پول و اعتبار و شورای عالی آموزش و پرورش بود. که بی توجهی به نقش این سازمان ها دولت را در ادامه فعالیت ها با مشکل روبرو ساخت.

اهم اظهارات نایب رییس مجلس را به نقل از مهر بخوانید؛
*رفت و آمدهای متعدد در دولت، تغییرات متعدد در برنامه ها و پروژه ای نگاه کردن به مسائل اقتصادی نتیجه ای جز شکست و ناتمام ماندن بسیاری از وعده ها و سیاست های اقتصادی دولت نداشت، به طور مثال طرح بنگاه های اقتصادی زودبازده که در دولت نهم با هدف ایجاد اشتغال آغاز شد در دولت دهم پیگیری نشد.

* رئیس جمهور در برخی از مجامع داخلی و بین المللی از ادبیات غیرفاخر استفاده می کند و در این مدت با گفتمان "بگم نگم" تردیدهایی را در مورد برخی از افراد ایجاد می کرد که حتی بعد از برخی افشاگری ها اعلام پشیمانی هم می کرد.

*سفرهای دولت به استانها و دیدار و گفتگو با مردم در باطن خوب است اما تصمیمات غیرکارشناسی و تصویب مصوباتی که حتی 10 درصد آنها اجرایی نمی شود به جای اینکه برای آن استان مفید باشد می تواند موجب متضرر شدن مردم آن استان هم شود.

سازمان برنامه و بودجه را احیا می کنم

*روسای سازمان برنامه و بودجه، معاون اول، رئیس بانک مرکزی را انتخاب کرده ام ولی فعلا این اسامی را لو نخواهم داد.

*در صورت پیروزی در انتخابات سازمان برنامه و بودجه را احیا خواهم کرد.
"آقا اجازه یعنی رفع مسئولیت"

*{در مورد واکنش لنکرانی به گفته باهنر در مورد اینکه "دولت من دولت آقا اجازه نیست"}: اتفاقا من معتقد هستم آقا اجازه یعنی رفع مسئولیت. در برنامه ها، قوانین و مراودات کشور مشی و نظر مقام معظم رهبری ساری، جاری و مشخص است. به طور نمونه برنامه های توسعه ای و یا بسیاری از قوانین مهم تحت سیاستهای کلی نظام و زیر آن تصویب می شود. مجلس، دولت و قوه قضائیه موظف هستند در چارچوب سیاست های کلی نظام حرکت کنند و لازم نیست هر روز و در هر کاری از مقام معظم رهبری اجازه گرفت.

*اگر کسی آقا اجازه باشد به معنای این است که جرات و شجاعت انجام کاری را ندارد و می خواهد نتیجه کار را به گردن دیگران بیندازد. سیاست های کلی نظام مشخص است و نیازی نیست مسئولیت کارهایش را به گردن دیگران بیندازد.

*{در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه آیا ولایت پذیری خاتمی بیشتر از احمدی نژاد نبوده است}: بله، علیرغم اینکه مجموع تفکرات و مش آقای خاتمی با رهبری یک زاویه ای هم داشت اما زمانیکه مقام معظم رهبری صریح و روشن کاری را می گفتند آقای خاتمی انجام می داد.

*{در پاسخ به سئوالی در مورد همایش دولت در ورزشگاه آزادی با لحنی طنز گونه}: شعار زنده باد بهار به شعار زنده باد ناهار تبدیل شد. همچنان اعتقاد داریم هزینه برگزاری اینگونه همایش ها بیش از 40 میلیارد تومان است، دولت می تواند تقدیرها را به صورت استانی انجام دهد و اگر نیازی به هدیه هم بود برای آنها ارسال شود نه اینکه 70 هزار نفر را از سراسر کشور با اتوبوس و قطار به تهران بیاوریم.

هاشمی دشمنان قسم خورده دارد/رای منفی هاشمی بالا است

*اعتقاد دارم آقای هاشمی دیگر توان و تحرک گذشته را برای کارهای اجرایی کشور ندارد، از سوی دیگر دشمنان قسم خورده ای دارد که سعی در تخریب و حذف او دارند و بهتر می دانم در انتخابات بیشتر نقش مدیریتی را به عهده داشته باشد.

* در سال 84 هم هاشمی در عین حال که رای بالای مثبت داشت رای منفی بالایی هم داشت و پیشنهاد دادم در انتخابات شرکت نکند امسال هم اعتقاد دارم هاشمی در نقش مدیریتی می تواند کمک بیشتری را به نظام داشته باشد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    153 8
    خود كرده را تدبير نيست!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    گویا آقای با هنر خود را معیار کامل و بلکه اکمل ولایت فرض کرده اند که ولایت مداری اقای خاتمی را با آقای احمدی نژاد مقایسه می کنند
  • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    172 6
    هاشمی با زحمات خودش هاشمی شد وهزاران نفر دیگه هم با نام او بالا اومدن ولی دریغ ازکسانی که با نام برادر بالا اومدن وحالا برای امثال هاشمی خط ونشون میکشن اف براین دنیا
  • حميد IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    آقاي باهنر عزيز اگر شما و امثال شما يك جلسه شركت مي كنيد كلي حق الزحمه دريافت مي كنيد آن هزينه نيست ؟ ولي پرداخت به كارگراني كه زحمات زيادي را درايام تعطيلات كشيده اند شد هزينه شما تعطيلات را خوش گذرانديد چون ما كارگران زحمت كشيديم
    • حسين IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
      18 1
      مرحبا به شما برادر الحق والنصاف راست گفتي اگه به آقايون بر نخورد.
    • احسان IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
      20 4
      حرف شما متین دوست عزیز. ولی این 40 میلیاردی که آقای باهنر اشاره کردند مربوط میشه به بریز و بپاش این جشن نه اضافه کاری یا حق ماموریت یا هدیه به کارمندان و کارگران.
  • عرفان IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    20 73
    زنده باد... هرچند که دیر به این مورد اذعان کردید
  • بدون نام EU ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    119 2
    حضرت والا.... آیا رفتارها و مصاحبه ها و حمایت ها و سینه چاک کردنهای خودتان در مجلس و محافل دیگر را فراموش کرده اید و یا ما را چه فرض میکنید؟ بر چه عهدی نمانده اند که نفی شان میکنید؟
  • علی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    12 3
    اقای خاتمی ولایت پذیر تر بود راستگو تر بود مرد و سید خدا بود وعده های سر خرمن نمیداد مدیر تر بود در مجامع جهانی عاقلانه تر و حساب شده مثل یک سیاستمدار کار کشته صحبت میکرد خدا نگهدارش باد وخدا کند که مجدد یا علی مدد را بگوید انشاالله
  • محمد IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    3 3
    مهندس لابی گری . ایکاش برادر بزرگوارت به خوابت میامد و راجع به هاشمی عزیز گوشزدی مینمود که چه باید بگویی . فقط دکتر روحانی